רשמית: חברת פרטנר תפסיק לעבוד עם משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי

הצדדים נפרדים לאחר 12 שנות עבודה משותפת. ההודעה ריחפה באוויר בחודשים האחרונים לאחר השינויים שהנהיג יעקב קדמי עם חזרתו לפרטנר
משה בנימין | (11)

חברת הסלולר פרטנר ומשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי נפרדים לאחר 12 שנים של עבודה משותפת. משרד הפרסום המלווה את פרטנר ומטפל בתקציב הפרסום של החברה מיום היווסדה קיבל הבוקר את ההודעה הרשמית מפרטנר.

יעקב קדמי, מנהל חטיבת השיווק התוכן ומנועי הצמיחה בפרטנר ציין כי הוא "מודה למשרד הפרסום על תרומתו הגדולה לחברה החל מיום הקמתה, פעילותו המוצלחת בבניית המותג המוביל בשוק התקשורת בישראל והשותפות המבורכת במהלך השנים. החשיבה המקורית, והקמפיינים היצירתיים תרמו למובילותה ולבידולה של פרטנר בעולם הפרסום ככלל ובענף התקשורת בפרט", הדגיש קדמי.

יוזכר כי בחודשים האחרונים ריחפה באוויר ההודעה על הפרידה בין הצדדים אך לא ניתן לה אישור רשמי. קדמי הנהיג שינוים מרחיקי לכת עם חזרתו לקדמת הבמה השיווקית בפרטנר. לפני מספר חודשים הוחלט בפרטנר כי 2 משרדי הפרסום המטפלים בתקציב (ראובני-פרידן ושלמור-אבנון-עמיחי) יתמודדו על כל קמפיין במסגרת מכרז פנימי.

מאוחר יותר קיצץ קדמי בתקציבי הפרסום שהופנו לשלמור-אבנון-עמיחי, מה שהוביל למחצית שנייה דלה מאוד ב-2010 מבחינת ההוצאה הכספית לפרסום של פרטנר על-ידי שלמור-אבנון-עמיחי. בשנת 2009 טיפל שלמור-אבנון-עמיחי בתקציב פרטנר שעמד על כ-31 מיליון דולר (מ.מחירון על-פי יפעת בקרת פרסום). בשנת 2010 נחתך התקציב ועמד על כ-11 מיליון דולר בלבד (מ.מחירון).

הזוכים הגדולים מהקיצוץ שנרשם בשלמור-אבנון-עמיחי היו תל-אביב מוסקבה, משרד פרסום מגזרי שבהוראת קדמי זכה לתקציבי פרסום במגזר הכללי ובשנת 2010 זכו לתקציב של כ-15.2 מיליון דולר (מ. מחירון). נתח הפרסום שאיבד שלמור-אבנון-עמיחי עבר כמעט במלואו לידיו של תל-אביב מוסקבה שזכה במחצית השנייה של 2010 ל-2 קמפיינים בסדר גודל תקציבי שמעולם לא טופלו על-ידו דבר שהוביל ללא מעט גבות מורמות בענף הפרסום. ראובני-פרידן רשמו אף הם ירידה בהיקף ההוצאה הכספית של פרטנר אך זו לא הייתה משמעותית לעומת התקופה המקבילה ב-2009.

גורמים בענף השיווק והפרסום יודעים לספר בשבחו ובגנותו של קדמי. חלקם טוענים כי מדובר באדם בעל חזון שיווקי מבריק, אסטרטג, שבע קרבות ודומיננטי ובעל שליטה מלאה בכל פרט ברמה השיווקית. מאידך טוענים כי מדובר באדם בעל בלתי צפוי, בעל פרסונה צנטרליסטית וכוחנית שלא מאפשר לסובבים אותו ולמי שעובד מולו להתנהל בצורה חופשית.

בענף הפרסום יודעים לספר כי קדמי גורר בטן מלאה על כל תעשיית הפרסום בעקבות הסיבוב הקצר והלא מוצלח שלו כמנכ"ל באומן-בר-ריבנאי בשנת 2005. קדמי לא שרד כמנכ"ל באומן-בר-ריבנאי יותר מחצי שנה ובענף מספרים שלא מן הנמנע שחזרתו לפרטנר ועבודתו המחודשת מול משרדי הפרסום העלתה בו את הטינה השמורה מלפני כמה שנים וזו תורגמה לעשיית שרירים מול משרדי הפרסום עימם עובדת פרטנר.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    אילן 06/01/2011 12:00
    הגב לתגובה זו
    וקדמי מוביל את המהלך. בן אדם שמקדם בני משפחה דרך החברה בה הוא עובד הוא פסול בעיני. בת זוגו היא משרד הפרסום המועדף והבן שלו הצלם המועדף? איפוא ההנהלה שתוריד לו את הראש רק על זה, שלא לדבר על כל השאר?
  • 10.
    קופי 05/01/2011 10:03
    הגב לתגובה זו
    הוא שכח כנראה שהלקוח במרכז ולא איזו תחרות פרסים איזוטרית בטג'יקיסטן. גרידיות ואהבה עצמית רק יגרמו לך לאבד לקוחות. המצב של פרטנר לא טוב ובשלמור נרדמו בשמירה
  • 9.
    כולכם בסרט 05/01/2011 08:47
    הגב לתגובה זו
    כולכם בסרט גדעון עמיחי פשוט לא רצה לוותר על הריטיינר השמן ולעבוד רק לפי עמלות גלדברט את קדמי הראו לו את הדרך ...יש מקרים כמו אלה שמשרד הפרסום מתבלבל מי הלקוח ומי הספק מה יש 10 מליון דולר בשנה לא טוב =3 מליון דולר עמלות =12 מליון ש"ח ????
  • 8.
    חג שמח בראובני פרידן (ל"ת)
    04/01/2011 23:57
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    לקוח מרוצה 04/01/2011 23:32
    הגב לתגובה זו
    משרד פרסום שיודע את העבודה. שאפו.
  • 6.
    קדמי תותח! עלה והצלח!!! (ל"ת)
    04/01/2011 20:49
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ניסו 04/01/2011 19:46
    הגב לתגובה זו
    כולם יודעים למה הוא נותן את הקמפיינים שלו לתל אביב מוסקבה. כי בת הזוג שלו היא הבעלים שם...
  • 4.
    באת לעשות טרור - אבל ימים יגידו........ (ל"ת)
    גרוע קדמי. גרוע 04/01/2011 17:00
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אחד שיודע 04/01/2011 16:51
    הגב לתגובה זו
    השחיתות הגיע גם לאורנג' והמותג הלך קדמי מנהל כושל שהפיל כבר לא מעט חברות רק מכונת היח"צ שלו טישטשה את העניין גלברט תתעורר כי השנה אתה מאבד את התואר "מותג התקשורת מספר 1"
  • 2.
    שלמור יכלו לקחת אותו לאיזה כיוון אסטרטגי שיחפוץ אבל במקום זאת הוא בחר לשבור את הכלים (ל"ת)
    קדמי עוד יצטער על זה 04/01/2011 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עדי 04/01/2011 15:19
    הגב לתגובה זו
    למישרד שעוסק יתר על הצמידה בהבאת פרסים בתחרויות שונות ומשונות וזנח את מטרתו וייעודו - הלקוחות. אולי יתעוררו כמה מנהלים של מנהלי הקריאיטיב להבין שעיסוק בתחרויות זה קשקוש אחד ענק. גוזל אנרגיה, ודיי מסוכן.