ניתוק בפרצוף: כך יעשה ללקוח המתמיד, גירסת פלאפון - סיפור שקרה באמת
כבר כמה שנים שחשבוניות המכשיר הסלולארי שלי הן, איך נקרא לזה? משעממות. לא סכום גבוה, לא נמוך בצורה מעוררת תמיהה, סתם חשבונית מהסוג שאף אחד לא יזמין לה משקה על הבר. עד לפני כמה חודשים, אז זה השתנה לטובה עבור חברת הסלולר שלי. אני מדבר יותר ומשלם יותר, מה שמזכיר לי שהגיע הזמן לבקש בעבודה החזר הוצאות מקיף יותר.
אני לא היחיד ששם לב לשינוי בסכום החיוב בחשבוניות. גם אלו שאני משלם להם מידי חודש בחברת פלאפון שמו לב לזה. כנראה שקפצתי להם באיזה מסך מחשב בקטגוריה של 'הוא משלם יותר כל חודש, מגניב לנו..'. חייב לציין שאני לקוח פלאפון כבר יותר מ-10 שנים. בשנה או שנתיים האחרונות לא ממש עניינתי שם מישהו ומספר הפעמים שהם יצרו איתי קשר עמד בערך על 0, מבחינתי היחסים הפתוחים האלו פעלו מצוין. לפני שתמשיכו נחסוך לכם את המתח, הסיפור נגמר רע מבחינתי, מבחינת הלקוחות באשר הם, מבחינת היקום ומבחינת השלום במזה"ת, קצת הגזמתי, זה נגמר בניתוק בפנים.
לא רציתי להגיד את זה אבל מישהו צריך. בזמן האחרון יש תחושה שמאז שפלאפון החלו לשווק בארץ את האייפון הם מסתכלים על כל הלקוחות מלמעלה במין סוג כזה של התנשאות השמורה למשקית ת"ש בבסיס שיש בו רק גברים. ובכן, לפני בערך שבועיים החליטה נציגת שירות, שלא נזכיר את שמה (כי מבחינתי זה לא פרסונאלי אלא יותר תמונת המצב בפלאפון), להתקשר אליי ולדבר איתי על המסלול (שלא השתנה כבר מספר שנים) כדי להציע לי מסלול משתלם יותר ומתאים יותר. עד כאן הכל טוב ויפה.
כשהבנתי שזו עוד אחת מהשיחות שבה נציגת שירות מטיחה בפנייך שמות של מסלולים לגלישה, אגורות לדקה, SMSים לשעה, זמן אוויר לשנייה והתחייבות לשנה ניסיתי לעשות לשיחה מהלך ברק-אשכנזי ולהגיע לסיומה המיידי. שאלתי איזה מסלולים יש לה להציע לי, מה שהביא אותה מיד לשאול אם אני עדיין סטודנט. לא. עובד מדינה, גם לא. הייתה עוד שאלה, שכחתי מה היא, רק לצורך העניין נגיד שהיא שאלה נוספת שלא תופסת לגביי, כמו האם יש לי 6 ידיים. לא. אחרי רצף של 3 פעמים תשובה שלילית היא אמרה שיש רק 2 מסלולים להציע לי. הבנתם? למעלה מ-10 שנים איתם, מעולם לא איימתי בעזיבה, משלם תמיד בזמן, בקושי בודק חשבוניות, ובכל ענקית הסלולר הזו יש רק 2 מסלולים שתופסים לגביי. כשהפגנתי את חוסר שביעות רצוני היא אמרה שזה לא הגיוני שהיא תכנס איתי לשיחה על כל המסלולים שיש לחברה להציע. נו בטח, כי אני מציק לה כל שני וחמישי בטלפון, נכון? או כי אני מאלו שמקללים את הנציגים בטלפון, או מאלו שמאיימים שיעזבו, שיציתו את עצמם, את המכשיר, את הכלב, וואטאבר, אז זהו שלא.
