פרסום ראשון

תקציב הפרסום של בית ההשקעות 'דש איפקס' יחולק בין המשרדים GPS ויורו

בשנים האחרונות טיפלו GPS באופן בלעדי בתקציב. מתחילת 2011 יחולק התקציב בין 2 המשרדים אולם קיים סיכוי שהתקציב יעבור במלואו ליורו
משה בנימין |

תקציב הפרסום של בית ההשקעות דש-איפקס שטופל בשנים האחרונות באופן בלעדי על-ידי GPS יחולק ככל הנראה משנת 2011 בין משרדי הפרסום GPS ויורו. כך נודע לאייס.

הסימן המקדים הראשוני לתזוזת תקציב הפרסום מ-GPS ליורו ניתן לפני כשנה. כזכור, בסביבות אוקטובר 2009 רכשה קרן BRM בשליטתם של ניר ואלי ברקת את בית ההשקעות דש איפקס. קרן BRM נעזרת בשירותיו של יועץ התקשורת והאסטרטגיה אייל ארד כבר כ-12 שנים ובין הצדדים נרקמו, מטבע הדברים, קשרי חברות וייעוץ עסקי ענפים.

ארד נחשב לאיש סודו וחבר קרוב מאוד של אלי ברקת. אייל ארד עומד בראשה של קבוצת התקשורת ארד (יחד עם יובל ארד וליאור חורב) המחזיקה בבעלות משותפת את משרד הפרסום יורו (51% מהמשרד מוחזקים על-ידי סוכנות הפרסום יורו העולמית).

אייל ארד היה זה ששידך לפני כשנה וחצי בין גבי רביד (לשעבר יו"ר פסגות) לדש איפקס והעומד בראשה אלי ברקת. רביד ציינה זאת מספר פעמים בראיונות שונים. ארד נחשב לאיש שחיבר למעשה את הקצוות בין רביד לבית ההשקעות בעקבותיו נוצר השידוך בין הצדדים ובנוסף לזאת הוא גם משמש כיועצה של דש איפקס בימים אלו.

כעת, כשנה לאחר השלמת רכישת דש איפקס ומינויה של רביד ליו"ר בית ההשקעות זוכה ארד לגזירת הקופון שלו מהתיווך - בדמותו של תקציב הפרסום של אשר עתיד להיות מחולק בין יורו בבעלותו ל-GPS. לאייס נודע כי ההחלטה על ביצוע שינוי בתקציב הפרסום התקבלה לפני מספר שבועות במטה השיווק של דש איפקס.

על-פי מקורות שונים בענף הפרסום, התקציב עשוי לעבור במלואו ליורו וב-GPS משקיעים בימים אלו מאמצים להשאיר חלק מהתקציב בידם ולטפל בו במקביל ליורו. דש איפקס נחשבת לאחד השחקנים הגדולים ביותר בשוק ההון בישראל והיא מדורגת במקום ה-3 מתחת לאקסלנס ופסגות.

תקציב הפרסום של דש איפקס עמד בשנת 2010 על כ-5 מיליון שקלים. (3 מיליון דולר על-פי יפעת בקרת פרסום במחירי מחירון). עם התאוששות שוק ההון והפיכתה של דש איפקס לשחקן מוביל צפוי התקציב לגדול.

יוזכר כי תקציב דש איפקס אינו היחיד שמשרדי הפרסום יורו ו-GPS יחלקו ביניהם. בשבוע האחרון פורסם כי תקציב הפרסום של חברת סונול יטופל במקביל ב-2 המשרדים.

מיורו ו-GPS לא התקבלו תגובות. מדש איפקס לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה