תקציב הפרסום של מעריב עובר מיהושע TBWA ל'דה בריף'; יעמוד על כ-2 מ' ד'
זקי רכיב, הבוס החדש של עיתון מעריב הצהיר בכל הזדמנות שניתנה לו על שינויים מרחיקי לכת שצפויים לעיתון מעריב לקראת כניסתו לעידן הדיגיטלי. מסתבר שבמקביל להצהרות רכיב חיפש לרענן את השורות גם בגזרת משרד הפרסום.
לאייס נודע כי במקביל ליהושע TBWA שהתמודדו שוב על התקציב היו משרדים נוספים מהגדולים בענף בתמונה. אחד מאלו שנטען שהשתתף במכרז הוא משרד הפרסום 'זרמון-גולדמן' שמצידו מוסר לאייס הדר גולדמן: "מעולם לא התמודדנו על התקציב של מעריב. הדבר היחיד שעשיתי היה להמליץ על אבי משולם לעורך העיתון ואני שמח על הבחירה בו. מאחל להם הצלחה מרובה, הרבה עבודה לפניהם".
לאייס נודע כי השיחות על העברת התקציב מתנהלות במהלך חצי השנה האחרונה. ההחלטה על העברת התקציב למשרד הפרסום דה בריף התקבלה ביום חמישי שעבר והחתימה הרשמית נעשתה השבוע.
גולת הכותרת במעבר של רכיב למשרד הפרסום הצעיר 'דה בריף' היא זהותו של בעלי המשרד, נמרוד ניר, בנה של ג'ודי ניר שלום מוזס. העניין הופך למורכב הרבה יותר כאשר יורדים לפרטים. ניר מוזס מחזיקה ב-12% ממניות העיתון שמתחרה במעריב - ידיעות אחרונות, יתרה מכך היא גם שותפה של רכיב בקרן השקעות בתקשורת ובריאות.
בענף הפרסום טוענים מטבע הדברים שהקשרים המשפחתיים של נמרוד ניר הם אלו שגלגלו את תקציב הפרסום של מעריב לפתחו של המשרד וסיכויו של כל משרד אחר שהיה מתמודד מולו היו אפסיים.
ניר אמר לאייס: "כל מי שחושב כך לא מכיר את ד"ר זכי רכיב שהוא בנאדם עם אפס סובלנות לבולשיט. אחרי שזכי בדק ובחן את ההצעות של המשרדים האחרים והעמיד את זה מול העשייה שלנו בחודשים האחרונים הוא החליט ללכת על צוות צעיר ומחובר בשביל המהפכה שהעיתון עתיד לעבור".
ניר מתייחס גם לסיטואציה המורכבת אליה הוא עתיד להיכנס לאור הקשר המשפחתי שלו לידיעות אחרונות: "ידיעות אחרונות יהיה בדמי כל החיים. זה עיתון שהסבא שלי הקים ובתור ילד אפילו עבדתי בו. המעבר למעריב הוא מאוד מאתגר ותמיד שמרנו על סוג של ריחוק ממנו".
ניר מוסיף ואומר: "זכי הגיע עם חזון ומודל חדש שאליו הוא ביקש גם לרתום את שאר העיתונים. אני חושב שהמהלך של מעריב יעשה טוב גם לידיעות, במובן הזה שמעריב הולך למהפכה של שינוי מוצרי וטכנולוגי מקיף שיגדיר במידה רבה את הכיוון לקראתו צועד עולם הפרינט. זה אך טבעי אחרי שמינו את אבי משולם שהגיע מעולם הדיגיטל לעורך, והצעירו את ההנהלה".
לפי הערכות שונות תקציב הפרסום של מעריב לשנת 2011 יעמוד על כ-7 מיליון שקלים. זאת בהתאם להצהרה על השינויים שעתיד העיתון לעבור. לקראת מאי 2011 עתיד לצאת העיתון עם המהלך הפרסומי שימשיך לאורך המחצית השנייה של 2011.
