פרסום ראשון

One Show בהוליווד: קמפיין ריאליטי בילבורד של דפי זהב עלה כפינליסט

שלמור עולה לגמר בתחרות הנחשבת עם 2 עבודות: הריאליטי בילבורד לדפי זהב ו-SDIA. שמעוני-פינקלשטיין-ברקי בתחרות עם פינליסט לפרויקט הסיסים
משה בנימין | (10)

משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי Y&R הצליח להכניס 2 פינליסטים לתחרות One Show Entertainment. העבודות הן פרויקט הריאליטי בילבורד עבור חברת 'דפי זהב' שאף הוצג בפסטיבל מיפ 2010 על-ידי שלמור וקופרמן הפקות. העבודה השנייה היא זו של SDIA עבור הוועד למלחמה באיידס שתסגור בתחרות זו את רצף הפסטיבלים בו היא משתתפת מסביב לעולם.

תחרות One Show Entertainment מבית One Show נחשבת לאחת היוקרתיות בעולם, ומעניקה פרסים עבור חדשנות ומחשבה יצירתית לעבודות של תוכן בידורי ומיתוג, בתחומי טלוויזיה, גיימינג, מוזיקה ועוד. התחרות תיערך ב-16 לפברואר ותתקיים בהוליווד. פרויקט replay שזכה בגראנד פרי בפסטיבל קאן בולט עם כמות המועמדויות הגדולה ביותר (7).

הריאליטי בילבורד הראשון בעולם הוצג בשנה החולפת על-ידי שלמור אבנון עמיחי ונהגה בשיתוף פעולה עם קופרמן הפקות. כזכור, הפעילות כללה שלט חוצות ענק (20 טון) שנבנה במיוחד לקראת האירוע. על השלט התארחו פיזית 2 מתמודדים, אלירז שדה זוכה ה'אח הגדול' ונתן בשבקין זוכה 'הישרדות' שהתחרו אחד מול השני במשימות שונות.

המשימות כולן, עשו שימוש כזה או אחר באתר האינטרנט של החברה ו/או באפליקציה החדשה. הקהל הוזמן לעזור למתמודדים במשימות באמצעות שימוש וחיפוש באתר האינטרנט של דפי זהב ואף ניתנה האפשרות להצביע למועמד המועדף. האירוע תועד בכל רגע נתון באמצעות שש מצלמות אשר שידרו את כל התחרות LIVE באתר האינטרנט של החברה, באתר וואלה ובאתר מאקו. יחסי הציבור לפרויקט נעשו על ידי יגאל גלאי - גלאי תקשורת.

גדעון עמיחי אומר לאייס: "ריאליטי בילבורד היה פרויקט שיא של דפי זהב שהמציא פורמט חדשני בחוצות ובימים אלו אף נבדקת סופית מכירתו לשווקים ברחבי אירופה. אני שמח שהפרויקט עלה לגמר בתחרות וכולנו מחזיקים אצבעות לקראת הטכס בהוליווד בסוף השבוע הקרוב".

משרד פרסום נוסף שזכה להיכלל ברשימה היוקרתית של ה-One Show הוא שמעוני-פינקלשטיין-ברקי שנכנס לתחרות כפינליסט עם העבודה שלו לפרויקט הסיסים. במסגרתו נבנה בית קינון מיוחד לציפורי הסיסי מעל בניין ברחוב רוטשילד בתל אביב. למתקן המיוחד חוברו מצלמות שהעבירו שידור של חיי הציפורים 24 שעות ביממה באתר ייעודי.

