לא רק אינטרנט: תקציב הפרסום המלא של 'איסתא' עובר לענבר-מרחב-שקד

בשלוש השנים האחרונות טופל התקציב בידי באומן-בר-ריבנאי. גיא קלנר: "אני שמח על ההזדמנות ובטוח שנגיע ביחד לשיאים חדשים"
משה בנימין |

תקציב הפרסום של קבוצת התיירות הגדולה בישראל 'איסתא' עובר לטיפולו של משרד הפרסום ענבר-מרחב-שקד.

תקציב הפרסום של איסתא מוערך ב-4 מיליון דולר על-פי יפעת בקרת פרסום.

איסתא היא קבוצת התיירות הגדולה בישראל עם 48 סניפים ברחבי הארץ. החברה גם מחזיקה במוקד טלפוני גדול וחמישה אתרי אינטנרט למותגיה השונים.

ב-3 השנים האחרונות טופל התקציב במשרד הפרסום באומן בר ריבנאי. מחזור המכירות של קבוצת איסתא בשנת 2010 עמד על כמיליארד וחצי והרווח הנקי

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2010 היה 28 מיליון שקלים. בעבר, בין השנים, 2005-2008 טיפל בתקציב הפרסום של איסתא משרד הפרסום יורו ישראל.

גיא קלנר, מנכ"ל ענבר-מרחב-שקד: "אני שמח על ההזדמנות שניתנה לנו לטפל בכלל התקציב של איסתא, אחרי שבשנה האחרונה טיפלנו בתקציב האינטרנט של החברה. אני בטוח שנגיע ביחד לשיאים חדשים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.