כשהבנתי שהשיחה לא תהפוך לחביבה יותר עשיתי את המעשה הישראלי ביותר. לא, לא לצעוק עליה, אלא לבקש אייפון. טוב, זה היה עבורה טריגר נוסף לשאול אותי אם אני עדיין סטודנט. לא. עובד מדינה, גם לא. האם יש לי 6 ידיים. לא (או שאלה אחרת שממש לא קשורה). חובה לציין שבאותו יום היה לי חום, כך ש-3 השאלות כבר הוציאו אותי מדעתי. היא מצידה טענה שוב שיש רק 2 מסלולים שתופסים לגביי. מדהים לקבל תשובה כזו. במיוחד בשביל חברה שהפרסומות שלהם נראות כאילו שום דבר הוא לא בלתי אפשרי עם עולם פנטזיה מושלם, יצורים וצבעים זרחניים. כנראה שזו באמת הזיה לקבל מהם שירות מספק.
המבוי הסתום אליו הגענו, אני ונציגת השירות, הביא אותה לשלוף את הקלף המנצח בעיניה. המשפט שיגרום לכל ישראלי לתהות על משמעות חייו בעולם חסר צדק שכזה: "רק שתדע, האייפונים עומדים להיגמר"....וואו, זה כל מה שהיא הצליחה להוציא ממני, וואו. "את חושבת באמת שאם תאיימי עליי עם המשפט הזה זה יעשה לי משהו". כאן הגיע הניתוק. בפנים, יש להזכיר. היא הייתה חביבה מספיק כדי לאחל לי יום טוב ואז ניתקה לי בפנים.
נציגה חביבה, רק רציתי להספיק לומר משהו אחד אחרון לפני שניתקת. מאוד מעציב בעיניי שבחרת לעשות שרירים דווקא על לקוח שאף פעם לא הרים את קולו על מי מנציגי פלאפון. לקוח ממוצע שרק ביקש לקבל שירות קצת יותר מתאמץ, קצת יותר מ"האייפונים עומדים להיגמר ואנחנו יודעים שזה מה שישבור אתכם".
רציתי גם לומר לך שאין לי שום בעיה להישאר עם המכשיר הישן שלי שנראה כמו R2D2 ממלחמת הכוכבים או כמו כלב נחייה זוהר. הוא בטוח לא ישאל אותי אם יש לי 6 ידיים לפני שיעניק לי שירות.
ולחברות הסלולר המתחרות...אני פנוי להובלה, תרגישו חופשי להתקשר.
משה בנימין הוא כתב הפרסום והשיווק של אתר אייס
- 12.09/02/2011 20:14הגב לתגובה זונשבר הזה מנציגי שירות כוחניים שהדרך שלהם לאמר את המילה האחרונה היא לנתק ללקוחות בפרצוף. ואפשר לחשוב מה כבר אמרת לה. לדעתי, להיות לקוח של כאלה זה כמו לחיות בדיקטטורה.
- 11.הנאיבית 09/02/2011 09:54הגב לתגובה זוממש שערוריה ונבזות. פלאפון "הגדולים"! חשבתילעבור לפלאפון. אמש נאלצתי לשרוף מזמני היקר כמעט שעה (!) עד שקיבלתי מענה מ...נתב שיחות אנושי ששאל אותי "במה אני יכול לעזור" ואז "העביר" אותי ל"נציג מתאים"= מוזיקה ללא הפסקה... מיותר לציין שאחרי 10 דקות של התייבשות-ניתקתי וברחתי כל עוד נפשי בי. הטיפ שלי: תרשמו לפניכם ותחסכו זמן ןעצבים מיותרים.חוצפה!!!!!!!!
- 10.תומר 08/02/2011 23:50הגב לתגובה זואןתח הזמינה נציגת שירות לפגישה במרכז השירות, וכשהגעתי, הפקאצה בכניסה סירבה לקבל אותי ואמרה לי שאין דבר כזה פגישות בפלאפון. יש באתר שלהם קטגוריית תלונות למנכל. התלוננתי. אחרי חודש מגיעה תשובה: תךןנתך התקבלה, מקווה שתמשיך להנות משרותינו" על החתום גיל שרון. הבנתם, הטפיל הזה מעז לענות כך, אז לנו שנתלונן על הפקידות שלו?
