JCDecaux מחפשת את היעד הבא בארץ: שוקלת התמודדות במכרז הרכבת
חברת פרסום החוצות JCDecaux ישראל, השלוחה המקומית של חברת החוצות הבינ"ל (נסחרת גם בבורסה בצרפת) תשתתף במכרז על הזיכיון לפרסום ברכבת ישראל. כך נודע לאייס. בימים אלה פועלת JCDecaux בת"א בלבד לאחר שזכתה במכרז העירייה בזיכיון ל-15 שנה.
למעשה, דחיית המועד האחרון של השתתפות במכרז הזיכיון של הרכבת נדחה ל-17 בינואר בעקבות בקשתה של JCDecaux. התאריך המקורי של הגשת המעטפות למכרז היה ב-23 לדצמבר, לאחר מכן הוא נדחה ל-30 לדצמבר וכאמור לאחר הדחייה האחרונה נקבע התאריך הסופי להגשת המעטפות ל-17 בינואר, זאת עקב טענת JCDecaux שאין באפשרותה לבדוק את כדאיותו הכלכלית של המכרז בזמן הקצר שבין סיום ההתקשרות עם Hedria במהלך חודש דצמבר לסוף החודש.
גורמים בענף שילוט החוצות אומרים לאייס על מכרז הרכבת כי "מי שייכנס למכרז, למעשה כורה לעצמו קבר. הרכבת דורשת מחיר מינימום בסביבות ה-7 מיליון שקל והעלויות השוטפות של הפעילות במהלך השנה עומדות גם כן על אותו הסכום. בנוסף, צריך לקחת בחשבון את העמלות שהחברות מחזירות למשרדי הפרסום. המחזור השנתי של ההכנסות מפרסום עומד על כ-14.5 מיליון שקל כך שמדובר בעסק שאינו כלכלי מלכתחילה".
עופר גל, מבעלי חברת Hedria שהחזיקה בזיכיון לפרסום ברכבת ישראל עד לסוף 2010 אמר בעצמו לאיס, כי "ברכבת ישרל דרשו תוספת של 1.6 מיליון שקלים לזיכיון שעמד כבר על 7.2 מיליון. בתנאים כאלו אני לא רואה אף חברה שתוכל לעמוד בזה, בפרט כאשר התמלוגים לחלוקת החינמונים ברכבת הן מחוץ לזיכיון".
המכרז השני אותו הוציאה הרכבת הוא ההרשאה להפצת חינמונים בתחנות הרכבת. במכרז החדש מפרידה מחלקת הסחר של הרכבת לראשונה בין זיכיון הפרסום לזיכיון חלוקת החינמונים. 'ידיעות אחרונות' ו'ישראל היום' ה0 2 העיתונים היומיים שניגשו למכרז זה. להבדיל מישראל היום המחלקים את המהדורה הרגילה שלהם בידיעות מדפיסים לצורך הרכבת מהדורה מצומצמת המכילה את עמוד השער, מדור הספורט וממון.
הסכום מינימאלי להצעה במכרז הפצת החינמונים ברכבת ישראל נגזר לפי כמות החינמונים המחולקת על-יד הזכיין. בין חלוקת חינמון אחד לחלוקה של ארבעה, ישנן מדרגות, החל מ-1.8 שקלים לאחד, 2 חינמונים, לכל אחד 1.4 מיליון שקלים (כיום מחולקים שניים אז כל אחד מהם משלם 1.4 מיליון שקלים), ל-3 חינמונים 1.2. 4 חינמונים ויותר מיליון שקל כל אחד.
- 5.חברה מקסימה עם מוצר מדהים ! ושירות מושלם מי ייתן וכל המדייה תלמד מהם! (ל"ת)גיא 30/01/2011 12:35הגב לתגובה זו
- 4.מנהל מדיה 07/01/2011 14:42הגב לתגובה זואני לא עובד איתם בכלל, יש תחליפים
- 3.דניאל 06/01/2011 18:28הגב לתגובה זואוטובוס התקינו בתל אביב לא מכסה משמש ולא עוזר מגשם !
