JCDecaux מחפשת את היעד הבא בארץ: שוקלת התמודדות במכרז הרכבת
חברת פרסום החוצות JCDecaux ישראל, השלוחה המקומית של חברת החוצות הבינ"ל (נסחרת גם בבורסה בצרפת) תשתתף במכרז על הזיכיון לפרסום ברכבת ישראל. כך נודע לאייס. בימים אלה פועלת JCDecaux בת"א בלבד לאחר שזכתה במכרז העירייה בזיכיון ל-15 שנה.
למעשה, דחיית המועד האחרון של השתתפות במכרז הזיכיון של הרכבת נדחה ל-17 בינואר בעקבות בקשתה של JCDecaux. התאריך המקורי של הגשת המעטפות למכרז היה ב-23 לדצמבר, לאחר מכן הוא נדחה ל-30 לדצמבר וכאמור לאחר הדחייה האחרונה נקבע התאריך הסופי להגשת המעטפות ל-17 בינואר, זאת עקב טענת JCDecaux שאין באפשרותה לבדוק את כדאיותו הכלכלית של המכרז בזמן הקצר שבין סיום ההתקשרות עם Hedria במהלך חודש דצמבר לסוף החודש.
גורמים בענף שילוט החוצות אומרים לאייס על מכרז הרכבת כי "מי שייכנס למכרז, למעשה כורה לעצמו קבר. הרכבת דורשת מחיר מינימום בסביבות ה-7 מיליון שקל והעלויות השוטפות של הפעילות במהלך השנה עומדות גם כן על אותו הסכום. בנוסף, צריך לקחת בחשבון את העמלות שהחברות מחזירות למשרדי הפרסום. המחזור השנתי של ההכנסות מפרסום עומד על כ-14.5 מיליון שקל כך שמדובר בעסק שאינו כלכלי מלכתחילה".
עופר גל, מבעלי חברת Hedria שהחזיקה בזיכיון לפרסום ברכבת ישראל עד לסוף 2010 אמר בעצמו לאיס, כי "ברכבת ישרל דרשו תוספת של 1.6 מיליון שקלים לזיכיון שעמד כבר על 7.2 מיליון. בתנאים כאלו אני לא רואה אף חברה שתוכל לעמוד בזה, בפרט כאשר התמלוגים לחלוקת החינמונים ברכבת הן מחוץ לזיכיון".
המכרז השני אותו הוציאה הרכבת הוא ההרשאה להפצת חינמונים בתחנות הרכבת. במכרז החדש מפרידה מחלקת הסחר של הרכבת לראשונה בין זיכיון הפרסום לזיכיון חלוקת החינמונים. 'ידיעות אחרונות' ו'ישראל היום' ה0 2 העיתונים היומיים שניגשו למכרז זה. להבדיל מישראל היום המחלקים את המהדורה הרגילה שלהם בידיעות מדפיסים לצורך הרכבת מהדורה מצומצמת המכילה את עמוד השער, מדור הספורט וממון.
הסכום מינימאלי להצעה במכרז הפצת החינמונים ברכבת ישראל נגזר לפי כמות החינמונים המחולקת על-יד הזכיין. בין חלוקת חינמון אחד לחלוקה של ארבעה, ישנן מדרגות, החל מ-1.8 שקלים לאחד, 2 חינמונים, לכל אחד 1.4 מיליון שקלים (כיום מחולקים שניים אז כל אחד מהם משלם 1.4 מיליון שקלים), ל-3 חינמונים 1.2. 4 חינמונים ויותר מיליון שקל כל אחד.
- 5.חברה מקסימה עם מוצר מדהים ! ושירות מושלם מי ייתן וכל המדייה תלמד מהם! (ל"ת)גיא 30/01/2011 12:35הגב לתגובה זו
- 4.מנהל מדיה 07/01/2011 14:42הגב לתגובה זואני לא עובד איתם בכלל, יש תחליפים
- 3.דניאל 06/01/2011 18:28הגב לתגובה זואוטובוס התקינו בתל אביב לא מכסה משמש ולא עוזר מגשם !
- 2.ישראלי מודאג 06/01/2011 15:07הגב לתגובה זוקודם נתנו להם על מגש של כסף את המכרז של השילוט בת"א, אחר כך את ריהוט הרחוב, עכשיו גם את הרכבת. והכסף כולו עובר לצרפת. ממשיך את המגמה של מכירת כל ההיטק הישראלי לארה"ב, את מכתשים אגן לסינים ועוד ועוד ועוד. כל מה שבנו פה במשך 60 שנים נמכר כעת במכירת חיסול!
- 1.יוני 06/01/2011 13:52הגב לתגובה זושחברות ישראליות יקבלו מכרזים בישראל !!