מסתמן: תקציבי הפרסום של מותגי LG בדרך ליהושע TBWA, גם בדיגיטל
חברת האלקטרוניקה הקוריאנית LG החליטה לקחת את העניינים לידיים ולעשות סדר בפעילות הפרסומית. המותג שטופל על-יד מספר משרדים, ביניהם שמעוני-פינקלשטיין-ברקי, ירקוני ומשרדי האינטראקיב d-say ונקסט אין יטופל ככל הנראה במלואו, אופליין ואונליין על-ידי יהושע TBWA.
במהלך השנה האחרונה ירתה LG לכל כיוון אפשרי בפעילותה הפרסומית. כך למשל יצאה החברה לפני כחודשיים למכרז עבור הטיפול בגזרת המדיה החברתית של מסכי התלת מימד וה-LED של החברה. מכרז עליו התמודדו גורני דיגיטל, פובליסיס-אידיאולוג'יק והמשרד שזכה לבסוף בתקציב d-say אינטראקטיב שהשיק עבור המותג את הקמפיין הויראלי בו נשים 'ניפצו טלוויזיות'.
במהלך השנה העלתה LG קמפיין אינטראקטיב ניסיוני באמצעות פובליסיס וובאימאג' במה שהסתמן בזמנו כהעברת תקציב האונליין משמעוני-פינקלשטיין-ברקי לוובאימאג'. במקביל טיפל משרד האינטראקטיב נקסט אין בפעילות הדיגיטלית של מזגני LG ומכונת הכביסה של המותג הקוריאני. בגזרת האופליין טופלה LG על-ידי ירקוני בנוסף לשמעוני-פינקלשטיין-ברקי שטיפל באופליין ובאונליין.
ריכוז הפעילות הפרסומית של LG בידי משרד אחד היא תוצאה של מהלך אסטרטגי גדול יותר במסגרתו החליטו בעלי המותג הקוריאני לבצע שינויים במערך השיווק בישראל. השינוי הבולט היה מינוי הנציגות הישראלית של LG שתעבוד בערוץ ישיר מול קוריאה ותהיה אחראית על תקציבי הפרסום של מוצרי החברה, באונליין ובאופליין.
עד להשקתה של נציגות זו (LG ישראל) ניהול הפעילות הפרסומית של מוצרי החברה היה תחת אחריותם של 2 היבואניות Brimag ו-ח.י המחלקות ביניהן את ייבוא המוצרים הלבנים ושאר מכשירי החשמל של החברה. ברימאג ו-ח.י יישארו המפיצות הרשמיות של LG בישראל אך כאמור הטיפול בגזרה הפרסומית יעבור לידי LG ישראל.
במהלך 2010 עמד תקציב הפרסום של LG על כ-9.2 מיליון דולר במחירי מחירון, על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום. בפועל, היקף תקציב הריאלי נע סביב 3.2 מיליון דולר.
- 4.עדי 12/01/2011 22:43הגב לתגובה זוועל כך נאמר. לכל שבת יש מוצאי שבת.
- 3.שי 12/01/2011 22:23הגב לתגובה זוניר בחור נהדר שעוד יגיע רחוק ביהושע אבל ניר הגיע ליהושע לפני שבועיים וההשפעה שלו על המהלכים האחרונים היא אפס. יש חמישים אנשים לפחות שהשפיעו על המהלכים האחרונים יותר ממנו. להגיד שמשהו טוב קורה ביהושע מאז שניר הגיע זה מגוחך. משהו טוב קורה ביהושע כבר לפחות חמש שנים וניר הוא עוד גיוס מוצלח שמצטרף לרבים וטובים אחרים.
- 2.הגיע הזמן שמותג אלקטרוניקה מוביל יתחיל לקבל גם שרות פרסום מוביל (ל"ת)לירון 12/01/2011 18:41הגב לתגובה זו
- 1.משהו טוב קורה ביהושע מאז מינויו של ניר ברון :-) (ל"ת)סתם מפרגן 12/01/2011 15:25הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