- 24.פקה פקה 13/02/2011 14:00הגב לתגובה זודה בריף? מקאן? אדלר? יהושע? מעריב הוא מותג מת ולא משנה מי ינסה לפרסם אותו. חבל על נמרוד מוזס שיכשל כבר בלקוח חרציני הראשון
- 23.מוזס מפרסם את מעריב? נראה כמו סוס טרויאני (ל"ת)משונה 12/02/2011 13:02הגב לתגובה זו
- 22.ב. ד 12/02/2011 09:02הגב לתגובה זוחברים, תנו קצת פרגון. נמרוד ניר קיבל פה לקוח רציני וצריך עכשיו להוכיח את עצמו. תאכלו לו בהצלחה במקום כל היום לחשוב על קשרים ושטויות. בהצלחה!
- 21.רותי 11/02/2011 12:53הגב לתגובה זוברור שיש קשרים ומא]פיה בענף הזה! איך מביאים תקציבים אם לא דרך שמוזינג וקשרים? איך נבנו המשרדים האלה לדעתך? צא מהסרט!!
- 20.Ron Sender 11/02/2011 12:47הגב לתגובה זוSounds exciting. let's see how it plays out. Good luck.
- 19.רוי שלם 11/02/2011 12:44הגב לתגובה זולאבי משולם, זקי רכיב ודה בריף, אני מאמין הרבה יותר מלעופר נמרודי ורמי יהושע.
- 18.מנהל לשלעבר במעריב 11/02/2011 09:53הגב לתגובה זומה אתם אומרים ? זכי כבר הבין שעופר השחיל אותו??
- 17.אח ..גדול...הלוואי עלי אמא כזו:) (ל"ת)דיןדין 11/02/2011 06:27הגב לתגובה זו
- 16.אחד שמקורב 10/02/2011 23:54הגב לתגובה זושלא תבלבלו זקי מנהל בסטה כמו בשוק מחנה יהודה גם למען יראו וייראו לא היה אמור לקחת את נמרוד לעבודה נמרוד צעיר חצוף ובלתי מנוסה שמפזר השמצות על מוני
- 15.אחת שעבדה איתם 10/02/2011 23:22הגב לתגובה זוכמי שעבדה עם כל המשרד בחצי שנה האחרונה אני יכולה להגיד בשקט שמעריב בידיים טובות ומקצועיות
- 14.אילן שילוח 10/02/2011 21:29הגב לתגובה זוהרי שילוח, ראובן אדלר, רותי שטרית, הדר גולדמן וכל השאר מעולם לא השתמשו בהכרויות או קשרים כדי להביא תקציבי פרסום!!! ר"ל! לקוחות באים משום שבמשרדים הגדולים יש צוות מקצועי נהדר, שהפז"ם הממוצע שלו הוא חצי שנה שלמה של ניסיון בענף. לא מבין איך מעריב מעדיף משרד צעיר שמורכב מאנשים עם שנים של ניסיון בתחום, על פני המשרדים הנהדרים הללו. בייחוד על פני יהושע, שעשה עבודה כל כך נהדרת עבור המותג הזה. אין על הפרגון בענף.
- מגחך מהצד 11/02/2011 16:41הגב לתגובה זופתטי מצחיק מכוער מגעיל ולא נמצאו מילים מצחיקות יותר להחלטה של זקי מה עשה עד היום המשרד של נמרוד קמפיין הזוי לעמותה פיוליטת אתה באמת מאמין שהוא מסוגל להעניק מעטפת שיווקית למוצר בעייתי כל הזמן ניסו לרמוז שאתה חכם נבון שקול מקצוען ואחראי ואני מחפש לראות את הצעדים ולי הם נראים כושלים יותר נמרודי בשוק הזה יש ארבעה משרדים שיכולים לעזור למעריב מקאן המסוכן אדלר חומסקי הבעייתי יהןשןע היקרן וגליקמן העסוק כל שאר המשרדים אינם שווים חצי שקל הסיכוי היחידי שלך היה להשאר ביהושוע ולחבר אותו למדד ההצלחה באמת שאמא ג׳ודי היתה סטולחת לך ולא לוחצת במקומות כואבים אבל אתה עולה על כל מוקש נכנס לכל מהמורה ומקווה לשרוד וחבל אתה טועה ובענק סגור את המגזינים הכושלים כרפיסות הלהיט התורן כבר אורז המחליפים שלו אמרו שלילי לתפקידים שלהם רונית מהנק תעבוד עם נמרוד היא בת חמישים וחמש ונמרוד צעיר בשלושים שנה ממנה. אפילו שהיא בת דודה של וויוי זה לא יכול להצליח
- 13.יהושע ונמרודי נכשלו. בהצלחה לזקי ונמרוד (ל"ת)עמי המפיק 10/02/2011 21:06הגב לתגובה זו
- 12.אורי 10/02/2011 21:00הגב לתגובה זוכל הכבוד על ההחלטה לעבור למשרד צעיר ורענן
- 11.קצת מוזר 10/02/2011 20:27הגב לתגובה זודה בריף הם נחמדים אבל עדיין...לוותר על טיפול בידי אחד הגדולים לטובת משרד צעיר כל כך זה מוזר
- קצת הזוי 05/12/2011 17:49הגב לתגובה זואם יהושוע היו עושים משהו טוב לא היו מחליפים אותם. אז מה בדיוק הם עשו?
