מחלוקת בין 'חדרי' לטריפל M: "עדיף להפסיד כסף ושלא יעלה באנר לא צנוע"
אתר התוכן החרדי 'בחדרי חרדים' נמצא בעיצומה של מחלוקת מול זרוע הפרסום המגזרית של משרד הפרסום הגדול בישראל מקאן אריקסון. לאחרונה החלה לעבוד מקאן קאלטרס הפועלת מול המגזר החרדי (בנוסף לשאר המגזרים) עם חברה בשם טריפל M שתפקידה לנהל עבור המשרד את כל פעילות הפרסום באתרי האינטרנט החרדיים והדתיים לאומיים.
בענף הפרסום החרדי טוענים כי 'חדרי' לא עובדים עם טריפל M מכיוון שאינם רוצים שגורם חיצוני יחשוף את נתוני תנועת הגולשים באתר. ב'חדרי' מסבירים שמדובר בסה"כ בדרישתם לפקח על תוכן צנוע בפרסומות ולא לאפשר לגורם חיצוני כמו טריפל M להיות זה שיעלה את הפרסומות לאתר.
טריפל M העלתה לאחרונה קמפיין עבור קק"ל, לקוחה של מקאן קאלטרס באתר החרדי 'כיכר השבת'. קמפיין זה לא עלה בחדרי חרדים כאשר בכל פרישת מדיה בעולם החרדי באינטרנט, חדרי חרדים הוא מן הסתם אחת התחנות המתבקשות.
הקמפיין הוא רק סנונית למחלוקת גדולה יותר שיכולה להתפתח סביב העיקרון. בחדרי חרדים לא מסכימים לבלוע את העובדה ששיטת העבודה של טריפל M מחייבת את האתרים מולם היא פועלת לעבוד על הממשק הטכנולוגי שלה. מה שמאפשר לטריפל M להיות זו שמעלה את הבאנרים לאתרים החרדיים - בעצם להיות הגוף המאשר את תכני הפרסום באתר עבור הקמפיינים של מקאן קאלטרס ונוספים שיעבדו עם טריפל M.
בענף הפרסום החרדי טוענים מקורות כי הקמפיין לא עלה בחדרי חרדים מכיוון שבחדרי חרדים חוששים שמא מערכות הבקרה המתקדמות של טריפל M יוכלו לחשוף את נתוני תנועת הגולשים האמיתיים באתר, נתונים שבפורטל החרדי מעדיפים לשמור קרוב לחזה.
מנגד טוענים בחדרי חרדים כי אכן ישנה מחלוקת בינם לבין טריפל M אך זו לא קשורה כלל לחשיפת נתוני הגלישה באתר. אורי צור, סמנכ"ל השיווק של גלובל נטוורקס המתפעלת בין השאר את האתר 'בחדרי חרדים', מאשר את המחלוקת הזמנית מול נציגי מקאן ואומר לאייס: "המערכות של טריפל M מגישות את הבאנרים דרך המערכת שלהם ולא דרך האתר שלנו. מכיוון שאנחנו תחת פיקוח רבנים אנחנו לא יכולים לקחת עלינו את הסיכון שבטעות, אפילו בסיכוי של אחד למיליון, יוגש אצלנו על ידי גורם חיצוני באנר שיש בו תוכן שאינו צנוע ולא מתאים לאתר".
צור, מוסיף ואומר: "רק עכשיו סיימנו חרם של שנה על האינטרנט החרדי שהסב לנו הפסדים גדולים. אף אחד לא ישלם לנו על ההפסד הכספי במידה והאתר יפגע כתוצאה מבאנר שלא מתאים לקהל החרדי. יש אתרים חרדים אחרים שתראה שם אפילו באנר שמפנה את הגולש לפייסבוק, אצלנו דבר כזה לא יקרה לעולם".
בינתיים המחלוקת בין הצדדים לא הגיעה לפתרון וטרם ידוע כיצד זה ישפיע כספית על חדרי חרדים או על דרך העבודה של מקאן עם טריפל M. "מדובר בחבר'ה מאוד נחמדים עם פיתרון טכנולוגי מצוין אבל לצערי הוא לא מתאים לאתר חרדי כשלנו ששומר בקנאות על המדיה שלו. רק לחשוב שתשב שם מישהי שלא מודעת לכל הניואנסים של העולם החרדי ותאשר באנר שאינו ראוי כמו שלנו. אנחנו רוצים להיות זוג העיניים האחרון שמאשר את הפרסומות באתר". כך סיכם צור.
מטריפל M נמסר: "המטרה היחידה שמניעה את מקאן ואותנו זה תוצאות ללקוח. הייתה לנו פגישה עם 'חדרי' וביקשנו שיצטרפו למערכת שלנו. כשאני מבצע פריסת מדיה אני חייב שכל האתרים ייכנסו לתוך המערכת, אחרת זה אבסורד אחד גדול. האינטרנט החרדי עולה כיתה בשנה האחרונה ואנחנו רוצים לתת שירותים מקצועיים שיקדמו אותו הלאה. הכלים שאנו מציעים הם לא רק למפרסמים אלא גם יעילים לאתר עצמו. כולם יכולים להרוויח אבל הם צריכים להבין שאנחנו יוצאים כאן למהלך חשוב".
תגובת אתר 'כיכר השבת' בו עלה הקמפיין: "אין לנו מה להסתיר ולכן לא הייתה לנו שום בעיה עם מדידה אמיתית של מספרי הגולשים. משכך, הסכמנו מיידית לדרישת מקאן אריקסון להעלות פרסום באמצעות חברת טריפל M". כך לדברי ערן משה סמנכ"ל השיווק באתר כיכר השבת.
