המשיח גרסת 2011: שלמור-אבנון-עמיחי מיתג מחדש את ארגון חב"ד ישראל
לא בכל יום משרד פרסום מוביל במגזר הכללי וארגון דתי משתפים פעולה. אבל בשנה האחרונה לפחות חיבור אחד כזה קרה - בין שלמור-אבנון-עמיחי לחב"ד ישראל.
ההתקשרות בין הצדדים נעשתה לצורך מהלך מיתוג מחדש של חב"ד ישראל. אתמול (יום א') הוצג מול מאות שלוחי חב"ד המיתוג מחדש של הארגון, המשלים את מהלך מתיחת הפנים הוויזואלית אליה כיוונו בחב"ד.
דובר חב"ד ישראל, הרב מנחם ברוד, סיפר לאייס כי "כבר שנים שאנו מתהלכים בתחושה כי תנועת חב"ד שדוגלת באופן עקרוני ברתימת כל הטכנולוגיה והאמצעים המודרנייים להפצת יהדות סובלת מזהות חזותית שאינה אחידה".
הציבור מודע רק לפעילות חב"ד בחו"ל מכיוון שבישראל כל בית חב"ד עיצב לעצמו שלט וייצר לוגואים על דעתו החופשית. חב"ד היא למעשה אוסף של גופים שכל אחד פועל מתוך אוטונומיה ומנסה לגייס משאבים ותרומות משלו. העובדה הזו תורגמה לנראות שאינה אחידה, מה שפגע בכוחו של המותג".
לדברי ברוד, בחב"ד כבר ניסו לקדם את מהלך המיתוג מחדש בעבר אך מסיבות שונות ובעיקר תקציביות זה נדחה. "לפני כשנה החל המהלך לרקום עור וגידים יחד עם שלמור-אבנון-עמיחי כתוצאה מהיכרות אישית בין שלום גליצנשטיין לרמי שלמור ממשרד הפרסום ובהובלתם של צעירי אגודת חב"ד", אומר הרב ברוד שמחמיא לשלמור-אבנון-עמיחי ומציין כי המהלך נעשה "כמעט בהתנדבות מצידם".
זאב רביד, סמנכ"ל המיתוג של שלמור-אבנון-עמיחי ומי שעמד מאחורי המהלך, אומר לאייס: "חב"ד סבלו מסוג של אנטי מיתוג מכיוון שכל סניף בארץ מיתג את עצמו באופן עצמאי. הם הבינו בכוחות עצמם שנדרשת מתיחת פנים בהקשר המיתוגי של הארגון והיה צריך לעשות להם סדר ונקיון, פשוט כמו שזה נשמע".
לדבריו, "בתהליך המיתוג הקפדנו שחב"ד יישארו מי שהם ושלא יצא מהמהלך כאילו הם נכנסים לתחפושת חדשה. יצרנו עבורם שפה אחידה ולוגו חדש בליווי המשפט 'כל הלב לכל אחד'. היה חשוב לשמר את הפנייה של חב"ד לחילוני הממוצע תוך שימור ערכי היהדות והמסורת".
במה שונה העבודה מול גוף מסחרי לארגון דתי עם תהליך קבלת החלטות שונה כמו חב"ד?
"הופתעתי לטובה מהם. עבדנו מול צוות מצומצם של אנשים מאוד חכמים ופתוחים. הם הוכיחו לי שהם מבינים במיתוג ושיווק לא פחות מכמה סמנכ"לי שיווק שעבדתי מולם. במימד האישי אני יכול להוסיף שמדובר באנשים שאין לי אליהם נגיעה ביום-יום ושמחתי לפגוש אנשים עם דעות מאוד שונות משלי מה שהוכח כחוויה מרתקת".
- 6.חבדניק 15/01/2011 22:37הגב לתגובה זוזה לא לענין זה נסיון השתלטות על חב"ד וזה נגד כל מה שהרבי לימד אותנו ולתגובה 5 גם בלי המיתוג יודעים מה זה חסידות חב"ד ומי זה הרבי קוחו את המסר לתשומת ליבכם ותעבירו לעוד חמש חברים (לא לשבור את הגל) שבוע טוב
- 5.טוב מאד, אלה חרדים שכולם צריכים להכיר !!! (ל"ת)יובל 04/01/2011 23:22הגב לתגובה זו
- 4.חומסקי 04/01/2011 13:03הגב לתגובה זוכאחד שמכיר את חב"ד כל עיר יש לה את העצמאות שלה מבחינת חב"ד. גם גופים ארציים יש כמה, בקיצור אין סיכוי לזה
- 3.יוסי 04/01/2011 09:45הגב לתגובה זוזה די מובן בהתחשב בלקוח
- 2.רוברט ק. 04/01/2011 00:25הגב לתגובה זובלי משוא פנים וסחתנות פוליטית לא ניימו מסתכלים על דתיים כמו בהם מצטיירים היום בתקשורת
- 1.ר 03/01/2011 19:50הגב לתגובה זובתמונה למעלה.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

עלייה של 4.9% בפדיון רשתות השיווק ברבעון השלישי של 2025
על פי נתוני הלמ"ס, נרשם גידול מתון בקצב המכירות בהשוואה לרבעון הקודם; סקטור המזון רשם עלייה של 3.1%
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני הפדיון של רשתות השיווק לרבעון השלישי של השנה, עבור החודשים יולי עד ספטמבר 2025, מהם עולה כי רשתות השיווק רשמו עלייה במכירות של 4.9% (במחירים קבועים, בחישוב שנתי), זאת לאחר עלייה גבוהה יותר של 7.4% ברבעון הקודם, שכיסה את אפריל עד יוני.
גם בחתך שסוקר מזון בלבד נרשמה מגמת צמיחה, אם כי בקצב מתון יותר: עלייה של 3.1% בנתוני המגמה, בהשוואה לעלייה של 4.0% ברבעון הקודם.
גם בניכוי עונתי, המגמה זהה, היות ועד אוגוסט נרשמה עלייה של 2% בסך כל ההוצאות (לא כולל דלק), ואילו עד ספטמבר הנתונים עלו לעלייה של 2.7%. גם סקטור המזון, בניכוי עונתי, הציג את אותה המגמה כשעלה עד אוגוסט ב-0.8% ואילו בספטמבר הוסיף 1.3%.
על פי הנתונים הללו, ולאור מדד המחירים לצרכן שהראה עליה במחירי הירקות הטריים, אך ירידה במחירי הפריות הטריים והמשקאות, ניתן להבין כי העלייה בפדיון אינה בהכרח נובעת מעליית מחירים, אלא לצריכה מוגברת.
עם זאת, מבט על גרף הפדיונות מראה עלייה ברורה בפדיונות מאז פרוץ המלחמה ב-7.10.23:
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.
פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים. השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת
חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים. הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים
של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.
