מיוחד

עשרת הפרסומות עם הכי הרבה תלונות ב-2010: במקום ה-1 'זלצמן' של הוט

מילואימניקים, אמהות זועמות, מנהלי בית-ספר ומי לא התלונן על הפרסומות שהוצגו בשנה החולפת. לפניכם הרשימה המלאה מ'קליק' ועד 'קסטרו'
משה בנימין |

זוכרים את זלצמן שאבי טחול ערך אצלו ביקור בית? הפרסומת הזו של הוט שנעשתה על-ידי משרד הפרסום באומן בר ריבנאי נחשבה במהלך 2010 לאחת האהודות והמוצלחות שהיו אבל לא רק את התואר הזה היא קטפה אלא גם את תואר הפרסומת עם הכי הרבה תלונות צופים ב-2010.

התלונות לגבי עשרת הפרסומות נעו בין טענות לאלימות, מיניות בשעה לא ראויה, הצגה פוגענית של בעלי מקצוע שונים, פגיעה באיכות הסביבה ועוד.

בראש דירוג הפרסומות עם הכי הרבה תלונות במהלך 2010 ניצבת כאמור חברת הוט עם 46 תלונות ואחריה בסדר יורד: פרסומות ל'אירוקה' (20 תלונות), 'קליק' לטעמים חדשים באמצעות ראובני-פרידן (15 תלונות), בזק (11 תלונות), הכדורים הזועמים של הלוטו מאת אדלר-חומסקי (10 תלונות), בוניטה דה-מס (10 תלונות), סטארקיס (9), דלתא (8), מקדונלדס עם תלונה על עידוד אנורקסיה (6) וקסטרו (5).

התלונות שהתקבלו על פרסומת 'זלצמן' של הוט עסקו בעיקר בהצגת האלימות בפרסומת. צופים רבים התלוננו על התמונה בה זלצמן מוחזק מהגג על ידי כוכבי ה'בורר'. עם או בלי קשר לתלונות סרטון הפרסומת קוצר לאחר שעלה לאוויר (כפי שקורה בסרטונים רבים אחרים) כך שהאלימות המוצגת בו עודנה.

התלונות על הפרסומת של קליק בה מוצג התא המשפחתי הרעוע של הבננה והתות גרמה לצופים רבים להתלונן על הסיטואציה בה לזוג נולדים תאומים שמעידים על בגידתה של האשה. בנוסף נאמר מנציב תלונות הציבור כי היו פניות של מילואימניקים שלא אהבו את אופן הצגתם בפרסומת. מי אמר משהו על חוש הומור?

לגבי הפרסומת של אדלר-חומסקי ללוטו - אף היא אחת מהיותר מוצלחות שנעשו השנה התקבלו תלונות מבעלי מקצוע שונים כמו מנהלי בית-ספר שהוצגו בפרסומת בתפקיד ה'איש הרע'.

ואי אפשר בלי בר רפאלי במצעד התלונות על פרסומות. התלונות שהתקבלו כנגד הסרטון של בוניטה דה-מס נגעו כמובן להצגת מיניות ומסרי סקס בשעת שידור לא ראויה. בעקבות זאת הוגבלה שעת השידור של הפרסומת.

למי שדאג, משרד הפרסום זרמון-גולדמן לא נפקד מהרשימה ונכנס אליה עם הפרסומת לדלתא: 'בלי תפרים'. בעקבות התלונות הוחלט על-ידי זכיינית הטלוויזיה להסיר את הפרסומת.

מקדונלד'ס זכתה אף היא במקום של כבוד בדירוג התלונות. הצופים טענו שהפרסומת שנעשתה על-ידי יהושע TBWA מעודדת אנורקסיה בקרב נערות. נציב תלונות הציבור מצא את התלונה צודקת אך ללא אפשרות לתרגם זאת למעשה כיוון שהפרסומת עמדה בכללי הרשות השנייה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה