TOP5

שראפובה יורה כדורים על כל תשובה נכונה ו-3D של באד לייט יוצא משליטה

הזמן טס שנהנים - TOP5 20 מוגש לכם מאת אייס וראובני-פרידן ומציג בפניכם את 5 הפרסומות והמהלכים השיווקיים הבולטים ביותר בעולם מהשבוע החולף
משה בנימין | (5)

מקבץ TOP5 השבועי. המדור מציג לפניכם אחת לשבוע, מידי יום חמישי 5 מהלכי פרסום בולטים ומעניינים מסביב לעולם. השבוע במדור: מריה שאפרובה וגוגל, נייקי, דיזל, פלנט פיטנס ובאד לייט.

לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן

להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן

MARIA MARIA

הטניסאית מריה שראפובה בוחנת את מהירות החיפוש הקולי של גוגל, ה- ,Google Voice כנגד הזמן בויראלי החדש להשקת הסמארטפון החדש מבית סוני אריקסון.

GLOBAL RACE

נייקי ממשיכה למנף את פלטפורמת ה- NIKE PLUS שפותחה בשיתוף עם אפל. הפעם משיקה החברה מרוץ שליחים גלובלי, נייקי סטייל.

באמצעות הפלטפורמה האינטרנטית המשלבת גם טכנולוגיית GPS עורך המותג מרוץ שליחים חדשני, כל שחקן בקבוצה חייב לרוץ לפחות 3 ק"מ ולאחר מכן לשלוח מייל הזמנה לרץ שאחריו, בהזמנת המייל שנשלחת דרך האפליקציה מפורטים הרצים הקודמים ומרחק הריצה שלהם, מרגע שליחת ההודעה יש לבא בתור 72 שעות להמשיך אם הוא לא מבצע את הריצה נקטעת השרשרת עבור הקבוצה כולה. המנצחת היא הקבוצה שעשתה את המרחק הגדול ביותר במירוץ של חודשיים.

ARMAGEDDON

דיזל משיקה ליין סניקרס חדש עם אדידס, או כמו שהיא קוראת לזה שת"פ של פעם ב- 7 מליון שנה!! מזל שהיא יודעת לשים דברים בפרופורציה ;-)

PUMP IT UP

רשת מכוני הכושר planet fitness מגדירה באופן ברור מיהו קהל היעד שלה, או יותר נכון מי לא...

3D

בפרסומת הסופרבול החדשה של באד לייט מסבירים למה בדיוק הם לא מצטרפים לחגיגת התלת מימד

ניהול הפרויקט על-ידי יהב דרייזין, מנהל האסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן ipg

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    רומן 30/01/2011 19:15
    הגב לתגובה זו
    בכל פעם אני מופתע מהפרסומות העולמיות של סוני אריקסון. שראפובה משתמשת כבחירה מושלמת לפרזנטורית. ומושלמת בכלל.
  • 4.
    i lift things up and put them down (ל"ת)
    למה, למה אין כזה בישראל?? 27/01/2011 17:01
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לא, ינאי. (ל"ת)
    27/01/2011 14:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לכל מי שבא לו לראות מישהי מתנגשת בשמשה (ל"ת)
    הפרסומת האחרונה חונקת!! 27/01/2011 14:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחלה כתבה ! (ל"ת)
    אילנה 27/01/2011 14:12
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.