מגזרים: רוסים מתקשרים לחו"ל, ערבים מחפשים אנרגיה והחרדים בקופת חולים
מחקר מיוחד שערכה חברת "יפעת- בקרת פרסום" לבדיקת תחומי הפרסום המרכזיים במגזרים הדתי- חרדי, הרוסי והערבי מדרג את עשר הקטגוריות בהן משקיעים מפרסמים. בשנת 2010 נאמדת ההשקעה בפרסום במגזרים בשונים בכעשרות מיליוני שקלים. הקטגוריות בהן מרכזים המפרסמים מאמצים הן שיווק ומזון, רכב ומוצרי חשמל. את הרשימה סוגר תחום מוצרי החלב.
תחום רשתות השיווק הוא המוביל בהשקעה בפרסום בכל המגזרים. הפרסום במגזר הדתי מתמקד באופן ייחודי בספרים וקופות חולים; ברוסי שמים דגש על תרבות ושיחות בינלאומיות ובמגזר הערבי נמצא את קטגוריית משקאות אנרגיה והמזון מהיר שאינן בולטות בשאר המגזרים.
עוד עולה מהמחקר כי ''סופר פארם'' ו''מחסני חשמל'' הן המפרסמות הגדולות ביותר בתחומי הצרכנות והחשמל במגזר הרוסי והערבי בעוד שבמגזר הדתי מובילות בפרסום בתחומים אלה חברות שעברו ''הכשר'' כמו 'יש' של שופרסל ו"טרקלין יאקב" חשמל מבית "טרקלין חשמל".
לשם ההשוואה: טבלת הקטגוריות המובילות בפרסום במגזר הכללי
בקטגוריית מוצרי החלב נמצא כי הנוכחות הפרסומית של תנובה ושטראוס במגזר הערבי נמוכה משמעותית ביחס לנוכחות במגזר הדתי והרוסי, אולם היעדרותה הכמעט מוחלטת של טרה כמפרסמת במגזר הערבי, היא זו שמצניחה את קטגוריית מוצרי החלב לתחתית טבלת המפרסמים במגזרים.
נתון מעניין נוסף מתייחס לתחום התקשורת הסלולארית, המפרסמים כמעט ואינם משקיעים בקמפיינים בתחום הסלולאר במגזר החרדי, דבר המלמד על העדר הרלוונטיות של פלח שוק זה מבחינתם.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "בשונה מכלל הציבור, לאוכלוסיית המגזרים תרבות צרכנית ייחודית. דרכי הפרסום השונות שנבחרו עבור כל מגזר מלמדות על תהליך המחקר והאסטרטגיה של חברות הפרסום במטרה לנטר את הצרכים הייחודיים לכל מגזר ולהפוך לרלוונטיים עבורו. כך לדוגמא, התא המשפחתי הגדול המאפיין את האוכלוסייה הערבית והדתית, לצד ריבוי יוצא דופן של רשתות מזון ומרכולים מקומיים, הפך אותן יעד עבור מפרסמים בתחומי רשתות השיווק והמזון. הנוכחות של קופות החולים במגזרים אלה היא מאותו הטעם. במגזר הרוסי ניתן לראות פעילות ערה של מפרסמים בתחום השיחות בינלאומיות המעודדת קשר עם הקרובים מחו"ל".