בולטון פוטנציאל שולטים בפרסום במגזר הדתי; אפיקים בירידה, מקאן במקום 7
יפעת בקרת פרסום מפרסמת היום (יום א') את דירוג משרדי הפרסום במגזר החרדי-דתי. בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל את טבלת הפרסום במגזר הדתי-חרדי בפער ניכר ועם גידול של 5%. בין לקוחותיו הבולטים נמצאים: ספרי אור החיים, קבוצת שטראוס, "יש" של שופרסל, ארגון יד לאחים, מכבי שרותי בריאות ועוד. במקום השני נמצא גל אורן BSD הצומח השנה בכ-14%. בין לקוחותיו הבולטים: ספרי פלדהיים, תנובה, קופת חולים מאוחדת, קבוצת אגד ועוד. כך עולה מהדירוג.
במקום השלישי נמצא משרד הפרסום אפיקים שרושם ירידה של כ-9%. המשרד עובד עם מותגי סנו, אסם שירותי בריאות כללית ועוד. במקום הרביעי עם גידול מרשים של 20% ממוקם פרסום מימד המטפל ביוניליוור, החברה המרכזית למשקאות, סנו ועוד.
10 משרדי הפרסום המובילים במגזר הדתי
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "אין ספק, כי התופעה המעניינת ביותר בטבלת משרדי הפרסום השנה הוא משרד הפרסום החדש 'בראשית' בבעלות מוטי קוטיינר מראשי טריו של אדלר חומסקי ורשבסקי לשעבר. בראשית מתמקם במיקום ה-9, כאשר בין לקוחותיו נמנים: טרקלין חשמל, מחסני אושר עד שכלל לא פרסמו בשנת 2009 במגזר, ביחד - מועדון לצרכנות נבונה, ברימאג ועוד.
סוגר את הטבלה המשרד "מותג בפרסום" עם גידול מרשים של כ-67%. בין לקוחות המשרד ניתן למצוא את אינטרנט רימון, מלון כינר, הנמל, בנק ירושלים ועוד. לפם ופרסומי ישראל, שהיו במקומות התשיעי והעשירי בשנת 2009, יוצאים מהעשיריה לטובת בראשית ומותג לפרסום המציגים הופעת בכורה בשנה 2010.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "אנו מבחינים בגידול של כ- 10% בהוצאה לפרסום במגזר הדתי הממשיך להיות אוטונומי בדפוסי הפרסום שלו. תחומי הספרים, הביגוד ורשתות השיווק התחזקו, ואילו האינטרנט הופך למדיה לגיטימית עבור חברות מהמגזר הכללי המחפשות את הקהל החרדי".
אברהם בריסק יו"ר בולטון פוטנציאל: "חברות רבות 'גילו' את המגזר החרדי ואת הפוטנציאל העסקי הגלום בו ופועלות בהתאם. מדובר במגזר צעיר, שמחציתו מתחת לגיל 15, הצומח בקצב מהיר של כ- 6% בשנה ומתפתח כלכלית, כך שאפשריות הצריכה שלו, גדלות. אני מאמין שעם המשך מגמת הצמיחה של המגזר, עוד ועוד חברות וגופים יזהו את הפוטניצאל הגלום בקהל יעד זה ויקצו משאבים לפעילות מתאימה".
אינטרנט? טלוויזיה? במגזר החרדי לא יוצאים מההגדרה של 'עם הספר'
קטגוריית הספרים כובשת את המקום הראשון בטבלה, עם גידול של כ- 52% בהוצאה לפרסום שלה. גידול זה משקף מהלך של הכפלת מספר הסניפים של שני השחקנים הגדולים בענף: ספרי אור החיים ופלדהיים, שהינם גם המפרסמים הגדולים במגזר לשנת 2010. הקמפיינים הבולטים של "אור החיים", רשת הספרים הגדולה ביותר במגזר, באמצעות בולטון פוטנציאל, הם השקת מועדון לקוחות בשם "אנשי ספר" ואף הגרלה של 5 ארונות מלאים בספרים. כמו כן עולה אור החיים במבצע "חוזרים ללימודים עם אור החיים".
