המשיח גרסת 2011: שלמור-אבנון-עמיחי מיתג מחדש את ארגון חב"ד ישראל
לא בכל יום משרד פרסום מוביל במגזר הכללי וארגון דתי משתפים פעולה. אבל בשנה האחרונה לפחות חיבור אחד כזה קרה - בין שלמור-אבנון-עמיחי לחב"ד ישראל.
ההתקשרות בין הצדדים נעשתה לצורך מהלך מיתוג מחדש של חב"ד ישראל. אתמול (יום א') הוצג מול מאות שלוחי חב"ד המיתוג מחדש של הארגון, המשלים את מהלך מתיחת הפנים הוויזואלית אליה כיוונו בחב"ד.
דובר חב"ד ישראל, הרב מנחם ברוד, סיפר לאייס כי "כבר שנים שאנו מתהלכים בתחושה כי תנועת חב"ד שדוגלת באופן עקרוני ברתימת כל הטכנולוגיה והאמצעים המודרנייים להפצת יהדות סובלת מזהות חזותית שאינה אחידה".
הציבור מודע רק לפעילות חב"ד בחו"ל מכיוון שבישראל כל בית חב"ד עיצב לעצמו שלט וייצר לוגואים על דעתו החופשית. חב"ד היא למעשה אוסף של גופים שכל אחד פועל מתוך אוטונומיה ומנסה לגייס משאבים ותרומות משלו. העובדה הזו תורגמה לנראות שאינה אחידה, מה שפגע בכוחו של המותג".
לדברי ברוד, בחב"ד כבר ניסו לקדם את מהלך המיתוג מחדש בעבר אך מסיבות שונות ובעיקר תקציביות זה נדחה. "לפני כשנה החל המהלך לרקום עור וגידים יחד עם שלמור-אבנון-עמיחי כתוצאה מהיכרות אישית בין שלום גליצנשטיין לרמי שלמור ממשרד הפרסום ובהובלתם של צעירי אגודת חב"ד", אומר הרב ברוד שמחמיא לשלמור-אבנון-עמיחי ומציין כי המהלך נעשה "כמעט בהתנדבות מצידם".
זאב רביד, סמנכ"ל המיתוג של שלמור-אבנון-עמיחי ומי שעמד מאחורי המהלך, אומר לאייס: "חב"ד סבלו מסוג של אנטי מיתוג מכיוון שכל סניף בארץ מיתג את עצמו באופן עצמאי. הם הבינו בכוחות עצמם שנדרשת מתיחת פנים בהקשר המיתוגי של הארגון והיה צריך לעשות להם סדר ונקיון, פשוט כמו שזה נשמע".
לדבריו, "בתהליך המיתוג הקפדנו שחב"ד יישארו מי שהם ושלא יצא מהמהלך כאילו הם נכנסים לתחפושת חדשה. יצרנו עבורם שפה אחידה ולוגו חדש בליווי המשפט 'כל הלב לכל אחד'. היה חשוב לשמר את הפנייה של חב"ד לחילוני הממוצע תוך שימור ערכי היהדות והמסורת".
במה שונה העבודה מול גוף מסחרי לארגון דתי עם תהליך קבלת החלטות שונה כמו חב"ד?
"הופתעתי לטובה מהם. עבדנו מול צוות מצומצם של אנשים מאוד חכמים ופתוחים. הם הוכיחו לי שהם מבינים במיתוג ושיווק לא פחות מכמה סמנכ"לי שיווק שעבדתי מולם. במימד האישי אני יכול להוסיף שמדובר באנשים שאין לי אליהם נגיעה ביום-יום ושמחתי לפגוש אנשים עם דעות מאוד שונות משלי מה שהוכח כחוויה מרתקת".
- 6.חבדניק 15/01/2011 22:37הגב לתגובה זוזה לא לענין זה נסיון השתלטות על חב"ד וזה נגד כל מה שהרבי לימד אותנו ולתגובה 5 גם בלי המיתוג יודעים מה זה חסידות חב"ד ומי זה הרבי קוחו את המסר לתשומת ליבכם ותעבירו לעוד חמש חברים (לא לשבור את הגל) שבוע טוב
- 5.טוב מאד, אלה חרדים שכולם צריכים להכיר !!! (ל"ת)יובל 04/01/2011 23:22הגב לתגובה זו
- 4.חומסקי 04/01/2011 13:03הגב לתגובה זוכאחד שמכיר את חב"ד כל עיר יש לה את העצמאות שלה מבחינת חב"ד. גם גופים ארציים יש כמה, בקיצור אין סיכוי לזה
- 3.יוסי 04/01/2011 09:45הגב לתגובה זוזה די מובן בהתחשב בלקוח
- 2.רוברט ק. 04/01/2011 00:25הגב לתגובה זובלי משוא פנים וסחתנות פוליטית לא ניימו מסתכלים על דתיים כמו בהם מצטיירים היום בתקשורת
- 1.ר 03/01/2011 19:50הגב לתגובה זובתמונה למעלה.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.