בולטון פוטנציאל שולטים בפרסום במגזר הדתי; אפיקים בירידה, מקאן במקום 7
יפעת בקרת פרסום מפרסמת היום (יום א') את דירוג משרדי הפרסום במגזר החרדי-דתי. בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל את טבלת הפרסום במגזר הדתי-חרדי בפער ניכר ועם גידול של 5%. בין לקוחותיו הבולטים נמצאים: ספרי אור החיים, קבוצת שטראוס, "יש" של שופרסל, ארגון יד לאחים, מכבי שרותי בריאות ועוד. במקום השני נמצא גל אורן BSD הצומח השנה בכ-14%. בין לקוחותיו הבולטים: ספרי פלדהיים, תנובה, קופת חולים מאוחדת, קבוצת אגד ועוד. כך עולה מהדירוג.
במקום השלישי נמצא משרד הפרסום אפיקים שרושם ירידה של כ-9%. המשרד עובד עם מותגי סנו, אסם שירותי בריאות כללית ועוד. במקום הרביעי עם גידול מרשים של 20% ממוקם פרסום מימד המטפל ביוניליוור, החברה המרכזית למשקאות, סנו ועוד.
10 משרדי הפרסום המובילים במגזר הדתי
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "אין ספק, כי התופעה המעניינת ביותר בטבלת משרדי הפרסום השנה הוא משרד הפרסום החדש 'בראשית' בבעלות מוטי קוטיינר מראשי טריו של אדלר חומסקי ורשבסקי לשעבר. בראשית מתמקם במיקום ה-9, כאשר בין לקוחותיו נמנים: טרקלין חשמל, מחסני אושר עד שכלל לא פרסמו בשנת 2009 במגזר, ביחד - מועדון לצרכנות נבונה, ברימאג ועוד.
סוגר את הטבלה המשרד "מותג בפרסום" עם גידול מרשים של כ-67%. בין לקוחות המשרד ניתן למצוא את אינטרנט רימון, מלון כינר, הנמל, בנק ירושלים ועוד. לפם ופרסומי ישראל, שהיו במקומות התשיעי והעשירי בשנת 2009, יוצאים מהעשיריה לטובת בראשית ומותג לפרסום המציגים הופעת בכורה בשנה 2010.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "אנו מבחינים בגידול של כ- 10% בהוצאה לפרסום במגזר הדתי הממשיך להיות אוטונומי בדפוסי הפרסום שלו. תחומי הספרים, הביגוד ורשתות השיווק התחזקו, ואילו האינטרנט הופך למדיה לגיטימית עבור חברות מהמגזר הכללי המחפשות את הקהל החרדי".
אברהם בריסק יו"ר בולטון פוטנציאל: "חברות רבות 'גילו' את המגזר החרדי ואת הפוטנציאל העסקי הגלום בו ופועלות בהתאם. מדובר במגזר צעיר, שמחציתו מתחת לגיל 15, הצומח בקצב מהיר של כ- 6% בשנה ומתפתח כלכלית, כך שאפשריות הצריכה שלו, גדלות. אני מאמין שעם המשך מגמת הצמיחה של המגזר, עוד ועוד חברות וגופים יזהו את הפוטניצאל הגלום בקהל יעד זה ויקצו משאבים לפעילות מתאימה".
אינטרנט? טלוויזיה? במגזר החרדי לא יוצאים מההגדרה של 'עם הספר'
קטגוריית הספרים כובשת את המקום הראשון בטבלה, עם גידול של כ- 52% בהוצאה לפרסום שלה. גידול זה משקף מהלך של הכפלת מספר הסניפים של שני השחקנים הגדולים בענף: ספרי אור החיים ופלדהיים, שהינם גם המפרסמים הגדולים במגזר לשנת 2010. הקמפיינים הבולטים של "אור החיים", רשת הספרים הגדולה ביותר במגזר, באמצעות בולטון פוטנציאל, הם השקת מועדון לקוחות בשם "אנשי ספר" ואף הגרלה של 5 ארונות מלאים בספרים. כמו כן עולה אור החיים במבצע "חוזרים ללימודים עם אור החיים".
