הבן של ג'ודי וסילבן לא מתרגש מ'ישראל היום': הקמפיין של קול אחד עלה בת"א

למרות דרישת 'ישראל היום' ממשרד הפרסום 'דה בריף' שלא יעלה בקמפיין שעושה שימוש בעיתון עלה הקמפיין על עשרות תחנות אוטובוס ברחבי ת"א
משה בנימין | (9)

משרד הפרסום 'דה בריף' בבעלותו של נמרוד ניר (הבן של ג'ודי שלום ניר מוזס הנשואה לסילבן שלום) לא מתרגש יותר מדי מדרישת העיתון ישראל היום לגנוז את הקמפיין הפרסומי לעמותת קול אחד המבוסס על נראות העיתון. הקמפיין שבעיתון ישראל היום טוענים שלא אישרו אותו ובמשרד הפרסום טוענים כי קיבלו את הסכמתם עלה בימים האחרונים ומוצג על תחנות אוטובוס ברחבי ת"א.

כזכור, בין העיתון למשרד הפרסום נפתחה חזית בשבועות האחרונים בעקבות קמפיין עבור עמותת קול אחד שמקדמת יוזמה חברתית-מדינית ל-'2 מדינות עבור 2 עמים'. במשרד הפרסום טוענים כי ישראל היום אישר להם במספר פגישות את השימוש בפורמט העיתון באמצעותו מחליפים גולשים את הכותרת בכותרת שלדעתם תהיה בשנת 2018. מנגד טענו בעיתון כי לא אושר דבר שכזה ובמקביל השיק העיתון אפליקציה משלו באותו הסגנון.

שני הצדדים הודיעו כי ייקחו את הדיון לבית המשפט. ניר, ככל הנראה מאוד משוכנע בצדקת דרכו, ולא חושש מדרישת ישראל היום שלא להעלות את הקמפיין. בימים האחרונים נראו ברחבי ת"א תחנות אוטובוס רבות המעוטרות בקמפיין של עמותת קול אחד כפי שתוכנן לראשונה על-ידי 'דה-בריף'.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    משה רבנו 02/01/2011 17:37
    הגב לתגובה זו
    ולא יגנוב מישראלים בארץ.
  • 8.
    פלפל צהוב 02/01/2011 17:25
    הגב לתגובה זו
    קמפיין בלי כסף שכולם מדברים עליו נון סטופ - שאפו
  • 7.
    יריב שוטלן 02/01/2011 17:04
    הגב לתגובה זו
    .
  • 6.
    סימה אדרי 02/01/2011 17:03
    הגב לתגובה זו
    נימרוד כל הכבוד על קמפיין ותגובה לכותב התגובה הראשונה הוא עובד אם לא הבנת ואפילו קשה מאוד לא קל להתחיל בתעשייה הזאת כל הכבוד לכם חברים תמשיכו ככה.
  • 5.
    המחושב 02/01/2011 16:45
    הגב לתגובה זו
    נמרוד ניר אתה אמיץ. כל הכבוד :)
  • 4.
    חבל שכל הרעיון גנוב מקמפיין YNET 2020 (ל"ת)
    להתחיל בגניבה? 02/01/2011 13:45
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אלברט 02/01/2011 13:06
    הגב לתגובה זו
    מה עובר עליכם? בית משפט כאילו... רוב מהומה על לא מאומה. גם ישראל היום וגם אנונימוס יצאו פה מפגרים תאבי פרסום.
  • 2.
    חיים 02/01/2011 11:56
    הגב לתגובה זו
    נמרוד ניר הוא הבן של עמירם ניר ז"ל וג'ודי מוזס.
  • 1.
    עוד יורש עצר סמאלני שחי במדינת ת"א ושורף את כספי ההורים (ל"ת)
    לך לעבוד דרעק 02/01/2011 11:35
    הגב לתגובה זו
בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.

מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.