תמורת 7 מיליון לשנה: זיכיון הפרסום ברכבת ישראל הולך לחברת ברעם

הזיכיון עומד על 10 שנים בהיקף של למעלה מרבע מיליארד שקלים. גיא ברעם: "מדובר בערוץ פרסום עצמתי. נחליף את המתקנים ונציע פרסום ברמה גבוהה"
משה בנימין | (13)

חברת פרסום החוצות 'ברעם' המוחזקת על-ידי גיא ברעם וקבוצת אמנת הציבורית זכתה במכרז הפרסום ברכבת ישראל. זיכיון הפרסום ברכבת ישראל נחשב למכרז המדיה הגדול בישראל, כולל פרסום על גבי 2000 פני פרסום (פוסטרים), מאות שלטים בתחנות, מעברים ורציפים, פרסום על גבי מאות קרונות הרכבות ופרסום בתוך הקרונות. בנוסף, זיכיון בלעדי לפעילויות קידום מכירות בלמעלה מ-46 תחנות רכבת בפריסה ארצית.

הזיכיון לפרסום ברכבת ישראל יעמוד על 10 שנים בהיקף של למעלה מרבע מיליארד שקל. ההצעה המנצחת של ברעם עמדה על סך של 7,000,007 שקל לשנה.

גיא בר-עם מנכ"ל ומבעלי 'ברעם פרסום מקורי': "מדובר בערוץ פרסום עצמתי המאפשר העברת מסרי פרסום לקהל המונה עשרות מיליוני נחשפים בכל שנה עם צפי צמיחה דו סיפרתי. מדובר בקהלי יעד בעלי פרופיל ייחודי ואפשרות להעברת מסרים במספר מגוון של שיטות פרסום". ברעם הוסיף ואמר כי, "בכוונתנו להחליף את מתקני הפרסום ולהציע פרסום ברמה גבוהה המזוהה עם ברעם".

ברעם הוקמה בשנת 1998 על-ידי גיא בר-עם ומוחזקת כיום על-ידי בר-עם (56%) וקבוצת אמנת הציבורית (44%). החברה מתמחה ומובילה בתחום פרסום על-גבי קירות בניינים (Large Format Advertising). בנוסף פועלת החברה בתחום החברה פרסום על פיגומים בזמן שיפוצים. בשנת 2005 הובילה ברעם את הקונספט של מימון שיפוץ חזיתות של בניינים משותפים בתמורה לזכויות הפרסום על גב הפיגומים בזמן השיפוץ. מאז מימנה החברה שיפוצים של למעלה מ- 25 בניינים משותפים בתל אביב בעלות של כ- 20 מליון שקלים.

יוזכר כי, בשנת 2004, זכתה החברה באחד מזיכיונות הפרסום הנחשקים ביותר: זיכיון בלעדי לפרסום בכל נכסי רשות שדות התעופה בישראל. הזיכיון והפעילות (BARAM Terminal) כוללים פרסום בטרמינל 3, בטרמינל 1, בנמל התעופה אילת, בשדה דב, בעובדה, מחניים, הרצליה וכל מעברי הגבול היבשתיים.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    שרוני 26/01/2011 09:35
    הגב לתגובה זו
    כי הרכבת זה מדיום מנצח לפרסום.
  • 12.
    מחברה אחרת 26/01/2011 09:01
    הגב לתגובה זו
    כמו שהצרפתים שיפרו הפרסום בת"א, ברעם תקפיץ את רמת הפרסום ברכבת מה שיעשה טוב לכול התחום הן ברמת האיכות והן ברמת הביקוש/מחיר. בהצלחה!
  • 11.
    מהתחום 25/01/2011 20:57
    הגב לתגובה זו
    אם מישהו יצליח, אז זה רק הוא. שיצליח. אחד מהחברה הטובים בתחום מלא רעים
  • 10.
    Jacob 25/01/2011 19:11
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד. אם זה יהיה כמו בכל המקומות שהיא מפרסמת אז קפצנו כמה מדרגות וזכינו לאווירה ברכבת ישראל. בהצלחה
  • 9.
    כל הכבוד (ל"ת)
    דותן 25/01/2011 18:39
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    שילם לרכבת 7 תמורת 500 מהחברות? (ל"ת)
    (לא מהתחום) 25/01/2011 18:15
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    Agishi 25/01/2011 18:11
    הגב לתגובה זו
    רק ברעם ידעו לעשות את זה הכי טוב! אולי רמת הפרסום הגבוהה תיתן לנו תחושה של מדינה מתקדמת...
  • 6.
    גם לקוח 25/01/2011 16:53
    הגב לתגובה זו
    הרכבת היא כלי משובח לפרסום. שאפו לברעם.
  • 5.
    עכשיו יהיה פרסום ברמה ברכבת. ברעם רציני ! (ל"ת)
    נמרוד מ. 25/01/2011 16:16
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    תחילת נפילה (ל"ת)
    rs 25/01/2011 15:55
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דוידי 25/01/2011 15:49
    הגב לתגובה זו
    יכול להעיד על שירות יוצא דופן ודיוק מדהים. באם יצליחו להביא לידי ביטוי חלק מיכולותיהם ברכבת, אזי מדובר במדיום מטורף.
  • 2.
    ירון כח 25/01/2011 14:28
    הגב לתגובה זו
    ברעם = מקצוען אמיתי.
  • 1.
    גבי לביא 25/01/2011 10:25
    הגב לתגובה זו
    גיא יקר , מאחל המון הצלחה . גבי
ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

ארדואן נוטש את פוטין לטובת טראמפ? עסקאות ענק בין המדינות

פגישת פסגה בניו יורק, הסכמי אנרגיה חסרי תקדים, ומשחק כפול מסוכן בין וושינגטון למוסקבה


עמית בר |

טורקיה מתכננת לחתום כבר בשבוע הבא על שורת עסקאות אנרגיה חדשות עם ארצות הברית, גם על מנת לחזק את יחסיה עם וושינגטון בזירה הביטחונית והגיאו-פוליטית. ההסכמים, על פי התקשורת האמריקאית צפויים לכלול התחייבויות לרכישת כמויות נוספות של גז טבעי נוזלי (LNG) אמריקאי, כחלק ממהלך רחב יותר של גיוון מקורות האנרגיה של אנקרה, שמטרתו להפחית את התלות במקורות מסורתיים ולחזק את הביטחון האנרגטי של המדינה. עסקאות אלה, שייחתמו על רקע המתיחות הגלובלית בשוקי האנרגיה, עשויות להגיע להיקף של 15 מיליארד מטר מעוקב בשנה עד 2028, ויכללו שותפויות עם ענקיות אמריקאיות כמו צ'נייר אנרג'י (Cheniere Energy).

במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן צפוי להיפגש עם מקבילו האמריקאי דונלד טראמפ בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בסוף ספטמבר, פגישה שעשויה לסמן עידן חדש ביחסים הדו-צדדיים. לאחר שנים של מתיחות סביב רכישת מערכות נשק רוסיות כמו S-400 והדעות המנוגדות על סוריה. ההתקרבות הזו היא מהלך אסטרטגי מצד ארדואן, שמנסה לנווט בין כוחות גלובליים מתחרים. הפגישה, שצפויה להתמקד בנושאי אנרגיה וביטחון אזורי, מגיעה על רקע לחץ אמריקאי להפחתת התלות הרוסית באנרגיה, כפי שטראמפ דוחף מאז תחילת כהונתו השנייה. ארודאן מספק לו כאן מתנה גדולה, וזה יחזק את כוחה של טורקיה מול ארה"ב. לא הכי טוב לישראל, במילים עינות. 

בין רוסיה לארה"ב - מאזן עדין

טורקיה מוצאת עצמה בעמדה מורכבת, כשחקנית מרכזית בשוק האנרגיה הגלובלי, המנסה לשמור על איזון דיפלומטי-כלכלי בין שתי מעצמות יריבות. מצד אחד, רוסיה נותרה ספקית מרכזית: לפי נתוני הרגולטור הטורקי, היא סיפקה כ-41% מיבוא הגז של טורקיה בשנת 2024, עם עלייה מתחילת השנה. צינור הטורקסטרים (TurkStream), שמספק גז רוסי ישירות לאנקרה, ממשיך לשחק תפקיד קריטי, במיוחד על רקע הסנקציות המערביות על מוסקבה. מצד שני, ארה"ב הפכה לספקית LNG מובילה, עם עלייה כמעט כפולה במשלוחים בין 2020 ל-2024, ועלייה נוספת ל-44% מנתח היבוא ברבעון הראשון של 2025. ההסכם החדש מגדיל עוד יותר את היקף משלוחי הגז ויוצר תלות וקשר כלכלי חזק בין המדינות. 

המדיניות הכפולה הזו משקפת את האסטרטגיה של ארדואן: שמירה על יחסים יציבים עם רוסיה, שממשיכה לבנות את תחנת הכוח הגרעינית Akkuyu, פרויקט ענק בשווי 20 מיליארד דולר שצפוי לספק 10% מצריכת החשמל הטורקית עד 2030 ובמקביל התקרבות לוושינגטון. טראמפ, שדורש ממדינות נאט"ו לצמצם רכישות אנרגיה רוסיות, רואה בטורקיה שותפה פוטנציאלית במאמץ זה, במיוחד לאור תפקידה כגשר אנרגטי לאירופה. עם זאת, טורקיה אינה מתכננת לנתק את הקשרים עם מוסקבה; להיפך, היא בוחנת אפשרויות להפוך למרכז עיבוד ואחסון LNG מרוסיה, מה שיאפשר לה להרוויח מהסנקציות המערביות.

שיתופי פעולה גרעיניים 

בנוסף לגז, טורקיה בוחנת אפשרויות חדשות בתחום הגרעין, שם היא משלבת בין שותפויות קיימות לבין הזדמנויות חדשות. לצד הפרויקט הרוסי באקויו, אנקרה מעוניינת לשלב חברות אמריקאיות בהשקעות בתחנות גרעיניות קטנות מודולריות (SMR - Small Modular Reactors). טכנולוגיה זו, שנחשבת זולה, מהירה להקמה ובטוחה יותר מתחנות גרעיניות מסורתיות, תואמת את תוכנית טורקיה להגיע ל-20 ג'יגה-וואט קיבולת גרעינית עד 2050, כולל 5 ג'יגה-וואט מסוג SMR.