פלדהיים המפרסמים באמצעות גל אורן BSD מעלים את קמפיין ספר שלישי במתנה, חדש על המדף, ספרסייל ואף שת"פ עם בנק הפועלים תחת הסלוגן: "תקרא תצליח".
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "בעוד שהמגזר הכללי מגדיל את שעות השהיה באינטרנט, נותר המגזר הדתי-חרדי מחובר למילה הכתובה המודפסת. יש לזכור כי ספרי הקודש מוצגים לאחר כבוד בספריית הבית הדתי ומדובר על מאות כותרים חדשים המוזרמים לחנויות מידי חודש. המעניין הוא שהשנה ניתן גם לראות מגמה של מבצעי ספר במתנה על קנייה של מספר ספרים, ומועדוני לקוחות בדומה לרשתות הספרים במגזר הכללי".
קטגוריית הארגונים והעמותות גדלה השנה בכ- 19% בהוצאה שלה לפרסום. הקטגוריה מונה כ-200 גופי צדקה ותרומות לקהילה שהגדולים בהם בפרסום הם וועד הרבנים לענייני צדקה, קופת העיר בני ברק, ארגון יד לאחים, עזר לציון ועוד. העיתונות היא המדיה הדומיננטית בפרסום במגזר והיא כמעט הדרך היחידה לגיוס תרומות באופן אפקטיבי בהיעדר כמעט מוחלט של ערוצי תקשורת ארציים אלנטרנטיביים כמו טלוויזיה ואינטרנט.
רשתות השיווק נותרות במקום השלישי בטבלה ומגדילות את ההוצאה לפרסום שלהם בעוד כ- 27%, לאחר גידול של כ- 75% בשנת 2009. המפרסמות הגדולות בקטגוריה הן: "יש" של רשת שופרסל, המפרסמת באמצעות בולטון פוטנציאל את מבצעי "הכל ובזול", ובנוסף שלל מבצעים לפורים, לפסח, לשבועות ועוד. במקום השני ממוקמת רשת בר כל המפרסמת ללא משרד פרסום, שלל רב של מבצעים ואף מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית. במקום השלישי בקטגוריה ממוקמת קו אופ הריבוע הכחול עם פרסום לששת ולשפע שוק באמצעות תוצאות אפקטיביות. עוד נציין בקטגוריה את "מחסני מזון אושר עד" שכלל לא פירסמו במגזר ב- 2009, והשנה בלטו במגזר עם פרסום בראשית.
יעקובי מוסיף: "קטגוריית רשתות השיווק תחרותית מאד ולראיה התגרה ההמונית שאף הסתיימה ביריות בין עובדי רמי לוי לבין עובדי מחסני מזון אושר עד, לפני כשבועיים".
קטגוריה שצמחה השנה היא קטגוריית הביגוד המגדילה את הוצאות פרסום בכ- 32%. בין המפרסמות הבולטות בקטגוריה ניתן למצוא את אופנת בגיר המפרסמת את הקמפיינים: המועדון שתמיד באופנה, מבצע כובע וחליפה ומותג שארפמנ'ס באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל. רשת אופנת האנגר המפרסמת את יום ראשון הגדול באמצעות ברלזון רן לוי, ואופנת המקום הנכון מפרסמת גם נעליים תוצרת ארצות הברית. עוד נציין, כי השנה מפרסמת במגזר רשת H&O שלל מבצעים באמצעות מאיר ואקנין וזאת מבלי שפרסמה כלל במגזר הדתי במהלך שנת 2009.
- 1.חשבונאי 06/02/2011 17:48הגב לתגובה זוותחברו את ככככולם ביחד, תגיעו למחזור מכירות של משרד מהעשיריה הרביעית...