אלקטרה משיקה רשת מחשבים; תקציב הפרסום ורכש המדיה יטופל עצמאית
אתמול (יום א') השיקה אלקטרה רשת מחשבים חדשה בהשקעה כוללת של 5 מיליון שקלים
באלקטרה מציינים כי מהלך ההשקה של הרשת החדשה תחת השם אלקטרה מחשבים ילווה בפרסום מאסיבי שינוהל ויבוצע על-ידי הרשת עצמה לאורך כל השנה, בהיקף של 6-7 מיליון שקלים, סכום שעולה אף על הסכום שיושקע בהקמת הרשת.
אדלר-חומסקי יקרים מדי עבור רשת המחשבים החדשה של אלקטרה מוצרי צריכה?. למרות המהלך השיווקי רב המשמעות במסגרתו פותחת אלקטרה בתחרות חזיתית מול הרשתות הפועלות בארץ: אופיס דיפו, אייבורי, באג והחנויות הפרטיות החליטו באלקטרה שלא לפנות למשרד הפרסום אדלר-חומסקי, המטפל בכ-50% מתקציבי הפרסום של מותגיה השונים ולנהל את כל מערך הפרסום של הרשת החדשה באופן עצמאי כולל רכישת המדיה.
מנכ"ל אלקטרה, יקי ודמני ציין כי אסטרטגיית הפרסום של הרשת החדשה היא לפעול באמצעות העיתונות ובהמשך דרך הרדיו, ללא שימוש בטלוויזיה. ודמני ציין כי "קשה לייצר למוצרים חשיפה בטלוויזיה מכיוון שצריך לתת ביטוי גם למוצר וגם למחיר וזה קשה עד כמעט בלתי אפשרי".
לשאלת אייס על ההחלטה לנהל בעצמה את הפרסום ולא באמצעות אדלר-חומסקי ענה יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה: "אנחנו פועלים עם גרפיקאים משלנו. המטרה שלנו כעת היא לשמור על עלויות רזות ככל האפשר. עם כל הכבוד, יש לנו את מלוא הניסיון כדי לפעול לבד ולא לקבל עצות מאחרים".
יוזכר כי, בשנת 2009 הוכתרה אלקטרה כמפרסם ה-2 בגודלו בישראל לאחר קבוצת שטראוס. בשנת 2010, כ-39% מתקציב הפרסום של אלקטרה בשת 2010 טופל על-ידה באופן עצמאי. אדלר-חומסקי טיפלה כאמור בכ-50% מהתקציב בשווי של 27.5 מיליון דולר (במחירי מחירון) כאשר בפועל מדובר בכ-10 מיליון דולר. JWT וזרמון-גולדמן טיפלו כל אחד בכ-5% מתקציב הפרסום של הרשת. כך על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום.
- 1.עמוס 17/01/2011 17:26הגב לתגובה זוישגעו לו את השכל ...יפמפמו לו שכל מחיר שהא יקבל נטו מהמדיה הם יתנו לו יותר נמוך