פרסום ראשון

מהווילג' בישראל לכיכר האדומה: פובליסיס-אידיאולוג'יק זכתה בתקציב הדיגיטל של קוקה-קולה ברוסיה

ינון לנדנברג ודורון טל עושים את זה בגדול. ינון לנדנברג: "זו גאווה אדירה עבורנו; זו מעין הכרה ביכולות ובדרך שלנו"
משה בנימין | (8)

ינון לנדנברג ודורון טל שוב מעניקים למוריס לוי, מנכ"ל פובליסיס סיבות להתגאות בהם: לאייס נודע כי פובליסיס-אידיאולוג'יק, המנוהלת על-ידי שני מייסדיה ומוחזקת בבעלות משותפת עם פובליסיס העולמית, זכתה במכרז על תקציב הדיגיטל של קוקה קולה רוסיה.

בעקבות הזכיה, הוקמה בפובליסיס אידיאולוג'יק יחידה רוסית שתפעל תחת החטיבה הבינלאומית של החברה אשר מטפלת כבר במספר פרויקטים עבור לקוחות בארה"ב ואירופה.

זכייתה של אידיאולוג'יק בתקציב תמקם אותה במשבצת ההפקה והקריאייטיב של פעילות המותג. יש לציין כי רכש המדיה לא יתבצע על ידה. באידיאולוג'יק מוסרים כי הם ייעזרו בתשתית הקיימת של פובליסיס מוסקבה אך באופן מינורי, כאשר רוב הפעילות תתקיים בישראל.

כידוע, אידיאולוג'יק מטפלת במותגי החברה המרכזית בישראל - קוקה קולה, ספרייט, מב"י, פריגת ועוד, כבר מעל 10 שנים ובשנה האחרונה ביצעה מספר מהלכים פורצי דרך עבור מותגי החברה. הזכורים ביותר היו קמפיין המונדיאל, פרוייקט מכונת הלייקים בקוקה קולה וילג' ומסחטת החיוכים של פריגת.

על פניו נראה כי הפרויקט שלזכותו נרשמים רוב הנקודות ככזה שהשיג לאידיאולוג'יק את התקציב היא מכונת הלייקים שהושקה בווילג', כפר הנוער של קוקה קולה וזכה בפרסים רבים מסביב לעולם.

בעקבות ההצלחות השונות בזירת התחרויות העולמית, הוזמנה הסוכנות להשתתף במכרז על תקציב הדיגיטל בו התמודדו 3 סוכניות נוספות, מהמובילות ברוסיה. במהלך המכרז נעזרה אידיאולוג'יק בפובליסיס רוסיה ושיתוף פעולה זה ימשך גם בעבודה השוטפת על התקציב. ההישג של אידיאולג'יק ראוי להערכה יתרה שכן מדובר בסוכנויות בסדרי גודל אירופאיים הן ברמת התקציבים והיקפי הפעילות והן ברמת כח האדם.

במכרז נתבקשו המתמודדות להציג פתרון דיגיטלי לקוקה קולה ובסוף התהליך הוחלט לתת לאידיאולוג'יק, בנוסף לתקציב קוקה קולה, גם את תקציב המותגים פאנטה ונסטי.

למרות שבאידיאולוג'יק היתה כבר תשתית קיימת של אנשי קריאייטיב ממגזר הרוסי, עובתה תשתית זו בשבועות האחרונים והיחידה הרוסית מונה כיום כ-20 אנשים. היחידה הרוסית תהיה כפופה לחטיבה הבינלאומית של פובלסיס אידיאולוג'יק, אותה מנהל יוגב ריינהולד.

לנדנברג אמור לבקר ברוסיה פעמיים בחודש וישמש כסמכות הבכירה בפרונט מטעם אידיאולוג'יק. ריינהולד ישמש כמנהל הפעילות השוטפת ממקום מושבו בישראל. נציגתה הרשמית של אידיאולוג'יק ומי שתוגדר כמנהלת הפרויקט תהיה מריה גרמל, לשעבר במומה פרסומאים, שתצטרך לבצע רילוקיישן מלא לרוסיה. לגרמל יתווספו במרוצת הזמן גם מנהל קריאייטיב ומנהל מדיה חברתית שיגורו אף הם ברוסיה.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אלון 19/01/2011 20:36
    הגב לתגובה זו
    כבוד!!!
  • 7.
    galili 18/01/2011 14:39
    הגב לתגובה זו
    לכלל התעשיה ולמובילים בה
  • 6.
    18/01/2011 07:57
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לכם ! המון בהצלחה ...
  • 5.
    Kolega 18/01/2011 00:03
    הגב לתגובה זו
    It seems we can export digital the same as high tech and start ups Go digital go.
  • 4.
    איך אומרים מברוק ברוסית ? (ל"ת)
    שי בן ארי 17/01/2011 23:37
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יובל 17/01/2011 23:13
    הגב לתגובה זו
    ולאלה אחרי שחושבים לא לפרגן. בחייאת תחסכו! כשמגיע ריספקט, נותנים.
  • 2.
    ירוניניאן 17/01/2011 20:33
    הגב לתגובה זו
    תותחים אחד אחד...
  • 1.
    רוסיה? קוקה קולה? חברה מישראל? (ל"ת)
    ת'כלס על זה כבר אין מה להגיד חוץ מתותחים! 17/01/2011 20:01
    הגב לתגובה זו
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון

אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי

לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.

בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.

אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?

על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.

גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.

בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

קרדיט ורד פרקשקרדיט ורד פרקש

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים

מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו של ה"ישראלי הממוצע"

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.67%   חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.

אדישות מפתיעה

בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.

שנאת הסיכון

הבחירה במענק הכספי של 100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.

חשיפה ראשונה לשוק ההון?

כ-60% מהלקוחות שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.

פער גילאים מובהק

בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה 100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.