דירוג יפעת למותגים ומפרסמים: בנק דיסקונט, שופרסל דיל ו-HOT הגדילו תקציבים במאות אחוזים

סלקום ובנק הפועלים חותכים בהוצאות הפרסום ויוצאים מרשימת ה- 20 הגדולים ● שטראוס ממשיכה להוביל את טבלת המפרסמים ● מותגים: בנק דיסקונט, שופרסל דיל ו-HOT הגדילו תקציבי פרסום במאות אחוזים
משה בנימין |

קבוצת שטראוס שומרת על יציבות ממשיכה להוביל את טבלת המפרסמים בישראל עוד שנה, למרות קיטון של כ- 7%. כך עולה מסיכומי יפעת בקרת פרסום לשנת 2010.

המותגים הבולטים ביותר של שטראוס השנה הם דנונה היוצאת בקמפיין גדול בכיכובם של ה-VOCA PEOPLE, תפוצ'יפס עם תפוצ'פיס קידס בצורת מקלות ומילקי 3 עם סנדי בר ואקי אבני תחת הכותרת "אל תשאירו אותו לבד" באמצעות שלמור אבנון עמיחי.

רוב תקציב הפרסום של החברה מטופל בשלמור אבנון עמיחי, אולם כ- 25% אחוזים ממנו מטופל בבאומן בר ריבנאי המטפלים ב- MUST, קפה טורקי, אצבעות שוקולד פרה ועוד. משרד האינטראקטיב הבולט של שטראוס השנה הוא סאצ'י שטיפל בקמפיין המשעשע של ה"וופלים / בפלות".

המפרסמת השנייה בגודלה השנה היא קבוצת אסם המגדילה את תקציב הפרסום של בכ- 45%. אסם בולטת השנה באמצעות נסטלה FITNESS עם ענת הראל וליטל שוורץ באמצעות מקאן אריקסון, ביסלי המפורסם האמצעות הסטנדאפיסט אורי חיזקיה על ידי גלר נסיס ושניצל אקסטרא דק באמצעות ראובני פרידן.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "אסם בלטה השנה גם בשיתופי פעולה מסחריים עם זכייניות הטלביזיה באמצעות משרד התוכן שלה BBDO CONTENT, במיוחד בתוכנית "מאסטר שף", שבסופה אף מסחרה קו רטבים שנמכרו ברשתות השיווק עם קישור לסדרה".

פרוקטר אנד גמבל ממוקמת במקום השלישי השנה עם גידול מרשים של כ- 40% בהוצאה שלה לפרסום. החברה משיקה השנה את מרכך הכביסה החדש LENOR באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי תחת הסלוגן: "רעננות חדשה בכל חיבוק" . החברה מפרסמת בווליום גבוה גם את חיתולי פמפרס פרימיום החדש באמצעות באומן בר ריבנאי ואת ג'ילט פיוז'ן באמצעות פוגל אוגילבי.

HOT החולקת עם פרטנר את המקום העשירי היא המפרסמת עם הגידול החד ביותר השנה עם כ-58% החברה יצרה שפה פרסומית קולחת ומשעשעת באמצעות באומן בר ריבנאי, באמצעותה היא גם מחזקת את הערך המוסף של שירותיה וגם את הזכירות לדמויות שמהפקות המקור שלה. הקמפיינים הבולטים של הוט השנה הם קמפיין הטריפל המשודרג, טרילוגיית הבורר, LCD טושיבה במתנה ועוד.

אלקטרה מוצרי צריכה היא המפרסמת עם הקיטון החד ביותר השנה בהוצאה לפרסום שלה. החברה מפחיתה כשליש מההוצאה שלה לפרסום. הקיטון נובע בעיקר בשל צימצום הפרסום למזגני אלקטרה והפחתה בתקציב הפרסום של מחסני חשמל.

יוצאים ונכנסים: סנו ובזק שהגדילו ווליום פרסומי השנה בכ- 34% ו- 25% בהתאמה, נכנסים אל טבלת 20 המפרסמים הגדולים. סנו בולטת עם קמפיינים לסנו מקסימה ונקה 7 ואילו בזק בולטת עם הענקת IPOD TOUCH מתנה למצטרפים למסלול אינטרנט 10 מגה ומהפיכת הלפטופים. קבוצת בנק הפועלים וסלקום שהנמיכו תקציבי פרסום, יוצאים השנה מטבלת 20 המפרסמים הגדולים.

סופר פארם הוא המותג המוביל בישראל בפער ניכר על שאר המותגים. פרטנר תקשורת סלולרית הממוקמת במקום השלישי מבטאת עליה של 14%, אולם יורדת במכלול כמפרסמת (כאמור ירידה של 10%) עקב העובדה שהשנה לא תמכה פרסומית בתחום שיחות הפנים.

תמי 4 במקום השביעי, ממשיכים לצמוח גם השנה, עם גידול של 17% בהוצאה לפרסום. תמי 4 מפרסמים באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי את היותם המתקן לטיהור וסינון מיים היחיד בישראל בעל תו תקן ממכון התקנים, דגמי הבר FAMILY, מבצעי הקיץ ועוד.

המותגים שמגדילים את ההשקעה הפרסומית במאות אחוזים השנה הם: בנק דיסקונט, שופרסל דיל והוט. בנק דיסקונט יצא באחד ממהלכי השיווק הנרחבים הגדולים בתחום הבנקאות בשנים האחרונות באמצעות יהושע TBWA: "מפתח דיסקונט". המהלך גובה בהשקעה פרסומית של מליוני . שופרסל דיל הייתה עסוקה במלחמת חורמה עם מגה בול תחת הכותרת "הסל הזול ביותר", שבאה לידי ביטוי בעיקר בפרסום בטלביזיה, ואילו הוט הבליטה את הטריפל שלה בקול תרועה רמה.

יוצאים ונכנסים: השנה נרשמת תחלופה גבוהה בטבלת 20 המותגים. נכנסים לטבלה השנה בנק דיסקונט עם "מפתח דיסקונט", שופרסל דיל, הוט טריפל, ישראכרט וטוטו ווינר בחסות המונדיאל. יוצאים מהטבלה מחסני חשמל, מגה רשת מזון, בנק במזרחי טפחות, טורנדו מזגנים ואלקטרה מזגנים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה