ברקליס: כמות הגז ב'לוויתן' תעודכן כלפי מעלה; רציו היא המועדפת, תגיע ל-80 אגורות

בענקית ההשקעות עדכנו את מחירי היעדי של מניות הגז. ישראמקו חוטפת חזק - 33 אגורות בלבד. גם דלק אנרגיה ודלק קבוצה נחתכות. "במקרה הגרוע ביותר, חלקה של המדינה יעמוד על 20%-50%"
יוסי פינק | (34)

ועדת ששינסקי מסרה בשבוע שעבר את המלצותיה לשר האוצר ובמחלקת המחקר של ברקליס פרסמו היום עדכון לסקטור בעקבות ההמלצות. בברקליס עדכנו בעקבות ששינסקי את חלקה של המדינה בתגליות ל-20% עד 50% ו"זאת במקרה הגרוע ביותר", לדברי דיויד קפלן, אנליסט בברקליס.

באופן כללי בברקליס נותרים בהמלצת 'ניטרלי' אך עושים הבחנה בין המניות השונות בסקטור. רציו היא המניה המועדפת על דיויד קפלן, האנליסט של ברקליס כאשר אחת הסיבות לכך היא הסחירות המאוד גבוה של רציו, "כשחקנית טהורה של לוויתן וכאחת מחמש המניות הסחירות ביותר בבורסה בת"א, רציו יהש היא הבחירה המועדפת עלינו בסקטור הגז" כותב קפלן.

מי שחוטפת מברקליס היא ישראמקו שמחיר היעד שלה יורד ל-33 אגורות בלבד. בברקליס ביצעו מספר שינויים במודל הערכת השווי ל'תמר', שינויים שהובילו להורדת מחיר היעד לישראמקו שהינה שחקנית טהורה של 'תמר'. "השינוי במהותי ביותר שביצענו למודל השווי לתמר היה שינוי עקומת הביקוש בישראל לגז מתמר מ-20 שנה ל-25 שנה. בתוך כך, הורדנו את מחיר הגז שיסופק לשוק הישראלי מ-5.1 דולר ל-4.5 דולר וזאת בשל התחרות הגוברת עם הדז המצרי".

מהצד החיובי, בברקליס מזהים לא מעט קטליזטורים הקשורים לשותפות בלוויתן. "מלבד קידוחי האימות שיעשו ב'לוויתן' והערכה שעוד נראה עדכון כלפי מעלה של כמות הגז (שכעת עומדת על 16 TCF), אנחנו מעריכים כי תוצאות הקידוחים למטרות הנפט יגיעו במחצית הראשונה של 2011 ובנוסף - השותפות בלוויתן יפרסו את תוצאות הסקרים הסיסמיים שנעשו ברישיונות 'חנה' ו'דוד'". לסיום - מזכירים בברקליס כי סקרי ה-3D ברישיון 'גל' של רציו אמורים להתפרסם במהלך 2011.

לא רק ישראמקו יהש חוטפת היום מברקליס, במחלקת ההשקעות של ענקית הבנקאות מורידים את מחיר היעד של דלק אנרגיה ודלק קבוצה וזאת בשל השינוי שביצעה ועדת ששינסקי בכל הקשור לעניין תמלוגי העל.

