נמרוד ניר: "ישראל היום השיקו אפליקציית פייסבוק שהועתקה מקמפיין שהצגנו להם"
בתחילת החודש נכתב באתר אייס על הסטטוס שפרסם בפייסבוק נמרוד ניר, בנה של ג'ודי ניר שלום מוזס ובעלי משרד הפרסום 'דה בריף'. "כמנכ"ל של משרד פרסום אולי אני יורה לעצמי ברגל, אבל למעטים שעוד תהו: ישראל היום הוא אכן שופר תעמולה פוליטי מהסוג המסוכן". כך ציין ניר בסטטוס.
ניר התייחס להתנהלותו מול 'ישראל היום' בעקבות קמפיין שבנה לארגון 'קול אחד' והחל בתחילת החודש. באותו יום בו עלה, דרשו ביומון להוריד את הקמפיין לארגון המופיע כמעין עיתון הנושא את השם 'ישראל מחר' ובעל מוטיבים מהעיתון של שלדון אדלסון. גם את אפליקציית הפייסבוק לקמפיין, דרשו בעיתון להסיר.
עוד כתב נמרוד: "למרות שאשררנו אותו (את הקמפיין, מ"ב) מולם במשך חודשים, 'ישראל היום' תובעת מאיתנו להוריד את קמפיין כותרות העתיד של קול אחד... (מסוכנים) בפרנויות שלהם, אפילו אפליקציית פייסבוק שהם עצמם אישרו היא עילה לתביעה. אותנו, בכל אופן, הם לא יורידו כל כך מהר".
הסטטוס בפייסבוק: "גנבה מוחלטת של הקמפיין שהצגנו להם עבור קול אחד"
היום (ג'), כ-20 ימים לאחר אותו הסטטוס, העלה ניר סטטוס נוסף בפייסבוק, חריף יותר מהקודם וחד משמעי, ובו כתב: "אני בשוק! עכשיו האסימון ירד סוף סוף. ישראל היום השיקו אפליקציית פייסבוק שכולה גנבה מוחלטת של הקמפיין שהצגנו להם עבור קול אחד. זו הסיבה שהם תבעו להוריד את הקמפיין המקורי! פשוט שדדו מאיתנו את הקמפיין אחד לאחד! שיתבעו אותי על דיבה אם אני משקר. להם, בכל מקרה, ניתן בראש בבית משפט. ברוך ה' שברך אותי באויבים טיפשים!".
לטענת ניר, הסיבה לדרישת ישראל היום להוריד את הקמפיין אותו הם כבר אישרו נעוצה בעובדה כי במקביל לשיחות שהתקיימו בין ניר לעיתון בהן הוצג בפניהם הקמפיין - הם למעשה זממו להעתיק ולגנוב את אפליקציית הפייסבוק עליה עמלו במשרד הפרסום של ניר - 'THE BRIEF' עבור עמותת 'קול אחד'.
"התלהבו בטירוף מהרעיון וידעו על כוונות הקמפיין"
לדברי ניר, "בישראל היום התלהבו בטירוף מהרעיון שהצגנו בפניהם. בין השאר הצגנו את הקמפיין בפני איתן סגל, סמנכ"ל המכירות". ניר טוען עוד כי בינו לבין סגל התקיימו כ-5 פגישות במשרדו של סגל וזה ידע על כוונות הקמפיין והאפליקצייה בפייסבוק והביע נכונות מטעם ישראל היום לשתף פעולה עם משרד הפרסום ועמותת קול אחד.
ניר העביר לאייס תכתובות מייל שהתקיימו בינו לבין אנשי ישראל היום, מהן עולה לכאורה, כי העיתון היה מעורה בפרטי הקמפיין:
"שלום איתן וצדוק, בהמשך לשיחתנו, מצ"ב מצגת הסוקרת אך ורק את הלב של הקמפיין האפליקצייה בפייסבוק והשפה העיצובית שלה (זו סקיצה גסה כמובן הן ברמת הקופי והן בעיצוב). למעשה אנחנו מייצרים קמפיין לארגון כל אחד שכולו מתכתב על המותג ישראל היום ומשקיעים כמעט חצי מיליון שקל רק בתקציב המדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות......מה שייתן הן לקול אחד ולישראל היום נראות גדולה באפיקים הכי רלבנטיים שיש. אנחנו מעוניינים שהזוכה בתחרות יזכה בעיטוף על גבי ישראל היום כפי שרואים בהדמייה שעשינו ליאיר לפיד או בהדמייה עם הגולף.....נשמח לתשובתכם בהקדם כדי שנוכל להתקדם במהירות האפשרית.תודה רבה והמשך שבוע טוב. נמרוד".
לדברי ניר, בישראל היום התלהבו כל כך מאפליקציית הפייסבוק וזממו מאחורי גבו של משרד הפרסום להעתיק את האפליקצייה כאשר זו תוצג בפניהם במתכונתה הסופית. לפניכם האפליקציות של משרד הפרסום עבור עמותת קול אחד למציאת כותרת המחר, ומנגד זו של ישראל היום, גם כן סביב אותו הקונספט שכאמור הוצג לעיתון על-ידי ניר.
האפליקציה של ישראל היום
האפליקציה של משרד הפרסום
נמרוד ניר מכין בימים אלו תביעה כנגד העיתון 'ישראל היום' בגין העתקת הקמפיין לכאורה. ניר יטען לגניבת זכויות יוצרים וקניין רוחני של אפליקציית הפייסבוק.
תגובת ישראל היום: "אכן בכוונת העיתון להביא את הנושא לברור בבית המשפט".