רשמית: חברת פרטנר תפסיק לעבוד עם משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי
חברת הסלולר פרטנר ומשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי נפרדים לאחר 12 שנים של עבודה משותפת. משרד הפרסום המלווה את פרטנר ומטפל בתקציב הפרסום של החברה מיום היווסדה קיבל הבוקר את ההודעה הרשמית מפרטנר.
יעקב קדמי, מנהל חטיבת השיווק התוכן ומנועי הצמיחה בפרטנר ציין כי הוא "מודה למשרד הפרסום על תרומתו הגדולה לחברה החל מיום הקמתה, פעילותו המוצלחת בבניית המותג המוביל בשוק התקשורת בישראל והשותפות המבורכת במהלך השנים. החשיבה המקורית, והקמפיינים היצירתיים תרמו למובילותה ולבידולה של פרטנר בעולם הפרסום ככלל ובענף התקשורת בפרט", הדגיש קדמי.
יוזכר כי בחודשים האחרונים ריחפה באוויר ההודעה על הפרידה בין הצדדים אך לא ניתן לה אישור רשמי. קדמי הנהיג שינוים מרחיקי לכת עם חזרתו לקדמת הבמה השיווקית בפרטנר. לפני מספר חודשים הוחלט בפרטנר כי 2 משרדי הפרסום המטפלים בתקציב (ראובני-פרידן ושלמור-אבנון-עמיחי) יתמודדו על כל קמפיין במסגרת מכרז פנימי.
מאוחר יותר קיצץ קדמי בתקציבי הפרסום שהופנו לשלמור-אבנון-עמיחי, מה שהוביל למחצית שנייה דלה מאוד ב-2010 מבחינת ההוצאה הכספית לפרסום של פרטנר על-ידי שלמור-אבנון-עמיחי. בשנת 2009 טיפל שלמור-אבנון-עמיחי בתקציב פרטנר שעמד על כ-31 מיליון דולר (מ.מחירון על-פי יפעת בקרת פרסום). בשנת 2010 נחתך התקציב ועמד על כ-11 מיליון דולר בלבד (מ.מחירון).
הזוכים הגדולים מהקיצוץ שנרשם בשלמור-אבנון-עמיחי היו תל-אביב מוסקבה, משרד פרסום מגזרי שבהוראת קדמי זכה לתקציבי פרסום במגזר הכללי ובשנת 2010 זכו לתקציב של כ-15.2 מיליון דולר (מ. מחירון). נתח הפרסום שאיבד שלמור-אבנון-עמיחי עבר כמעט במלואו לידיו של תל-אביב מוסקבה שזכה במחצית השנייה של 2010 ל-2 קמפיינים בסדר גודל תקציבי שמעולם לא טופלו על-ידו דבר שהוביל ללא מעט גבות מורמות בענף הפרסום. ראובני-פרידן רשמו אף הם ירידה בהיקף ההוצאה הכספית של פרטנר אך זו לא הייתה משמעותית לעומת התקופה המקבילה ב-2009.
גורמים בענף השיווק והפרסום יודעים לספר בשבחו ובגנותו של קדמי. חלקם טוענים כי מדובר באדם בעל חזון שיווקי מבריק, אסטרטג, שבע קרבות ודומיננטי ובעל שליטה מלאה בכל פרט ברמה השיווקית. מאידך טוענים כי מדובר באדם בעל בלתי צפוי, בעל פרסונה צנטרליסטית וכוחנית שלא מאפשר לסובבים אותו ולמי שעובד מולו להתנהל בצורה חופשית.
בענף הפרסום יודעים לספר כי קדמי גורר בטן מלאה על כל תעשיית הפרסום בעקבות הסיבוב הקצר והלא מוצלח שלו כמנכ"ל באומן-בר-ריבנאי בשנת 2005. קדמי לא שרד כמנכ"ל באומן-בר-ריבנאי יותר מחצי שנה ובענף מספרים שלא מן הנמנע שחזרתו לפרטנר ועבודתו המחודשת מול משרדי הפרסום העלתה בו את הטינה השמורה מלפני כמה שנים וזו תורגמה לעשיית שרירים מול משרדי הפרסום עימם עובדת פרטנר.
- 11.אילן 06/01/2011 12:00הגב לתגובה זווקדמי מוביל את המהלך. בן אדם שמקדם בני משפחה דרך החברה בה הוא עובד הוא פסול בעיני. בת זוגו היא משרד הפרסום המועדף והבן שלו הצלם המועדף? איפוא ההנהלה שתוריד לו את הראש רק על זה, שלא לדבר על כל השאר?