עוד יוזכר כי, בתחרות הפרסום האירופאית יורובסט הכניס משרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין-ברקי 3 שורטליסטים עבור קמפיין ציפורי ה'סיסים' ולבסוף חזר עם ברונזה בקטגוריית ה-PR.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    יש לנו הישראלים החדשנים במה להתגאות (ל"ת)
    עדו הניו יורקר 15/02/2011 23:21
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    גדעון עמיחי ויגאל גלאי- שילוב של וותק (ל"ת)
    א. בירן 15/02/2011 09:05
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    סיסי 14/02/2011 14:51
    הגב לתגובה זו
    לא יודע מה איתכם אבל אצלנו קוראים לזה במה. אנחנו משתמשים בה בימי עצמאות ובכל כל מיני אירועים. כרגע אנחנו מנסים למקור את הפורמט ללהקות בחו"ל... תחום של מטורפים
  • 6.
    דן 13/02/2011 22:43
    הגב לתגובה זו
    עוד הוכחה לחוסר הרלוונטיות של הקריאטיב של שלמור. בו בזמן שהמשרד זוכה בפרסים, הלקוח רואה פרזנטציות אצל משרדים מתחרים בשל חוסר שביעות רצון מהתוצאות. שלמור יכול להציג את הקריאטיב שלו ישר בתערוכות או במוזיאונים כי פרסום זה לא.
  • 5.
    אורלי 13/02/2011 20:27
    הגב לתגובה זו
    שבו בשקט אין לכם מה לחפסס פה ולטקבק זה היה ולא קשור לאלירז ישירות. תירגעו.
  • מאיה 14/02/2011 14:57
    הגב לתגובה זו
    וין מה לעשות אלירז ובשבקין קשורים לזה כי הם השתתפו בפרויקט והוא הוצג בהשתתפותם
  • 4.
    שיהיה בהצלחה בתחרות - גאווה ישראלית (ל"ת)
    מירי 13/02/2011 19:43
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אלירז 13/02/2011 19:36
    הגב לתגובה זו
    גדעון אולי תפר עוד בורד לחו"ל אך העובדות בשטח מדברות בעד עצמן- דפי זהב פיטרו את שלמור והוציאו את התקציב למכרז.
  • 2.
    מלירון הסטודנטית 13/02/2011 18:56
    הגב לתגובה זו
    אתה השלמות בהתגלמותה
  • 1.
    דוגמה קלאסית לשילוב יחסי ציבור עם פרסום (ל"ת)
    יושב ביציע 13/02/2011 17:31
    הגב לתגובה זו
אמיר ירון נגיד בנק ישראל
צילום: ליאת מנדל

העם נלחם עם בנק ישראל - אבל הריבית לא הולכת לרדת

הפד׳ ״שחרר את החגורה״ אבל אצלינו זה יקח עוד זמן: מתחזקות ההערכות האנליסטים שהריבית בישראל לא תרד בהחלטה הקרובה ב-29 לחודש - בפועלים מצביעים על אינפלציית ליבה גבוהה; במזרחי טפחות מעריכים שהריבית תישאר על כנה; בלידר ובפסגות מזהירים שהציפיות הנמוכות לאינפלציה הן לא מציאותיות מול המלחמה והגרעון

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ריבית אמיר ירון

בעוד שבארה"ב הבנק הפדרלי חזר להוריד ריבית ועשה זאת לראשונה לשנת 2025, וצפוי להמשיך בהקלה המוניטרית עד לסוף השנה, בישראל הולכת ומתחזקת ההערכה כי בנק ישראל יעדיף להמתין. הסיבה העיקרית היא אי הוודאות הגיאופוליטית סביב המלחמה בעזה והשלכותיה על השקל, הצריכה וסחר החוץ. לכך מתווספת גם האינפלציה המקומית שעדיין לא משדרת ירידת מדרגה ברכיבים המרכזיים, כאשר מחירי השירותים והדיור נותרו "דביקים", בעוד שוק העבודה נותר הדוק מאוד, מה שמחזק את החשש מלחצי שכר. בעוד שברחבי העולם מתחילים לדבר על סביבת ריבית נמוכה יותר כבר במהלך 2025, בישראל עדיין אין קונצנזוס מתי תרד הריבית, וכלכלנים רבים סבורים שהקלה מוניטרית לא תתרחש בהחלטה הקרובה.


