פרסום ראשון

במקרה? שיר הנושא של 'פלפלים צהובים' כיכב ב'האח הגדול' ששודרה לפניה

'ואני ראיתי ברוש' - שיר הנושא של סדרת הדרמה החדשה של קשת שודר בפרק האח הגדול במוצ"ש לפני פלפלים צהובים. ואני ראיתי פרומו לא חוקי?
משה בנימין | (1)

הזכיינית 'קשת' מחפשת, כך מסתבר, דרכים יצירתיות להפוך את 'האח הגדול' לפלטפורמה הכי איכותית שיש לסדרת הדרמה 'פלפלים צהובים'. רייטינג של 33% בממוצע לריאליטי לא מספיק כנראה עבור קשת כדי לוודא שהקהל ישאר לצפות גם בדרמה המקורית ובזכיינית החליטו לפנות לשיטות שפועלות על התת מודע.

בערב השידורים של מוצ"ש שודר פרק נוסף של 'האח הגדול' במסגרת 2 הפרקים השבועיים המשודרים בימי רביעי ומוצ"ש. בימי שבת כידוע משודרת סדרת הדרמה הישראלית 'פלפלים צהובים' מיד לאחר האח הגדול. שיר הנושא של הסדרה הוא שירו של אריאל זילבר - 'ואני ראיתי ברוש' המבוצע למען התוכנית על-ידי עלמה זוהר.

השבוע האחרון בבית האח הגדול היה בסימן החזרה בזמן. דיירי הבית הוכנסו ל'מנהרת זמן' ושבו לשנת 1938, עם חזרתם ל'הווה' בחרה ההפקה שלא להשיבם בדיוק להווה אלא לנקודת הזמן שהייתה שבוע לפני. בעקבות ההחלטה הזו של ההפקה, האירועים בבית חזרו על עצמם בהתאם למה שקרה בבית בשבוע שלפני, בצורה מלאכותית בהתבסס על החומר המוקלט.

אחד מאירועי השיא היה בחירת ההפקה לנגן את השיר של אריאל זילבר שאחת מדיירות הבית ביקשה שלא לנגנו יותר. השיר שהעיר את דיירי הבית באחד הבקרים היה חלק משחזור ההתרחשויות של השבוע החולף ובקשת בחרו כמובן לשלבו בעריכת הפרק ששודר בערוץ 2 בפריים-טיים של מוצ"ש, רגע לפני שפלפלים צהובים משודרת.

הבחירה בשידור השיר היתה עוברת בשקט אלא אם כן, כמו שצוין, השיר הנבחר של זילבר הוא גם שיר הנושא של פלפלים צהובים. רבות כבר דובר על יכולות השיווק של קשת אבל שתילת מסרים תת-הכרתיים הוא שלב חדש ומתקדם אפילו עבורה.

מהפקת האח הגדול נמסר: "האח הגדול מאד אוהב את השיר "ראיתי ברוש" ורצה שגם הדיירים ייהנו ממנו".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    א.ר. 01/01/2011 13:29
    הגב לתגובה זו
    "רבות כבר דובר על יכולות השיווק של קשת אבל שתילת מסרים תת-הכרתיים הוא שלב חדש ומתקדם אפילו עבורה"? מה נהיה, אייס, התחלתם להעסיק פסיכולוג, או שאתם תופסים את עצמכם יותר ממה שאתם?
בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.

בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.