לאומי דיגיטל נסוגה מקמפיין לתחרות סטטוסים לאחר שפלאפון הקדימה אותה
קמפיין לתחרות הסטטוס הטוב ביותר בפייסבוק שתכננה לאומי דיגיטל להשיק באמצעות מקאן דיגיטל מקבוצת מקאן אריקסון נגנז לאחר שאנשי לאומי ומקאן הבינו שחברת פלאפון הקדימה אותם בתחרות דומה ולקחו להם את יתרון הראשוניות.
הטפסים כבר נרשמו, נשלחו ובלאומי דיגיטל נתנו את האות לפתיחת קמפיין תחרות סטטוסים בפייסבוק לקראת נעילתה של שנת 2010. דבר אחד שלא צפו בלאומי הוא שהם לא היחידים שחשבו על הרעיון, וכאמור פלאפון הקדימה אותם ויצאה עם רעיון דומה. מספיק דומה כדי שלאומי דיגיטל תגנוז את התוכניות שלה.
על-פי התוכנית של לאומי דיגיטל ומקאן הסטטוסים הטובים ביותר שפורסמו בפייסבוק במהלך שנת 2010 כבר נבחרו. הרעיון היה להרכיב 'בנק' של 50 סטטוסים בולטים שפורסמו על-ידי גולשים שונים ואלו יתחרו ביניהם לאורך תקופת זמן מוגדרת מראש באתר לאומי דיגיטל. הסטטוס שקיבל הכי הרבה 'לייקים' מהגולשים היה אמור לזכות את בעליו ב-5,000 שקלים.
פלאפון שהקדימה את לאומי דיגיטל הכריזה מצידה על תחרות סטאטוס הזהב בפייסבוק לשנת 2010 כאשר לזוכים מובטח אייפון 4 במתנה. במסגרת התחרות, יוזמנו כ-40,000 החברים של פלאפון בפייסבוק לכתוב סטאטוס מקורי בעמוד הייעודי שהוקם למטרה זו.
לקראת קיום התחרות, פלאפון פנתה באופן יזום למספר גולשים אשר במהלך החודשים האחרונים פרסמו סטאטוסים שנונים ומיוחדים בעמוד הפייסבוק שלה, והזמינה אותם להשתתף בתחרות. לסטאטוסים אלו יצטרפו סטאטוסים חדשים בתקופת התחרות, ובסיומה - יוכרזו 2 זוכים. חביב הקהל; הסטטוס שיזכה לכמות הלייקים הרבה ביותר, וסטטוס הזהב; הסטטוס אשר צוות השופטים יחליט כי הוא הסטאטוס המצחיק, המתוחכם, השנון והמקורי ביותר. שני הזוכים יקבלו מכשיר אייפון 4 במתנה.
תחרות סטטוס הזהב תתקיים בין התאריכים 15 דצמבר עד 30 בצדמבר. ההכרזה על הזוכים תנתן ב- 31.12 ותפורסם בעמוד הפייסבוק של פלאפון.
אסף עופר, סמנכ"ל השיווק בפלאפון: "הרשתות החברתיות הולכות ונעשות חלק מרכזי בחיינו, והן מספקות במת פעילות חברתית נהדרת. החלטנו ליצור פלטפורמה שתאפשר לחברים גם ליהנות מפעילות אינטאקטיבית וגם לזכות במכשיר הנחשק".
קבוצת מקאן אריקסון בחרה שלא להתייחס לדברים ומסרה: "אין תגובה".

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת
משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026
משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%.
דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.
מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות
משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן.
בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.
- 830 אלף שכירים היו אמורים לקבל החזרי מס בשווי 664 מיליון שקל - אך בערעור לבית המשפט העליון ההחלטה בו
- רפורמת מס טורקית תפגע במשקי הבית, בעסקים קטנים ובינוניים וייתכן שאף בשוק ההון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס דומה.

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת
משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026
משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%.
דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.
מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות
משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן.
בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.
- 830 אלף שכירים היו אמורים לקבל החזרי מס בשווי 664 מיליון שקל - אך בערעור לבית המשפט העליון ההחלטה בו
- רפורמת מס טורקית תפגע במשקי הבית, בעסקים קטנים ובינוניים וייתכן שאף בשוק ההון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס דומה.
