ממשיכים לבהות בריאליטי: בהשוואה לאשתקד - עלייה בזמן הצפייה בטלוויזיה

הישראלים צופים הכי הרבה בתוכניות ריאליטי. הצופה הממוצע מבלה מול הטלוויזיה כ-225 דקות ביממה, עלייה של דקה לעומת השנה שעברה
משה בנימין |

ישראל 2010: זמן הצפייה הממוצע של הצופה הישראלי בטלוויזיה עומד על כ-225 דקות, עלייה של דקה לעומת 2009. הז'אנר הנצפה ביותר מולו מעדיפים הישראלים להעביר את זמנם הוא כמובן הריאליטי ולא אחר. על-פי הוועדה הישראלית למדרוג המפרסמת את הנתונים על העדפות הצפייה של הישראלים - מדובר במגמה כלל עולמית.

"הטלוויזיה מנצחת למרות נבואות הזעם שניבאו את דעיכתה. אין בישראל שום גוף תקשורת שיכול להתחרות בחשיפה של תוכניות מובילות בפריים טיים". כך לדבריה של ש"ר יפעת בן-חי שגב, מנכ"ל הוועדה למדרוג.

יש לציין כי בשנים קודמות הפער בדקות הצפייה ליום בין ישראל לעולם היה גדול הרבה יותר. בשנת 2004 לדוגמא, צפו בממוצע כ-190 דקות ביום בישראל בטלוויזיה לעומת 220 דקות בעולם. בין 2004 ל-2008 עלה הממוצע בעולם מ-220 ל-223 בעוד שבישראל זינקו מספר הדקותץ מ-190 ל-225.

פילוח דמוגרפי של זמן הצפייה הממוצע לפרט מעלה כי נשים צופות בטלוויזיה יותר מגברים: 268.8 דקות לעומת 209.2. האוכלוסיה שצופה בטלוויזיה בשיעורים הגבוהים ביותר הם בני ה-65+ (מה שיכול אולי להסביר את בקיאותם בתכנמי האח הגדול) עם 326.9 דקות בממוצע ליום. ההפתעה הגדולה מגיעה מכיוון גילאי ה-18 עד 24 שנחשבים לבעלי שיעורי הצפייה הנמוכים ביותר עם כ-135.5 דקות בממוצע ליום.

הטלוויזיה היא לפריפריה או לאוכלוסייה בעלת מצב סוציו-אקונומי נמוך? מנתוני ועדת המדרוג עולה כי תושבי תל-אביב הם שיאני הצפייה בטלוויזיה בממוצע עם 264.6 דקות בממוצע לעומת 189.9 דקות בממוצע בלבד בקרב תושבי ירושלים לדוגמא.

רשימת 10 התוכניות הנצפות ביותר ב-2010

למי שתהה מיהי הזכיינית המצליחה ביותר בישראל - הטבלה המוצגת כאן לא משאירה שום ספק. קברניטי קשת יכולים להתרווח לאחור ולפתוח את השמפנייה. 9 מתוך 10 התוכניות הנצפות ביותר שייכות לה כאשר האח הגדול תופסת בגאון את שתי המקומות הראשונים ומאסטר שף מאחוריהן - שלוש התוכניות עם רייטינג מעל ל-30%.

הנציגה היחידה של זכיינית שאינה קשת היא רוקדים עם כוכבים שתפסה את המקום ה-7 השנתי ברייטינג ממוצע של 24.5% צפייה. הז'אנר הנצפה ביותר היה כאמור הריאליטי עם 7 מתוך 10 התוכניות הנצפות ביותר ברשימה.

המשדר הנצפה ביותר במהלך השנה החולפת היה גמר מאסטר שף (קשת) עם 41.6% צפייה מה-27 לנובמבר. אחריו מחודש יולי גמר המונדיאל בין הולנד לספרד בערוץ ה-1 עם 37.1% צפייה. המקום ה-3 מחודש ספטמבר 2010 שמור לכוכב נולד 8 (קשת) עם 36% צפייה. את המקום ה-4 תופס האח הגדול, בפרק ששודר רק לפני כשבוע עם 35.7% צפייה - גם הוא כמובן של הזכיינית קשת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.