הפרה חוזרת: עלית תשלם 300 אלף שקל לברייק הזהב בתוכנית האח הגדול

הפרסומת שתשודר לפני ההדחה תציג את ה'מייקינג אוף' לפרסומת באורך דקה וחצי עבור שוקולד פרה שנעשתה בהודו ונפאל עם מטיילים מישראל
משה בנימין |

המותג הוותיק של עלית - 'שוקולד פרה' יקבל ספוט של כבוד הערב בתוכנית הריאליטי 'האח הגדול'. עלית תשלם 300 אלף שקל עבור ברייק הזהב, הפרסומת לפני ההודעה על המודח מבית האח הגדול. הפרסומת למותג "פרה" תעלה תחת הסיסמא המיתולוגית - "תמיד איתך שוקולד פרה". המהלך כולו נאמד בכ-4 מיליון שקלים.

במהלך חודש נובמבר יצא צוות עלית עמוס ב-80 ק"ג של שוקולד פרה אל אתרי טיול בהודו ונפאל בהם ריכוזים גבוהים של מטיילים מישראל שם חילק הצוות שוקולד למטיילים הישראלים ותיעד אותם. במקביל קיבלו המטיילים במה למסירת ד"ש מצולם לארץ. התוצאה תועדה לקמפיין הפרסום החדש.

לדברי סיגל שילוני, מנכ"ל חטיבת תענוג והנאה, קבוצת שטראוס: "מדובר במהלך נועז בו אישרנו לצוותי ההפקה לצאת לצילומים של פרסומת ללא תסריט, תוך שאנו מאמינים שהמפגש האוטנטי של המטיילים עם שוקולד פרה הוא מעבר לכל תסריט יהיה מושלם ככל האפשר".

הקמפיין, מבית משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי והחטיבה הדיגיטלית שלו סאצ'י אינטראקטיב ילווה בסרטים בטלוויזיה, באנרים באינטרנט, אתר אינטרנט ייעודי ובפעילות בדפי הפייסבוק של "העליתים" - דמויות המותג של עלית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.