לידר: אינפלציית שירותים ושוק עבודה הדוק

בלידר מדגישים כי המדד האחרון, שהצביע על אינפלציה שנתית של 2.9%, מסתיר תמונה מורכבת בהרבה. הירידה נבעה בעיקר מצניחה חריגה במחירי הטיסות לחו"ל, בעוד שהרכיבים המקומיים, שירותי דיור ושירותים אחרים, המשיכו לעלות בקצב מהיר. השכירות טיפסה ל-4.3% ובחוזים חדשים נרשם זינוק של 5.5%, ואילו שירותים אחרים האיצו ל-4.1% בעקבות עליית השכר והביקושים. כלומר, בליבת המדד הלחצים האינפלציוניים נותרו חזקים. גם שוק העבודה מצביע על מגמה דומה: מספר המובטלים ירד, מספר המשרות הפנויות עלה, והיחס בין ביקוש להיצע עובדים טיפס לרמות גבוהות. התוצאה היא סביבה של מחסור בעובדים שממשיכה להזין את השכר, מצב שלא מאפשר לבנק ישראל להקל בריבית כבר כעת. בלידר צופים הורדת ריבית אחת של בנק ישראל ב-3 החודשים הקרובים.


פסגות: ניהול סיכונים

בפסגות מתייחסים למדיניות הפד בארה"ב כאל "ניהול סיכונים", מונח שהושאל עוד מאלן גרינספאן ב-2004, אז זה הסתיים בבועת נדל"ן שהתפוצצה. הפעם, פאוול ניסה להצדיק את הורדת הריבית האחרונה כצעד זהיר שנועד להקדים תרופה למכה, אף שהנתונים הכלכליים לא מצביעים על האטה חריפה: המכירות הקמעונאיות עלו באוגוסט בקצב מרשים, הצריכה הפרטית ברבעון השלישי צפויה לצמוח בכ-2.5%-3%, וגם הייצור התעשייתי רשם עלייה מפתיעה.

בפסגות מעריכים כי גם בנק ישראל מתמודד עם דילמה לא פשוטה. הציפיות שהמלחמה בעזה תימשך עוד חודשים והשלכות הגיאופוליטיות של נאום "ספרטה" של ראש הממשלה מציבות סיכון ברור להמשך יציבות המשק. אמנם שוק העבודה המקומי נותר יציב, אך ציפיות האינפלציה לטווח הבינוני ירדו לשפל של כשנתיים, תרחיש שנראה אופטימי מדי לאור הגירעון המתרחב, העלויות הביטחוניות והחשש לפגיעה בסחר החוץ. במילים אחרות, פסגות מזהירים שהתמחור הנוכחי של שוקי ההון בישראל מגלם תסריט ורוד, אך הסבירות למימושו אינה גבוהה, ולכן ציפיות האינפלציה הנמוכות נראות לא מוצדקות.


מזרחי טפחות: הריבית תרד בהדרגה אך לא בהחלטה הקרובה

במזרחי טפחות צופים כי הריבית תיוותר על 4.5% בהחלטה הקרובה, עם ירידה הדרגתית ל-3.5% בתוך שנה. האינפלציה השנתית אמנם חזרה לטווח היעד, אך סעיפי הדיור ממשיכים להטריד. גם סעיף הנסיעות לחו"ל זינק ב-17% והוסיף 0.4% חריגים למדד, נתון שבבנק מעריכים שיתקן בהמשך, אך נכון לעכשיו הוא מעלה את המדד כלפי מעלה. במקביל, נתוני שוק העבודה נותרו הדוקים מאוד: שיעור האבטלה ירד ל-2.9%, שיעור ההשתתפות הצטמצם, והמשרות הפנויות עלו לרמות שלא נראו מאז 2022. בבנק מציינים כי כל עוד הסביבה הביטחונית לא מתייצבת, קשה לראות בלחצי השכר משהו חולף, ולכן אין הצדקה מיידית להפחתת ריבית.