פלדהיים המפרסמים באמצעות גל אורן BSD מעלים את קמפיין ספר שלישי במתנה, חדש על המדף, ספרסייל ואף שת"פ עם בנק הפועלים תחת הסלוגן: "תקרא תצליח".
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "בעוד שהמגזר הכללי מגדיל את שעות השהיה באינטרנט, נותר המגזר הדתי-חרדי מחובר למילה הכתובה המודפסת. יש לזכור כי ספרי הקודש מוצגים לאחר כבוד בספריית הבית הדתי ומדובר על מאות כותרים חדשים המוזרמים לחנויות מידי חודש. המעניין הוא שהשנה ניתן גם לראות מגמה של מבצעי ספר במתנה על קנייה של מספר ספרים, ומועדוני לקוחות בדומה לרשתות הספרים במגזר הכללי".
קטגוריית הארגונים והעמותות גדלה השנה בכ- 19% בהוצאה שלה לפרסום. הקטגוריה מונה כ-200 גופי צדקה ותרומות לקהילה שהגדולים בהם בפרסום הם וועד הרבנים לענייני צדקה, קופת העיר בני ברק, ארגון יד לאחים, עזר לציון ועוד. העיתונות היא המדיה הדומיננטית בפרסום במגזר והיא כמעט הדרך היחידה לגיוס תרומות באופן אפקטיבי בהיעדר כמעט מוחלט של ערוצי תקשורת ארציים אלנטרנטיביים כמו טלוויזיה ואינטרנט.
רשתות השיווק נותרות במקום השלישי בטבלה ומגדילות את ההוצאה לפרסום שלהם בעוד כ- 27%, לאחר גידול של כ- 75% בשנת 2009. המפרסמות הגדולות בקטגוריה הן: "יש" של רשת שופרסל, המפרסמת באמצעות בולטון פוטנציאל את מבצעי "הכל ובזול", ובנוסף שלל מבצעים לפורים, לפסח, לשבועות ועוד. במקום השני ממוקמת רשת בר כל המפרסמת ללא משרד פרסום, שלל רב של מבצעים ואף מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית.
במקום השלישי בקטגוריה ממוקמת קו אופ הריבוע הכחול עם פרסום לששת ולשפע שוק באמצעות תוצאות אפקטיביות. עוד נציין בקטגוריה את "מחסני מזון אושר עד" שכלל לא פירסמו במגזר ב- 2009, והשנה בלטו במגזר עם פרסום בראשית.
יעקובי מוסיף: "קטגוריית רשתות השיווק תחרותית מאד ולראיה התגרה ההמונית שאף הסתיימה ביריות בין עובדי רמי לוי לבין עובדי מחסני מזון אושר עד, לפני כשבועיים".
קטגוריה שצמחה השנה היא קטגוריית הביגוד המגדילה את הוצאות פרסום בכ- 32%. בין המפרסמות הבולטות בקטגוריה ניתן למצוא את אופנת בגיר המפרסמת את הקמפיינים: המועדון שתמיד באופנה, מבצע כובע וחליפה ומותג שארפמנ'ס באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל. רשת אופנת האנגר המפרסמת את יום ראשון הגדול באמצעות ברלזון רן לוי, ואופנת המקום הנכון מפרסמת גם נעליים תוצרת ארצות הברית. עוד נציין, כי השנה מפרסמת במגזר רשת H&O שלל מבצעים באמצעות מאיר ואקנין וזאת מבלי שפרסמה כלל במגזר הדתי במהלך שנת 2009.
- 1.חשבונאי 06/02/2011 17:48הגב לתגובה זוותחברו את ככככולם ביחד, תגיעו למחזור מכירות של משרד מהעשיריה הרביעית...

