JCDecaux ביקשו מענף הפרסום פוסטרים על איכות הסביבה; זה מה שיצא

גיתם, יהושע TBWA, אדלר חומסקי, שלמור אבנון עמיחי ופובליסיס גלר נסיס עולים על גבי 200 פוסטרים של JCDecaux. הרעיונות הקריאטיביים בפנים
משה בנימין | (11)

פרויקט ייחודי של חברת החוצות JCDecaux מעניק ל-5 משרדי פרסום מובילים בישראל את ההזדמנות להציג רעיונות קריאטיביים בנושא איכות הסביבה על גבי 200 פוסטרים ברחבי ת"א.

המשרדים המשתתפים בקמפיין הם גיתם BBDO, יהושע TBWA, אדלר חומסקי, שלמור אבנון עמיחי ופובליסיס גלר נסיס. הקמפיין יעלה ברחבי העיר למשך 10 ימים.

הרעיון של שלמור-אבנון-עמיחי Y&R

הרעיון של אדלר-חומסקי & ורשבסקי

הרעיון של באומן-בר-ריבנאי

הרעיון של יהושע TBWA

ככה זה נראה ביום

ככה זה נראה בלילה. הצבע של הגרפיקה במהלך היום הוא אפור בהיר על מנת להמחיש כיצד הפוסטר מתלכלך מעשן אגזוזים. בלילה הצבע יהפוך להיות אפור כהה בזכות הדפסה דו-צדדית.

הרעיון של פובליסיס גלר-נסיס

הרעיון של גיתם BBDO

בגיתם לקחו פוסטרים אמיתיים של פרסומות שכבר היו בשימוש בתחנות אוטובוס, הפכו אותם ובצידם השני הודפס הכיתוב: "ההדפסה על שני צידי הדף חוסכת 50% מצריכת הנייר".

פיליפ רו, מנכ"ל JCDecaux בישראל: "אני מודה לכל צוותי הקריאיטיב שלקחו חלק בקמפיין המיוחד ומאמין כי נצליח להציג את הנושא החשוב הזה עם רעיונות מיוחדים ביותר".

בהתייחסו לרעיון של גיתם BBDO, אומר רו: "כבר מספר שנים שאנו משתמשים בהדפסה דו צדדית ברחבי העולם ולצערי לא הצלחנו להטמיע זאת גם בישראל. אני מאמין שלאחר שלקוחותינו יבינו כי הדפסה דו צדדית אינה פוגעת באפקט הפרסומי אלא אף מעצימה אותו, נוכל להתחיל לעשות זאת גם בארץ".

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אילנה שמול 03/02/2011 10:03
    הגב לתגובה זו
    הרעיונות של שלמור ושל באומן ליגה!!!
  • 9.
    שמעון 01/02/2011 10:54
    הגב לתגובה זו
    אין גבול לחוצפה ? חברה שמדפיסה בכל העולם על גבי כמויות עצומות של נייר מרימה קמפיין למען איכות הסביבה ???
  • אילנה שמול 03/02/2011 10:05
    הגב לתגובה זו
    Jeter du sable dans l'
  • 8.
    כל הכבוד לג'יס סי דקו. (ל"ת)
    מושיקו 01/02/2011 09:51
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    u all sucksssssssssss (ל"ת)
    asdad 31/01/2011 23:17
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שי 31/01/2011 23:08
    הגב לתגובה זו
    של באומן נראה מצוין. אצל יהושע זה הרבה יותר מפוסטר ועושה שימוש מעניין במדיה
  • 5.
    באומן שיחקו אותה (ל"ת)
    אלון סהר 31/01/2011 18:12
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    31/01/2011 17:47
    הגב לתגובה זו
    השאר לא יזכרו בכלל...
  • 3.
    גלר משעמם, שלמור חסר מעוף, גיתם אה....ובאומן מאאאגניב! (ל"ת)
    ויהושע כזה כזה לא עובר..ואדלר סתמי מאוד 31/01/2011 17:35
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    באומן וגיתם שיחקו אותה (ל"ת)
    31/01/2011 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הרעיון של באומן הכי טוב. כמה פשוט - כמה קולע. (ל"ת)
    דניאלה 31/01/2011 16:23
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.