פרסום ראשון

לאחר חצי שנה בלבד: מיזם רכש המדיה של אדלר-חומסקי ו-D-say פורק

2 הצדדים טוענים לפירוק מיוזמתם. עוד נודע לאייס על ניסיונות רכישה של 51% מ-d-say על-ידי אדלר חומסקי לפני כשלושה חודשים
משה בנימין | (2)

מיזם רכש המדיה באינטרנט שהוקם בשיתוף מדיה-קום של אדלר-חומסקי ו-dsay אינטראקטיב הגיע לסיומו בשעות הצהריים, מוקדם יותר היום. המיזם שהוקם רק לפני כחצי שנה כדי להוות מתחרה לחברות מדיה כמו TMF ומקאן דיגיטל פורק כאשר בין הצדדים נשאר הרבה דם רע.

ב-d-say טוענים לפירוק השותפות עקב אי שביעות רצון מצידם וטענות לבעיות אתיות מכיוונם של אדלר חומסקי. מצד שני טוענים באדלר חומסקי כי היוזמה לפירוק הגיעה מכיוונם לאור השינויים בתחום הדיגיטל שביצעה החברה לאחרונה עם מינויו של יוסי ארז לסמנכ"ל הדיגיטל של משרד הפרסום.

לדברי תמיר יולביץ' מנכ"ל d-say: "המיזם הוקם כדי לייצר ערך מוסף ללקוחות המשרד ולמשרד עצמו. לאחר מספר חודשים של עבודה משותפת הבנו שאין ערך אמיתי ללקוחות d-say ושת"פ כזה מקשה על המשרד להעניק ללקוחותינו את השירות שאליו הם התרגלו. אנו מודים לאדלר חומסקי על שיתוף הפעולה ולא פוסלים עמם מיזמים נוספים בעתיד".

בהודעה שהוציא היום יולביץ' לאמצעי המדיה מולם פועל המשרד, נכתב: "היי, הריני להודיעך כי החלטנו להפסיק לאלתר את ההתקשרות שלנו עם מדיה קום בנושא רכש מדיה באינטרנט. אנו חוזרים לרכוש מדיה באופן עצמאי כפי שהיה עד לפני מספר חודשים. תימור חוזרת לעבוד אצלנו במשרה מלאה, אתם מוזמנים להמשיך להיות איתה בקשר כפי שהיה תמיד. בברכה, תמיר".

מי שניהלה בחצי השנה האחרונה את המיזם המשותף של מדיה-קום ו-d-say אינטראקטיב היא תימור בראון שקיבלה עליה את התפקיד מתוקף עבודתה ב-d-say. כעת עם סיום ההתקשרות בין הצדדים תחזור תימור כפי שציין תמיר יולביץ' במכתבו לתפקידה הקודם ב-d-say.

אדלר חומסקי מצידה טוענת כי המהלך לפירוק המיזם הגיעה מיוזמתה והוא נובע מהתחזקות מערך הדיגיטל של משרד הפרסום עם מינויו של יוסי ארז לסמנכ"ל הדיגיטל בחברה. אדלר-חומסקי חלקה עם d-say את תקציבי בזק ובזק בינ"ל, כעת עם פירוק המיזם וכנראה לשם כך אף נועד המהלך תכוון אדלר-חומסקי להעתקת תקציבי האינטרנט של בזק ובזק בינ"ל אליה במלואם.

לאחרונה פורסם כי בכוונת פלאפון להעביר את תקציב הפרסום במלואו לידי אדלר-חומסקי לאחר שזה נוהל בידי באומן-בר-ריבנאי ואדלר-חומסקי ביחד. כעת על-פי ההערכות מנסה אדלר חומסקי לחזק את כוחה בתחום הדיגיטלי בקבוצת בזק ולהגדיל את הנתח בתקציב בזק ובזק בינ"ל.

בנוסף לידיעה על פירוק המיזם המשותף נודע לאייס כי לפני כשלושה חודשים ניסו באדלר חומסקי לרכוש מניות ב d-say, מהלך שלא עלה יפה עקב אי רצונו של תמיר יולביץ', מנכ"ל החברה, להעביר את השליטה בחברה לאייל חומסקי. אדלר-חומסקי ביקשה לרכוש מ-d-say מניות שליטה בהיקף של 51% מהחברה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עושה כסף על גניבת קריאייטיב ואי תשלום לספקים! (ל"ת)
    תמיר גנב קריאייטיב 25/08/2011 14:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תמיר הנוכל 25/08/2011 11:26
    הגב לתגובה זו
    עד מתי יתנו למפלצות כמו תמיר להסתובב חופשי
בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.

בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.