- 2.ישראלי מודאג 06/01/2011 15:07הגב לתגובה זוקודם נתנו להם על מגש של כסף את המכרז של השילוט בת"א, אחר כך את ריהוט הרחוב, עכשיו גם את הרכבת. והכסף כולו עובר לצרפת. ממשיך את המגמה של מכירת כל ההיטק הישראלי לארה"ב, את מכתשים אגן לסינים ועוד ועוד ועוד. כל מה שבנו פה במשך 60 שנים נמכר כעת במכירת חיסול!
- 1.יוני 06/01/2011 13:52הגב לתגובה זושחברות ישראליות יקבלו מכרזים בישראל !!

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

הממשלה אישרה תכנית לפיתוח מטרופולין באר שבע בכמיליארד שקלים
בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל
בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל. ההחלטה גובשה במסגרת עבודת מטה של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר ועתידה לתמוך בהעתקת מחנות צה״ל לנגב, לשפר את התשתיות, איכות החיים וההזדמנויות עבור תושבי הנגב, המשרתים ומשפחותיהם.
ההחלטה מהווה אבן יסוד לשינוי היסטורי שעתיד לעצב את פני הנגב לדורות הבאים. ההחלטה כוללת השקעה של כמיליארד שקלים ומתמקדת בארבעה תחומים מרכזיים: צמיחה כלכלית, פיתוח תשתיות תחבורה, שיפור איכות החיים והביטחון האישי, וחינוך והון אנושי. בתחום הצמיחה הכלכלית, יושקעו כ-200 מיליון שקל בפיתוח האקו-סיסטם הקיים בין האקדמיה, התעשייה והצבא. במסגרת זו יוקם מרכז מו"פ דואלי יישומי בשיתוף מפא"ת, ייפותחו תחומי החדשנות והסייבר, יושקעו משאבים בתעסוקה ותיירות ופיתוח העיר העתיקה כמוקד תיירות ומגורי צעירים.
בתחום התחבורה, יושקעו תקציבים משמעותיים בפיתוח תשתיות תחבורה מתקדמות, לרבות תכנון והקמה של רכבת קלה בבאר שבע, הכוללת תוואי לבית החולים החדש שיוקם בעיר, בהתאם לצרכי עיר מטרופולינית ותיתן מענה לגידול הדמוגרפי הצפוי. בתחום איכות החיים והביטחון האישי, יושקעו כ-500 מיליון שקלים בשיפור ביטחון הפרט, לרבות הקמת תחנת משטרה חדשה, הרחבת משל"ט דרום, פיתוח תשתיות טכנולוגיות מתקדמות להתמודדות עם אתגרי המרחב.
בנוסף, יושקעו משאבים בתחום הבריאות בדגש על הגדלת מספר הפסיכולוגים ומקצועות הפרא-רפואיים, וכן בהתחדשות עירונית, תרבות וספורט, כולל תכנון מכון ווינגייט בבאר שבע והקמת מבני ציבור בעיר. בתחום החינוך וההון האנושי, יושקעו כ-120 מיליון שקלים בפיתוח החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, ובהשכלה הגבוהה, תוך דגש על מקצועות טכנולוגיים, קידום מצוינות והקמת מרכז רשותי למקצועות ה-STEM.
- אושרה תוכנית ההתחדשות בבאר שבע: פוטנציאל לכ-17 אלף דירות חדשות
- אנבידיה משלשת את מרכז הפיתוח בבאר שבע: מאות משרות חדשות בדרום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אנחנו מביאים היום לממשלה תוכנית סיוע גדולה לבאר שבע, בסך של למעלה ממיליארד שקל. זה כולל חיזוק בתחומים רבים שהם חשובים לאזרחי באר שבע: רכבת קלה, עזרה בסייבר, במו"פ, בפיתוח, בפרנסה. הפעולות שלנו יביאו לחיזוק של כל אזור הנגב. זה תואם את התוכנית שאני מוביל מזה שנים, יחד עם חבריי לממשלות ישראל, לחזק את הדרום על ידי השילוב המוצלח של תשתיות ממשלתיות ועידוד הסקטור הפרטי״.
