לין & לין על המכירה לענבר-מרחב-שקד: "אנחנו מאופקים אבל הפכים מתחברים"
רגע לפני שהוא (אולי) זוכה בתקציב הפרסום של טיב-טעם כאחד הנחשבים בקריירה של ענבר-מרחב-שקד מכריז היום המשרד על מהלך עסקי משמעותי עם רכישת הפעילות של משרד הפרסום לין & לין עבור כמה מיליוני שקלים.
לין & לין הוקם על-ידי ישראל לין וקיים בתצורתו הנוכחית מאז 1996. עם רכישת הפעילות על-ידי ענבר-מרחב-שקד יעזוב ישראל לין את התחום ושלושת בניו ימשיכו את דרכו בענבר-מרחב-שקד. עסקת המכירה בין המשרדים מעבירה למעשה את כל לקוחות לין & לין לענבר-מרחב-שקד ובכך מוחקת מענף הפרסום את המשרד.
ממשיכי דרכו של ישראל לין בענבר-מרחב-שקד הם שלושת בניו. אורי, גל ואמיר. אורי לין אומר היום (ג') לאייס: "אנחנו שמחים על הרכישה ומודים לכל עובדי המשרד אצלנו. כל העובדים ובראשם המנכ"ל עשו עבודה מצוינת. באופיינו אנחנו משרד מאופק ושקט והחיבור לענבר-מרחב-שקד יצליח מכיוון שלפעמים הפכים מתחברים. יש משהו שהם יכולים לתת לנו ואנחנו יכולים להעניק להם בחזרה".
בין לקוחותיו הבולטים של לין & לין ניתן למנות את קבוצת בריל שרכשה לאחרונה את לי-קופר, גלי ושאר חלקי הקבוצה, זיפ ,קבוצת גינדי, אבי סופר, קניון הזהב, אורגון ועוד. לאחרונה הצליחו בלין & לין לצרף לקוחות חדשים כמו פמינה של כ.צ.ט, מגדלי הים התיכון, אופן גלרי ופעמית.
הסיבה העיקרית למכירת פעילות המשרד מצידה של משפחת לין, הינה הרצון להתחזק בתחום האסטרטגיה והקריאייטיב וכן מחוסר הרצון לנהל משרד באופן עצמאי. שלושת בניו של ישראל לין, אורי גל ואמיר ישתלבו בפעילות המשרד בתפקידים בכירים, וימשיכו ללוות את תקציביהם במתכונת של שכירים בתוך המשרד החדש.
גיא קלנר, מנכ"ל ענבר-מרחב-שקד לאייס: "אנחנו שמחים על האפשרות לבצע קפיצת מדרגה משמעותית בפעילותנו. כניסתם של בני משפחת לין למשרד מחזקת אותנו מאוד ואנו ניצבים בפני עידן חדש במשרד". לין & לין ממוקמים במקום ה-23 בדירוג משרדי הפרסום לפי המחזור העסקי של המשרד. ב-2010 עמד היקף הפעילות על כ-29.5 מיליון דולר במחירי מחירון כאשר במחירים ריאליים מדובר בכ-12 מיליון דולר. ענבר-מרחב-שקד שרשמו בחציון הראשון של 2010 את אחד הזינוקים המרשימים בהיקף הפעילות ניצבים במקום ה-18 בדירוג ערב הרכישה. מטבע הדברים רכישת הפעילות של לין & לין יקפיץ קדימה את ענבר-מרחב-שקד ויכניס אותם בעזרת הצעד המשמעותי הזה לרשימת השחקנים המובילים בענף.