"אנו עובדים על פי קריטריונים מקצועיים של איכות ושקיפות, ומאפשרים ללקוח שימוש במערכת שמאפשרת ללקוח לבדוק לאן הולך כספו באמת. למותר לציין, כי אין כל קשר בין דרישה שתכליתה מדידת מספר הגולשים האמיתי הצופה בבאנר, לבין העלאת תכנית שאינם מתאימים לגולש החרדי. אין כל מחלוקת כי כל תוכן שייעלה לאתר יאושר קודם לכן ע"י הנהלת האתר".
- 12.נכשלתי בקמפיין אצלכם! 30/01/2011 13:34הגב לתגובה זואתה מציג כמויות יפות של גולשים אצלך באתר ואז אתה שולח קישור שיאמת את המספרים שאתה מציג. אבל הקישור מפנה אליך לאתר שם אתה יכול לרשום כל מספר שעולה בדעתך...אני מצטרף למינוח שהשתמשת בו ...זה פשוט מגוחך
- 11.גיא לוי 29/01/2011 22:17הגב לתגובה זואולי כבר כדאי שנדע בדיוק מהם המספרים האמיתיים שלהם, חצי מהגולשים שלהם מחו"ל. מדברים על צניעות, האתר X-LOVE אחד האתרים הפחות צנועים שיש נמצא בבעלות הקבוצה שלהם, ממש צדיקים גמורים
- 10.אמונה שלימה 29/01/2011 19:11הגב לתגובה זוהיו שם מספיק קמפיינים לא צנועים בעבר מכדי שנאמין שבאמת זה מה שהם חוששים ממנו...
- 9.יותר מחצי מהגולשים של בחדרי מגיעים מחו"ל (ל"ת)עובד לשעבר 29/01/2011 19:08הגב לתגובה זו
- 8.חבר של יענקל'ה 29/01/2011 19:00הגב לתגובה זוהרי המפרסם לא צריך את היהודי בברוקלין אלא את החרדי הישראלי. וברגע שיותר מחמישים אחוז מהגולשים הם מחו"ל בפורומים שיש בבחדרי באידייש זה אומר שהפרסום שם לא שווה למפרסמים ישראלים. כלום.
- 7.יענקל'ה 28/01/2011 19:11הגב לתגובה זוחדרי חרדים אתר שעלה בהייד פארק לפני 9 שנים בתור אחד שגר שנים בברוקלין אני יכול להגיד דבר אחד : אין חרדי בברוקלין שלא קם בבוקר ופותח את הבוקרעםהכותרות של "בחדרי"
- 6.פרסומאי חרדים 28/01/2011 17:00הגב לתגובה זורק חילוני יקנה את הסיפור שזה בגלל הרבנים קשקוש מקושקש. בחדרי חרדים פוחדים שיגלו את הרמאות של מס הגולשים שלהם. זה סוד גלוי במדיה החרדית. ועכשיו הם מפחדים שיגלו את השקר הגדול. כיכר השבת הוא אתר הרבה יותר שמרן מבחדרי. אז למה הם לא פוחדים??? את התשובה תתנו לבד
- 5.בנצי 28/01/2011 16:28הגב לתגובה זובדיחת העשור התגובה של בחדרי. לכולם ברור שהם חוששים שיחשפו את הנתונים הצרים שלהם - מול האתר החרדי הגדול בעולם כיכר השבת
- 4.יואל חממי 28/01/2011 16:21הגב לתגובה זובחדרי לא מוכנים שלמישהו תהיה אפרות לבדוק מה המספר המדויק של הגולשים... זה הבלוף הגדול והסודי שלהם.
- 3.גיא כהן - מנכ"ל בחדרי חרדים 28/01/2011 15:45הגב לתגובה זו1) אתר בחדרי חרדים הוא אתר האינטרנט החרדי הגדול ביותר בעולם. הטענה כי אנו מעדיפים לשמור את נתוני הגלישה באתר קרוב לחזה קצת תמוהה (אם לא לומר מעוררת גיחוך) לאור העובדה שהאתר מפרסם את נתוני הגלישה שלו באופן ציבורי ולעין כל. הנתונים – באתר 500 אלף יוניקים בחודש מישראל, ובנוסף 320 אלף יוניקים בחודש מ 94 מדינות בעולם ניתן לצפות בנתונים אלה ובנתונים נוספים בכתובת: http://www.bhol.co.il/minisite/default.aspx. 2) כל הקמפיינים שעולים באתר בחדרי חרדים נספרים ונמדדים על ידי תוכנות מדידה קיימות – Erate, מערכות ספירה של הלקוחות, חברות בקרת מדיה, וכדומה. 3) כפי שאמר אורי צור - מפאת הרגישות של ציבור הגולשים באתר בחדרי חרדים – אנו לעולם לא נאפשר העלאת פרסום באתר שלא נבדק על ידינו ומאוחסן על שרתי הפרסומות שלנו. 4) אין בין בחדרי חרדים לבין מקאן שום מחלוקת בנושא פרסום באינטרנט החרדי. אגב - היקף הפרסום של מקאן אצלנו בשנת 2010 היה אפס שקלים – כך שלא יכולה להיות שום מחלוקת על נושא שאינו קיים. 5) אנו מאחלים לכל מתחרינו הקטנים וכן לחברת טריפל M הצלחה רבה – ומקווים כי תעשיית האינטרנט החרדי שאנו מוביליה תמשיך ותפרח.
- 2.נתי 28/01/2011 15:34הגב לתגובה זואו פירסומת על ויגארה - והרבנים שוב יחרימו אותם.
- 1.כבר שנים שהם מזייפים נתונים (ל"ת)פרסומאי חרדי 28/01/2011 14:58הגב לתגובה זו