ממשיכים לבהות בריאליטי: בהשוואה לאשתקד - עלייה בזמן הצפייה בטלוויזיה
ישראל 2010: זמן הצפייה הממוצע של הצופה הישראלי בטלוויזיה עומד על כ-225 דקות, עלייה של דקה לעומת 2009. הז'אנר הנצפה ביותר מולו מעדיפים הישראלים להעביר את זמנם הוא כמובן הריאליטי ולא אחר. על-פי הוועדה הישראלית למדרוג המפרסמת את הנתונים על העדפות הצפייה של הישראלים - מדובר במגמה כלל עולמית.
"הטלוויזיה מנצחת למרות נבואות הזעם שניבאו את דעיכתה. אין בישראל שום גוף תקשורת שיכול להתחרות בחשיפה של תוכניות מובילות בפריים טיים". כך לדבריה של ש"ר יפעת בן-חי שגב, מנכ"ל הוועדה למדרוג.
יש לציין כי בשנים קודמות הפער בדקות הצפייה ליום בין ישראל לעולם היה גדול הרבה יותר. בשנת 2004 לדוגמא, צפו בממוצע כ-190 דקות ביום בישראל בטלוויזיה לעומת 220 דקות בעולם. בין 2004 ל-2008 עלה הממוצע בעולם מ-220 ל-223 בעוד שבישראל זינקו מספר הדקותץ מ-190 ל-225.
פילוח דמוגרפי של זמן הצפייה הממוצע לפרט מעלה כי נשים צופות בטלוויזיה יותר מגברים: 268.8 דקות לעומת 209.2. האוכלוסיה שצופה בטלוויזיה בשיעורים הגבוהים ביותר הם בני ה-65+ (מה שיכול אולי להסביר את בקיאותם בתכנמי האח הגדול) עם 326.9 דקות בממוצע ליום. ההפתעה הגדולה מגיעה מכיוון גילאי ה-18 עד 24 שנחשבים לבעלי שיעורי הצפייה הנמוכים ביותר עם כ-135.5 דקות בממוצע ליום.
הטלוויזיה היא לפריפריה או לאוכלוסייה בעלת מצב סוציו-אקונומי נמוך? מנתוני ועדת המדרוג עולה כי תושבי תל-אביב הם שיאני הצפייה בטלוויזיה בממוצע עם 264.6 דקות בממוצע לעומת 189.9 דקות בממוצע בלבד בקרב תושבי ירושלים לדוגמא.
רשימת 10 התוכניות הנצפות ביותר ב-2010