מסתמן: תקציבי הפרסום של מותגי LG בדרך ליהושע TBWA, גם בדיגיטל
חברת האלקטרוניקה הקוריאנית LG החליטה לקחת את העניינים לידיים ולעשות סדר בפעילות הפרסומית. המותג שטופל על-יד מספר משרדים, ביניהם שמעוני-פינקלשטיין-ברקי, ירקוני ומשרדי האינטראקיב d-say ונקסט אין יטופל ככל הנראה במלואו, אופליין ואונליין על-ידי יהושע TBWA.
במהלך השנה האחרונה ירתה LG לכל כיוון אפשרי בפעילותה הפרסומית. כך למשל יצאה החברה לפני כחודשיים למכרז עבור הטיפול בגזרת המדיה החברתית של מסכי התלת מימד וה-LED של החברה. מכרז עליו התמודדו גורני דיגיטל, פובליסיס-אידיאולוג'יק והמשרד שזכה לבסוף בתקציב d-say אינטראקטיב שהשיק עבור המותג את הקמפיין הויראלי בו נשים 'ניפצו טלוויזיות'.
במהלך השנה העלתה LG קמפיין אינטראקטיב ניסיוני באמצעות פובליסיס וובאימאג' במה שהסתמן בזמנו כהעברת תקציב האונליין משמעוני-פינקלשטיין-ברקי לוובאימאג'. במקביל טיפל משרד האינטראקטיב נקסט אין בפעילות הדיגיטלית של מזגני LG ומכונת הכביסה של המותג הקוריאני. בגזרת האופליין טופלה LG על-ידי ירקוני בנוסף לשמעוני-פינקלשטיין-ברקי שטיפל באופליין ובאונליין.
ריכוז הפעילות הפרסומית של LG בידי משרד אחד היא תוצאה של מהלך אסטרטגי גדול יותר במסגרתו החליטו בעלי המותג הקוריאני לבצע שינויים במערך השיווק בישראל. השינוי הבולט היה מינוי הנציגות הישראלית של LG שתעבוד בערוץ ישיר מול קוריאה ותהיה אחראית על תקציבי הפרסום של מוצרי החברה, באונליין ובאופליין.
עד להשקתה של נציגות זו (LG ישראל) ניהול הפעילות הפרסומית של מוצרי החברה היה תחת אחריותם של 2 היבואניות Brimag ו-ח.י המחלקות ביניהן את ייבוא המוצרים הלבנים ושאר מכשירי החשמל של החברה. ברימאג ו-ח.י יישארו המפיצות הרשמיות של LG בישראל אך כאמור הטיפול בגזרה הפרסומית יעבור לידי LG ישראל.
במהלך 2010 עמד תקציב הפרסום של LG על כ-9.2 מיליון דולר במחירי מחירון, על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום. בפועל, היקף תקציב הריאלי נע סביב 3.2 מיליון דולר.
ממשרד הפרסום יהושע TBWA ומ-LG ישראל לא התקבלו תגובות לידיעה.
- 4.עדי 12/01/2011 22:43הגב לתגובה זוועל כך נאמר. לכל שבת יש מוצאי שבת.
- 3.שי 12/01/2011 22:23הגב לתגובה זוניר בחור נהדר שעוד יגיע רחוק ביהושע אבל ניר הגיע ליהושע לפני שבועיים וההשפעה שלו על המהלכים האחרונים היא אפס. יש חמישים אנשים לפחות שהשפיעו על המהלכים האחרונים יותר ממנו. להגיד שמשהו טוב קורה ביהושע מאז שניר הגיע זה מגוחך. משהו טוב קורה ביהושע כבר לפחות חמש שנים וניר הוא עוד גיוס מוצלח שמצטרף לרבים וטובים אחרים.
- 2.הגיע הזמן שמותג אלקטרוניקה מוביל יתחיל לקבל גם שרות פרסום מוביל (ל"ת)לירון 12/01/2011 18:41הגב לתגובה זו
- 1.משהו טוב קורה ביהושע מאז מינויו של ניר ברון :-) (ל"ת)סתם מפרגן 12/01/2011 15:25הגב לתגובה זו