הפרסומת שתעשה שערוריה בסופרבול? צפו בסרטון החדש של דוריטוס

הסופרבול - אירוע הספורט הגדול של השנה ולא רק, אלא גם משדר הטלוויזיה הגדול של השנה, מתקרב. דוריטוס כבר עושה צרות עם 2 סרטוני פרסומת
משה בנימין | (7)

שנה חלפה לה ושוב מתקרב (בפברואר) אירוע הספורט הגדול של השנה ולא רק, אלא גם אירוע הפרסום הטלוויזיוני הגדול של השנה - הסופרבול. מידי שנה המחיר לפרסומת במהלך הסופרבול שובר שיא ובנוסף משמש הסופרבול פלטפורמה נוחה ליחסי ציבור טובים, סנסציות בגרוש ומקבץ הפרסומות הטוב ביותר לאותה השנה.

החברה שכנראה מתכננת להיות זו שידברו עליה השנה היא דוריטוס. טריק ידוע שאהוב מאוד בארה"ב ולא רק שם הוא הפקת פרסומות שנויות במחלוקת שידוע מראש שלא יותרו לשדור, או אפילו שלא מיועדות לשידור, אבל בטוח שידברו עליהן לאחר שיופצו ויראלית. דוריטוס נעה על קו התפר הזה והכינה עבור הסופרבול 2 סרטונים משעשעים בהן מככבת קהילת הגייז.

לפני כשלושה שבועות הייתה דוריטוס במרכז סערה אחרת הקשורה בסרטון פרסומת שלה. החברה שידרה פרסומת בה נראה כומר מחליף את הלחם והיין בכנסייה בדוריטוס ופפסי כדי למשוך יותר מאמינים לכנסייה. טרם ידוע אם דוריטוס באמת מתכוונת לשדר את הפרסומות באירוע הטלוויזוני הגדול של השנה. פריטו-ליי, החטיבה שמייצרת את דוריטוס עבור פפסיקו לא הגיבה בנושא.

הסרטון ה-1: TOLD YOU SO

הסרטון ה-2: THE SAUNA

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יורם 02/02/2011 00:29
    הגב לתגובה זו
    הפיק משרד הפרסום גלר-נסיס: http://www.youtube.com/watch?v=NSPrkVrjMr8
  • 6.
    יוני 30/01/2011 12:56
    הגב לתגובה זו
    מי משרד הפרסום של הפרסומות המופיעות כאן?
  • 5.
    סתמי בעיניי. רק מנסה לבלוט בשביל לבלוט. ועם דאבל מינינג בסרט השני. (ל"ת)
    קופי-פייסט 26/01/2011 19:31
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רועי 26/01/2011 16:53
    הגב לתגובה זו
    איזה בייצים,אחלה פרסומות ואחלה רעיונות ואומץ לא לפחד ולהכנע. שאפו!
  • 3.
    חחח חזק מאוד (ל"ת)
    26/01/2011 13:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קופי פייטר 26/01/2011 13:51
    הגב לתגובה זו
    הקטע עם השחור שמסתכלים לו על האיבר אבל בעצם לא מסתכלים נעשה כבר הרבה פעמים, כמעט אחד לאחד. אפילו זכור לי פרסומת כזו לעיתון. הראשונה משעשעת.
  • 1.
    עידו 26/01/2011 12:24
    הגב לתגובה זו
    שלא תידבקו ותיגרמו ללקוחות שלכם לעשות דברים מגניבים כאלו!
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

מנתוני האוצר עולה כי כ‑76% מהגמלאים של מערכת הביטחון חוזרים לשוק העבודה, מתוכם כ‑26% חוזרים לשירות הציבורי. ותחת הנתונים האלו - האם  מוצדק להעניק קצבה מלאה, כבר מגיל 45, כאשר העובד בפועל מרוויח מצוין, ואפילו כפול?

ההצעה של האוצר מתייחסת לפורשים שעובדים בשירות המדינה. הכוונה לקצץ את קצבת הפנסיה כאשר סכום הכנסת העבודה והקצבה יחד גבוה מהמשכורת האחרונה שקיבל הגמלאי לפני פרישתו משירות הקבע בכוחות הביטחון. אבל, יש כאן איפה ואיפה. מה אם אותם פורשים שמשתכרים בשוק הפרטי? איך ניתן להעביר הצעה שנראית על פניו אפילו "לא חוקית". 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.