רשמית: חברת פרטנר תפסיק לעבוד עם משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי
חברת הסלולר פרטנר ומשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי נפרדים לאחר 12 שנים של עבודה משותפת. משרד הפרסום המלווה את פרטנר ומטפל בתקציב הפרסום של החברה מיום היווסדה קיבל הבוקר את ההודעה הרשמית מפרטנר.
יעקב קדמי, מנהל חטיבת השיווק התוכן ומנועי הצמיחה בפרטנר ציין כי הוא "מודה למשרד הפרסום על תרומתו הגדולה לחברה החל מיום הקמתה, פעילותו המוצלחת בבניית המותג המוביל בשוק התקשורת בישראל והשותפות המבורכת במהלך השנים. החשיבה המקורית, והקמפיינים היצירתיים תרמו למובילותה ולבידולה של פרטנר בעולם הפרסום ככלל ובענף התקשורת בפרט", הדגיש קדמי.
יוזכר כי בחודשים האחרונים ריחפה באוויר ההודעה על הפרידה בין הצדדים אך לא ניתן לה אישור רשמי. קדמי הנהיג שינוים מרחיקי לכת עם חזרתו לקדמת הבמה השיווקית בפרטנר. לפני מספר חודשים הוחלט בפרטנר כי 2 משרדי הפרסום המטפלים בתקציב (ראובני-פרידן ושלמור-אבנון-עמיחי) יתמודדו על כל קמפיין במסגרת מכרז פנימי.
מאוחר יותר קיצץ קדמי בתקציבי הפרסום שהופנו לשלמור-אבנון-עמיחי, מה שהוביל למחצית שנייה דלה מאוד ב-2010 מבחינת ההוצאה הכספית לפרסום של פרטנר על-ידי שלמור-אבנון-עמיחי. בשנת 2009 טיפל שלמור-אבנון-עמיחי בתקציב פרטנר שעמד על כ-31 מיליון דולר (מ.מחירון על-פי יפעת בקרת פרסום). בשנת 2010 נחתך התקציב ועמד על כ-11 מיליון דולר בלבד (מ.מחירון).
הזוכים הגדולים מהקיצוץ שנרשם בשלמור-אבנון-עמיחי היו תל-אביב מוסקבה, משרד פרסום מגזרי שבהוראת קדמי זכה לתקציבי פרסום במגזר הכללי ובשנת 2010 זכו לתקציב של כ-15.2 מיליון דולר (מ. מחירון). נתח הפרסום שאיבד שלמור-אבנון-עמיחי עבר כמעט במלואו לידיו של תל-אביב מוסקבה שזכה במחצית השנייה של 2010 ל-2 קמפיינים בסדר גודל תקציבי שמעולם לא טופלו על-ידו דבר שהוביל ללא מעט גבות מורמות בענף הפרסום. ראובני-פרידן רשמו אף הם ירידה בהיקף ההוצאה הכספית של פרטנר אך זו לא הייתה משמעותית לעומת התקופה המקבילה ב-2009.
גורמים בענף השיווק והפרסום יודעים לספר בשבחו ובגנותו של קדמי. חלקם טוענים כי מדובר באדם בעל חזון שיווקי מבריק, אסטרטג, שבע קרבות ודומיננטי ובעל שליטה מלאה בכל פרט ברמה השיווקית. מאידך טוענים כי מדובר באדם בעל בלתי צפוי, בעל פרסונה צנטרליסטית וכוחנית שלא מאפשר לסובבים אותו ולמי שעובד מולו להתנהל בצורה חופשית.
בענף הפרסום יודעים לספר כי קדמי גורר בטן מלאה על כל תעשיית הפרסום בעקבות הסיבוב הקצר והלא מוצלח שלו כמנכ"ל באומן-בר-ריבנאי בשנת 2005. קדמי לא שרד כמנכ"ל באומן-בר-ריבנאי יותר מחצי שנה ובענף מספרים שלא מן הנמנע שחזרתו לפרטנר ועבודתו המחודשת מול משרדי הפרסום העלתה בו את הטינה השמורה מלפני כמה שנים וזו תורגמה לעשיית שרירים מול משרדי הפרסום עימם עובדת פרטנר.
- 11.אילן 06/01/2011 12:00הגב לתגובה זווקדמי מוביל את המהלך. בן אדם שמקדם בני משפחה דרך החברה בה הוא עובד הוא פסול בעיני. בת זוגו היא משרד הפרסום המועדף והבן שלו הצלם המועדף? איפוא ההנהלה שתוריד לו את הראש רק על זה, שלא לדבר על כל השאר?
- 10.קופי 05/01/2011 10:03הגב לתגובה זוהוא שכח כנראה שהלקוח במרכז ולא איזו תחרות פרסים איזוטרית בטג'יקיסטן. גרידיות ואהבה עצמית רק יגרמו לך לאבד לקוחות. המצב של פרטנר לא טוב ובשלמור נרדמו בשמירה
- 9.כולכם בסרט 05/01/2011 08:47הגב לתגובה זוכולכם בסרט גדעון עמיחי פשוט לא רצה לוותר על הריטיינר השמן ולעבוד רק לפי עמלות גלדברט את קדמי הראו לו את הדרך ...יש מקרים כמו אלה שמשרד הפרסום מתבלבל מי הלקוח ומי הספק מה יש 10 מליון דולר בשנה לא טוב =3 מליון דולר עמלות =12 מליון ש"ח ????
- 8.חג שמח בראובני פרידן (ל"ת)04/01/2011 23:57הגב לתגובה זו
- 7.לקוח מרוצה 04/01/2011 23:32הגב לתגובה זומשרד פרסום שיודע את העבודה. שאפו.
- 6.קדמי תותח! עלה והצלח!!! (ל"ת)04/01/2011 20:49הגב לתגובה זו
- 5.ניסו 04/01/2011 19:46הגב לתגובה זוכולם יודעים למה הוא נותן את הקמפיינים שלו לתל אביב מוסקבה. כי בת הזוג שלו היא הבעלים שם...
- 4.באת לעשות טרור - אבל ימים יגידו........ (ל"ת)גרוע קדמי. גרוע 04/01/2011 17:00הגב לתגובה זו
- 3.אחד שיודע 04/01/2011 16:51הגב לתגובה זוהשחיתות הגיע גם לאורנג' והמותג הלך קדמי מנהל כושל שהפיל כבר לא מעט חברות רק מכונת היח"צ שלו טישטשה את העניין גלברט תתעורר כי השנה אתה מאבד את התואר "מותג התקשורת מספר 1"
- 2.שלמור יכלו לקחת אותו לאיזה כיוון אסטרטגי שיחפוץ אבל במקום זאת הוא בחר לשבור את הכלים (ל"ת)קדמי עוד יצטער על זה 04/01/2011 16:20הגב לתגובה זו
- 1.עדי 04/01/2011 15:19הגב לתגובה זולמישרד שעוסק יתר על הצמידה בהבאת פרסים בתחרויות שונות ומשונות וזנח את מטרתו וייעודו - הלקוחות. אולי יתעוררו כמה מנהלים של מנהלי הקריאיטיב להבין שעיסוק בתחרויות זה קשקוש אחד ענק. גוזל אנרגיה, ודיי מסוכן.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.