- 10.קופי 05/01/2011 10:03הגב לתגובה זוהוא שכח כנראה שהלקוח במרכז ולא איזו תחרות פרסים איזוטרית בטג'יקיסטן. גרידיות ואהבה עצמית רק יגרמו לך לאבד לקוחות. המצב של פרטנר לא טוב ובשלמור נרדמו בשמירה
- 9.כולכם בסרט 05/01/2011 08:47הגב לתגובה זוכולכם בסרט גדעון עמיחי פשוט לא רצה לוותר על הריטיינר השמן ולעבוד רק לפי עמלות גלדברט את קדמי הראו לו את הדרך ...יש מקרים כמו אלה שמשרד הפרסום מתבלבל מי הלקוח ומי הספק מה יש 10 מליון דולר בשנה לא טוב =3 מליון דולר עמלות =12 מליון ש"ח ????
- 8.חג שמח בראובני פרידן (ל"ת)04/01/2011 23:57הגב לתגובה זו
- 7.לקוח מרוצה 04/01/2011 23:32הגב לתגובה זומשרד פרסום שיודע את העבודה. שאפו.
- 6.קדמי תותח! עלה והצלח!!! (ל"ת)04/01/2011 20:49הגב לתגובה זו
- 5.ניסו 04/01/2011 19:46הגב לתגובה זוכולם יודעים למה הוא נותן את הקמפיינים שלו לתל אביב מוסקבה. כי בת הזוג שלו היא הבעלים שם...
- 4.באת לעשות טרור - אבל ימים יגידו........ (ל"ת)גרוע קדמי. גרוע 04/01/2011 17:00הגב לתגובה זו
- 3.אחד שיודע 04/01/2011 16:51הגב לתגובה זוהשחיתות הגיע גם לאורנג' והמותג הלך קדמי מנהל כושל שהפיל כבר לא מעט חברות רק מכונת היח"צ שלו טישטשה את העניין גלברט תתעורר כי השנה אתה מאבד את התואר "מותג התקשורת מספר 1"
- 2.שלמור יכלו לקחת אותו לאיזה כיוון אסטרטגי שיחפוץ אבל במקום זאת הוא בחר לשבור את הכלים (ל"ת)קדמי עוד יצטער על זה 04/01/2011 16:20הגב לתגובה זו
- 1.עדי 04/01/2011 15:19הגב לתגובה זולמישרד שעוסק יתר על הצמידה בהבאת פרסים בתחרויות שונות ומשונות וזנח את מטרתו וייעודו - הלקוחות. אולי יתעוררו כמה מנהלים של מנהלי הקריאיטיב להבין שעיסוק בתחרויות זה קשקוש אחד ענק. גוזל אנרגיה, ודיי מסוכן.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

עלייה של 4.9% בפדיון רשתות השיווק ברבעון השלישי של 2025
על פי נתוני הלמ"ס, נרשם גידול מתון בקצב המכירות בהשוואה לרבעון הקודם; סקטור המזון רשם עלייה של 3.1%
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני הפדיון של רשתות השיווק לרבעון השלישי של השנה, עבור החודשים יולי עד ספטמבר 2025, מהם עולה כי רשתות השיווק רשמו עלייה במכירות של 4.9% (במחירים קבועים, בחישוב שנתי), זאת לאחר עלייה גבוהה יותר של 7.4% ברבעון הקודם, שכיסה את אפריל עד יוני.
גם בחתך שסוקר מזון בלבד נרשמה מגמת צמיחה, אם כי בקצב מתון יותר: עלייה של 3.1% בנתוני המגמה, בהשוואה לעלייה של 4.0% ברבעון הקודם.
גם בניכוי עונתי, המגמה זהה, היות ועד אוגוסט נרשמה עלייה של 2% בסך כל ההוצאות (לא כולל דלק), ואילו עד ספטמבר הנתונים עלו לעלייה של 2.7%. גם סקטור המזון, בניכוי עונתי, הציג את אותה המגמה כשעלה עד אוגוסט ב-0.8% ואילו בספטמבר הוסיף 1.3%.
על פי הנתונים הללו, ולאור מדד המחירים לצרכן שהראה עליה במחירי הירקות הטריים, אך ירידה במחירי הפריות הטריים והמשקאות, ניתן להבין כי העלייה בפדיון אינה בהכרח נובעת מעליית מחירים, אלא לצריכה מוגברת.
עם זאת, מבט על גרף הפדיונות מראה עלייה ברורה בפדיונות מאז פרוץ המלחמה ב-7.10.23:
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.
פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים. השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת
חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים. הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים
של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.