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
מדד המחירים לצרכן CPIהאם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע
ביום שישי יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, והציפיות בשוק מצביעות על עלייה של כ-0.5%; אחרי שהמדד הקודם הפתיע בירידה חדה של 0.6% והוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5%, השוק מעריך כי גם הפעם נראה נתון שיחזק את ההסתברות
להורדת ריבית כבר בהחלטה הקרובה
אחרי חודשים של אי ודאות, נראה שהמשק הישראלי חוזר לשגרה. הפסקת האש שנכנסה לתוקף מוקדם מהצפוי והחזיקה מעמד למרות החששות, מסירה בהדרגה את אחד המשתנים המרכזיים שעיכבו את בנק ישראל מלהתחיל בתהליך הורדת הריבית. במקביל, השקל ממשיך להתחזק, ונכון לבוקר זה נסחר
סביב 3.25 שקלים לדולר, הרמות הנמוכות שנראה לאחרונה באוגוסט 2022, בעוד הדולר בעולם ממשיך להיחלש. גם בשוק האג"ח הממשלתי נרשמת ירידה בפרמיית הסיכון של ישראל, לאחר שחברת S&P העלתה את תחזית הדירוג מ"שלילית" ל"יציבה", בהמשך להחלטה דומה של פיץ'. התשואות הקצרות עלו
מתחילת נובמבר, והמרווחים באג"ח הדולריות הצטמצמו לרמות שמזכירות את התקופה שלפני המלחמה.
ברקע הדברים, הציפיות למדד אוקטובר מתכנסות סביב עלייה של 0.5%, שתשמור את האינפלציה השנתית קרוב ל-2.5%, בתוך טווח היעד של בנק ישראל.
מה צופים האנליסטים?
הקונצנזוס בשוק עומד על עלייה של 0.5%, כאשר בהראל מעריכים עלייה של 0.5%, במזרחי טפחות 0.4%, ובמיטב 0.6%. לאחר שהמדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, שעמדו על ירידה של 0.3% בלבד. מדובר בקצב שמתאים לסביבה אינפלציונית יציבה יחסית.
מודי שפריר, האסטרטג הראשי בפועלים, מציין כי “הייסוף המתמשך בשקל והתמתנות מגבלת הביקוש לעובדים צפויים למתן את האינפלציה גם במהלך 2026, בעוד עליית השכר הממוצע נראית מתונה ביחס לעבר”. לדבריו, השוק מתמחר כעת הורדת ריבית בהסתברות של כ-75%, והמדד הקרוב עשוי לקבוע אם היא תתממש כבר בהחלטה הקרובה ב-24 בנובמבר.
במזרחי טפחות מעריכים כי ההתמתנות במדדי מחירי הטיסות והחגים, יחד עם התחזקות השקל, צפויים להוביל למדד מתון יחסית. לפי הסקירה של הבנק, מדד אוקטובר צפוי לעלות בכ-0.4% בלבד, מה שיוביל את האינפלציה השנתית ל־2.4%. “בהינתן סביבת שער החליפין החזקה והירידה במחירי הסחורות בעולם, קשה לראות כרגע לחץ אינפלציוני משמעותי נוסף”, נכתב.
- בנק ישראל רומז שהריבית תרד כבר בהחלטה הקרובה?
- בנק ישראל פיתח כלי חדש לחיזוי אינפלציה: "מנהלי החברות יודעים יותר טוב מהמודלים הסטטיסטיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בלידר שוקי הון מציינים כי “הגידול בצריכה בחודשים האחרונים
נבע ברובו מהשלמת רכישות שנדחו במהלך המלחמה, אך נתוני אוקטובר מצביעים על יציבות ולא על גל ביקושים חדש”. לדבריהם, הלחצים האינפלציוניים נשארים מתונים, והם צופים עלייה מצטברת של 0.1% בלבד בשלושת החודשים הקרובים, לצד הורדת ריבית אחת בתקופה זו.