תגובות לכתבה(34):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 28.
    אני אומר לכם את זה כבר חודשיים... (ל"ת)
    באתי לעשות שמח 09/01/2011 19:11
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    ישראמקו לא יכול להיות !!! אני בהלם (ל"ת)
    ישראמקו 09/01/2011 17:43
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    אביב 09/01/2011 16:49
    הגב לתגובה זו
    אם רציו מתומחרת בשער של 33 ורציו היא פי שניים מישראמקו אז איל לעזאזאל הגיעו לשער 80 ? ולא לקחנו בחשבון את העלויות וזה שישראמקו כבר בשלבי פיתוח סופיים.
  • 25.
    מבין בתחום הנפט והגז 09/01/2011 14:23
    הגב לתגובה זו
    אני מסכים עם הערכות לגבי שותפי ליויתן ולא רק רציו,לדעתי כולן שוות יותר,הרבה יותר,אך,בשום פנים איני מסכים להערכה של ישראמקו,נהגו בה לחומרת יתר והסיבה שמורה עמם,אין לי ספק שעוד יהיו הקלות במסקנות ועדת שישינסקי לגבי תמר ודלית,ישראמקו היחיגה עם שדה גז מוכח המצוי בתהליכי פתוח מתקדמים,עם שוק לגז,והכי חשוב עם פוטנציאל עתידי חשוב ברשיונות שמשון ודניאל (שמשום מה לא נלקחו כלל בהערכתם) לדעתי, כמו בעבר תדע ישראמקו לגייס חברות גדולות ולרתום אותן לפרויקטים שלה ,כמו שעשתה בעבר (נובל אנרגי),לכן,כדאי לחשוב פעמים כל צעד שתבצעו בישראמק,אין זו המלצה אך בבקשה תיזכרו את דברי.
  • 24.
    גלית 09/01/2011 14:19
    הגב לתגובה זו
    כמובן מקפיצים מחיר יעד כדי להכניס אתכם פנימה ואז ימכרו , הכתובת על הקיר בפעם המי יודע כמה .תיקנו תיקנו רציו ההתרסקות שלה קרבה
  • 23.
    כנסו כנסו זה חשוב!!! 09/01/2011 14:13
    הגב לתגובה זו
    אני לא מבין מה ההתרגשות לפני שבוע יצא סיקור של דויטשה בנק שאמר ישראמקו לשער 68 אגורות. היום יוצא ברקלים שער 33 אגורות. אין יותר מידי מה להתרגש מההמלצות הללו הכל תלוי במיסוי. נכון לרגע רוה\"מ עוד לא סגור מה הוא החליט אבל לפי הדברים שלו הוא הולך להיות די באמצע. מה שאומר שהמיסוי יעמוד על כ - 50%. אבל לפי מה שמסתמן תמר תוחרג באופן או מוחלט או עם הטבות מפליגות. ולכן ישראמקו תגיע לשער המקורי שהייתה בו לפני פרסום מסקנות הבניים דהיינו שער 60 בקירובץ ולכן אין ממה להיתרגש זה הכל משחקי שוק ידועים מראש. מנסיוני ויש לי נסיון מי שייצא עכשיו אולי לא יגדל שערות לבנות ואולי יילך לישון בראש שקט אבל בלי כסף. שוק מניות זה שוק דינאמי ועצבני בייחוד בתחום החיפושים ולכן על המשקיעים לא לקפוץ מהגג אלא להתאזר בסבלנות ולחכות שהשוק יתמתן וירגע השערים יחזרו לעצמם תוך תקוםה לא ארוכה במייוחד. וכן זוהי בהחלט ההמלצה שלי אך ורק שלי מנסיון אישי שככל אחד יעשה ככל העולה על רוחו בהצלחה!!!!
  • מחכה לשער 60 ומאמין שזה קרוב (ל"ת)
    ישראמקו 09/01/2011 17:50
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    אבי 09/01/2011 14:09
    הגב לתגובה זו
    מי שחכם קונה ישראמקו א.תמר תוחרג ב.העיסקאות עים המיצרים לא יצאו לפועל.מה שמחזיך את המניה ליעד של שער 60
  • 21.
    ריאלי. 09/01/2011 14:09
    הגב לתגובה זו
    ואח\"כ נפטרים מהסחורה. רציו שווה 36-37 ש\"ח. ושלא יבלבלו את הביצים עם תחזיות עתידיות לעידכונים או לנפט.
  • 20.
    קוראה בקפה 09/01/2011 14:09
    הגב לתגובה זו
    לממש חלק , עוד יעשו עליכם סיבוב יפה ...................
  • 19.
    JO 09/01/2011 14:01
    הגב לתגובה זו