- 9.מעין 08/02/2011 22:13הגב לתגובה זואחרי שכמעט תבעתי אותם!!! הם חצופים ומגעילים!! נכון... כל החברות אותו דבר אבל דווקא היום כשאני בחברה המתחרה אני מרגישה שהשירות הוא מעל ומעבר ואני כן מהלקוחות המעצבנים שבודקים חשבוניות ומתקשרים לשאול על כל שקל שלא נראה הגיוני בחשבונית
- 8.עידו 08/02/2011 16:32הגב לתגובה זוכל החברות מתנהגות אותו הדבר!
- 7.שי 08/02/2011 14:46הגב לתגובה זואני עובד בחברה ואחראי על מספר מינויים.בשבוע שעבר העברתי את כולם לחברה אחרת ואמשיך להעביר את כל מי שאוכל.לחברת פלאפון אין טיפת צניעות וענווה. כל השירות שלהם וההתייחסות נעשה מגבוה ומתחושת עליונות. לא פעם שמעתי את המשפט: חברת פלאפון לא יכולה לשנות הליכים לפי רצון כל לקוח. אולי זאת בעיה... החוכמה היא לתת לנו תחושה שעשיתם משהו מיוחד עבורנו. שיהיה בהצלחה.
- 6.לקוח מאוכזב 08/02/2011 14:28הגב לתגובה זומישהו העז להיות לא נחמד לאייס. וואו. חוצפה! אבל לכתוב על זה באתר? בשביל זה אני מבזבז את הגלישה שלי? לשמוע כתב מנצל את העמוד לנקמותיו? אגב - עזבתי את פלאפון לפני שבועיים, הם באמת - - -
- קופי מן 08/02/2011 16:58הגב לתגובה זוצודק
- 5.גברת 08/02/2011 14:10הגב לתגובה זוגם אליי התקשרה נציגה של פלאפון שניתקה לי בפנים כשאמרתי שאני לא מעוניין לעזוב את סלקום ולעבור אליהם. קטע מוזר, הייתי בטוח שזה קרה בטעות, עד שחודשיים אח"כ חבר שלי סיפר לי שקרה לו בדיוק אותו דבר.
- עמית. 09/02/2011 20:26הגב לתגובה זולנתק לך כי אמרת שאתה לא מעוניין? סליחה, נציגה ארורה, הוא זה שמטריד אותך?
- 4.שרית 08/02/2011 13:55הגב לתגובה זועברתי לאורנג' אותו דבר. אני כרגע בודקת אופציה לקנות מכשיר מתקדם באופן עצמאי ולנהל את השיחות דרך סקייפ כבר מס' שנים רב שאני משלמת לחברות התקשורת האלה ממוצע של 400 שקל בחודש כמעט משוכרת בשנה הולכת לאורנג'/פלאפון זה לא הגיוני הסיפור הזה
- 3.לקוח מאוכזב 08/02/2011 13:43הגב לתגובה זומדובר בחברה מזעזעת, עם או בלי קשר לאייפון
- 2.הבעיה היא אצלך - מי קונה אייפון בארץ??? (ל"ת)פלאפון חיים בסרט 08/02/2011 12:34הגב לתגובה זו
- 1.תודעת 08/02/2011 12:33הגב לתגובה זוכל כך מוכר וכואב! לא רק בפלפון, כמעט בכל תחום שאפשר להעלות על הדעת. ברגע שאני זוכה לשירות סביר, אני מבסוטה כל כך - נציגי ונותני שירות בארץ החל במלצרים ועד לחברות סלולאר - עושים לרוב טובה שבכלל מדברים עם הלקוח. קחו דוגמא מחו"ל!