- 10.יובל דה מאן 10/02/2011 20:12הגב לתגובה זואז לאמא שלו קוראים ג'ודי - ביג פאקינ דיל מבחינה הצוות יש לו את כל הכוכבים שכל משרד היה רוצה.. עכשיו חובת הוכחה עליהם.. בוא ניתן להם הזדמנות.. כי במידה זה היה משרד אחר עם צוות דומה אף אחד לא היה מרים גבה
- 9.mark 10/02/2011 19:29הגב לתגובה זוGood luck guys!
- 8.good luck to Dr Rakib and The Brief (ל"ת)Alexander 10/02/2011 19:20הגב לתגובה זו
- 7.נמרוד הביא את 1 מאנשי הקריאייטיב הטובים בענף (ל"ת)ארט דיירקטור 10/02/2011 18:57הגב לתגובה זו
- 6.כל הכבוד! עלו והצליחו! (ל"ת)רינה 10/02/2011 18:56הגב לתגובה זו
- 5.מיכאל שלו 10/02/2011 18:46הגב לתגובה זוממש סיפור דוד וגוליית המשרד ה"קטן " והצעיר ניצח את המשרד ה"גדול" והותיק מי אמר שהתעשייה הזאת לא יודעת להתחדש
- קצת מוזר 10/02/2011 20:35הגב לתגובה זוממש במקריות הגברת גודי ניר מוזס שלום שהיא אמא של נמרוד הבעלים של משרד הפרסום היא גם שותפה של ד"ר זקי רכיב בעל השליטה של מעריב והאיש ששם מיליון שקל על משרד הפרסום הזה. ממממממ... ממש ממש נצחון !
- רעות 10/02/2011 21:32אתה באמת חושב שבנאדם היה משקיע עשרות מיליונים ויותר במהלך הזה ובוחר משרד פרסום רק כי הוא חבר של ג'ודי?? תתעוררו אנשים זה לא עובד ככה
- 4.אחת שיודעת 10/02/2011 18:38הגב לתגובה זוישראל היום תפסו תחת הלוואי שזה מה שיוריד להם את האף
- 3.גדעון 10/02/2011 18:31הגב לתגובה זומעריב מותג שזקוק להחייאה דחופה.
- לא גדעון. 10/02/2011 20:01הגב לתגובה זואתה ממש לא צודק. יהושע משרד מעולה שעבד מעולה. אין בכלל מה להשוות למשרד קטן וחדש.
- ממש עבודה מעולה הוא עשה למעריב עד עכשיו (ל"ת)רעות 10/02/2011 21:32
- שמרית 10/02/2011 21:01כבודו של המשרד במקומו הוא עושה אחלה עבודה אבל צריך דם צעיר להרים את המותג שנפל
- 2.מיכל 10/02/2011 18:30הגב לתגובה זוסוף סוף מעריב מתחילים לזוז! משרד חדש עם דם צעיר זה בדיוק מה שהם צריכים! המון בהצלחה לנמרוד ניר!
- 1.לירז דובדבני 10/02/2011 18:30הגב לתגובה זוכל הכבוד על מהלך גדול מעריב צריך משרד צעיר עם דם חדש בהצלחה