6 עבודות של שלמור-אבנון-עמיחי התפרסמו במגזין Communication Arts

הישג מרשים: לראשונה מאז הושק המגזין ב-1959 זוכות עבודות ישראליות להיות מוצגות בו. מתוך 4918 עבודות שהוגשו רק 418 עבודות נבחרו להשתתף
משה בנימין |

שלמור-אבנון-עמיחי Y&R רושמים היסטוריה קטנה והופכים למשרד הפרסום הישראלי הראשון שמצליח להכניס עבודות למגזין הפרסום השנתי היוקרתי Communication Arts. ההישג נחשב לכזה שאינו מבוטל שכן מאז 1959, שנת יציאותו לאור של המגזין לא הצליחה אף עבודה מקומית להשתחל בין דפיו.

Communication Arts נחשב לאחד המגזינים החשובים בתחום הפרסום ותקשורת חזותית הקיימים היום, אם לא החשוב והמוכר ביותר. המגזין הוותיק שומר מזה שנים רבות על מעמדו כסמל למקצוענות, יצירתיות וחדשנות בתחום הפרסום.

המגזין מופיע 6 פעמים בשנה וכל מהדורה מוקדשת לאחת מהתחרויות השנתיות בתחומים: פרסום, עיצוב גרפי, צילום, אילוסטרציה ואינטרנט. העבודות הזוכות מתפרסמות ב-6 המהדורות המתפרסמות בכל שנה. מתוך 4918 עבודות שהוגשו השנה לתחרות, 418 עבודות בלבד נבחרו.

העבודות שזכו להיכנס למהדורה השנתית של המגזין היו עבור מותג הבירות סטלה - 'מצלמות אבטחה', מיצג 'בקבוק מכוניות מרוסקות' בשילוט חוצות, בשיתוף נור עבור עמותת אור ירוק, מודעות לחוט דנטלי, של קולגייט (המודעות והשלטים פורסמו בהונג קונג ובדרום אפריקה) והיינץ - 'הטיפה האחרונה'.

צילום מתוך המגזין: מיצג המכוניות המרוסקות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.