    אף אנליסט מישראל לא אמר מילה על זה שהשווי של רציו נגזר גם מהרישיונות האחרים כמו גל כולם דיברו רק על לוויתן כרגע גל מתומחר ב0 שח - כל פיפס גז שימצאו שם יעלה את המניה משמעותית. רציו - גם בלי נפט - עד סוף השנה לפחות בשער 100
  • 18.
    טאואר הולכת להפציץ . (ל"ת)
    יודע 09/01/2011 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    צאמפ 09/01/2011 13:46
    הגב לתגובה זו
    למי שעדיין לא הבין שבבדיקת תוצאות אנליסטים הוכח ש77% מהתחזיות שלהם שגויות !!! רק בשבוע שעבר פורסמה תחזית שישראמקו שווה 67 ורציו לא שווה יותר מ 50 ומה השתנה משבוע שעבר ??? באם נשתנה אזי רק לטובת ישראמקו שכל הסיכויים שתוחרג או תקבל עדיפות על פני שער השותפיות . לדעתי ישראמקו היא אחת הניירות היותר מעודפות !!! לא מריץ רק ממליץ.
  • 16.
    33 בישראמקו מגלם 100% שישינסקי (ל"ת)
    מגוחך בעליל 09/01/2011 13:34
    הגב לתגובה זו
  • 200% יותר מדויק (ל"ת)
    1 09/01/2011 14:34
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    בא 09/01/2011 13:30
    הגב לתגובה זו
    לפי דעתי זה חבל ,עורק ראשי כרגע .
  • 14.
    מנחם 09/01/2011 13:12
    הגב לתגובה זו
    1500 אחוז משער 4 תודה רבה לא רוצה יותר שאני רואה יותר מדי ממליצים אני מוכר וכך עשיתי מי שקנה ממני שיהיה לך בהצלחה
  • קנה הזדמנות אופ 4 (ל"ת)
    גם ברציו משער 4 09/01/2011 14:33
    הגב לתגובה זו
  • איתן 09/01/2011 14:17
    הגב לתגובה זו
    אני מוכן להסתפק גם ב-30%...
  • 13.
    עמית 09/01/2011 13:05
    הגב לתגובה זו
    בזול.
  • 12.
    אילן אהרון 09/01/2011 12:57
    הגב לתגובה זו
    מניה צריכה לעלות יותר
  • 11.
    ב YNET מצנזרים את כל התגובות נגד ששינסקי (ל"ת)
    חיים 09/01/2011 12:53
    הגב לתגובה זו
  • YNET מזמן הפך לפרופוגנדה לעם ! (ל"ת)
    JO 09/01/2011 13:58
    הגב לתגובה זו
  • גם כלכליסט (ל"ת)
    1 09/01/2011 14:34
  • 10.
    רפי 09/01/2011 12:53
    הגב לתגובה זו
    פשוט אינטרסנטים קנו רציו ומרצים מכרו ישראמקו ומפלים
  • 9.
    מודיעין מקווה לפני זינוק דגש על מקווה (ל"ת)
    ניאו 09/01/2011 12:52
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    המשקיע ברציו 09/01/2011 12:49
    הגב לתגובה זו
    אני מצרף לינק עם קישור לכתבה בה הגבתי תחפשו את המשקיע ברציו כל מה שרשמתי קרה . כמו שאמרתי לא להאמין לאף בית השקעות תאמינו בעצמכם ובליותן הנה הלינק כנסו ותקראו את התגובה שלי http://www.bizportal.co.il/shukhahon/biznews02.shtml?mid=258668
  • 7.
    המחיר עדיין זול המניה תגיע ל 120 (ל"ת)
    אברהם 09/01/2011 12:27
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    דודי 09/01/2011 12:25
    הגב לתגובה זו
    זה היה ידוע מראש, איזה כיף שאני יודע את זה :)
  • 5.
    דניאל 09/01/2011 12:25
    הגב לתגובה זו
    המניה אכן תעלה ל 80 אן סיבה שלא הרי זאת חברה שייש לה מוצר בייד היא רק בהתחלה עד סוף השבוע תגיע ל100
  • 4.
    שצ 09/01/2011 12:24
    הגב לתגובה זו
    חכו ותראו מי כתב ראשון בינואר 2011
  • 3.
    מסדרים לעצמם נקודת כניסה בזול (ל"ת)
    סוף למניפולציות 09/01/2011 12:07
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סוף סוף גברים .. זו רק ההתחלה (ל"ת)
    רציו ועוד 15 09/01/2011 12:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גילו את אמריקה(רציו) (ל"ת)
    הלויתן הקטן 09/01/2011 11:50
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.