ראיון בלעדי

סמנכ"ל השיווק העולמי ב-Wunderman: "קהילת הדיגיטל בישראל היא הישג אדיר"

טריש וויטון שהוזמנה להרצות בכנס מסה של נענע10 מדברת עם אייס על הטרנד הדיגיטלי החם ל-2011, השלוחה הישראלית של Wunderman ומתחמקת באלגנטיות משאלה על הקרב - פייסבוק מול גוגל
משה בנימין |

אחת הפיגורות היותר מכובדות שהובאו לכנס מסה על-ידי נענע10 הייתה טריש וויטון (Trish wheaton). וויטון מכהנת כסמנכ"ל השיווק הגלובלי (CMO) של חברת השיווק הדיגיטלי Wunderman מקבוצת הפרסום העולמית WPP ומושבה בניו-יורק. וויטון הציגה בהרצאתה בכנס מסה מהלכים שיווקיים פורצי דרך שנעשו ברחבי העולם והתייחסה למה שצפוי בשנה הקרובה בעולם בתחום זה.

בראיון לאייס וויטון מדברת על הטרנדים הבולטים בשיווק הדיגיטלי ב-2011, על פייסבוק מול גוגל, השלוחה הישראלית של Wunderman שהוקמה לאחרונה בישראל (ע"י נועם מנלה ואדם אבנון) ועוד.

מה את חושבת על מקומה של ישראל בשוק הדיגיטל העולמי?

"אני בארץ בסה"כ 24 שעות אבל ממה שהספקתי לראות אני יכולה להגיד לך שנדהמתי לראות עד כמה מדובר בקהילה חיה, פעילה והיי-טקית. ההיענות של המוזמנים לכנס עצמו (כ-3,000 אורחים) היא מדהימה בהתייחס לגודלה של המדינה. בהתחשב במצב הכלכלה העולמי מדובר בהישג אדיר עבור ישראל שיש לה קהילת דיגיטל כל כך דינמית ונמרצת".

מהם הטרנדים הבולטים שנראה בתחום הדיגיטל ב-2011?

"מן הסתם אנחנו נראה פעילות ערה יותר בתחום המדיה החברתית שהפכה כבר לנורמה השיווקית ברחבי העולם, אבל לדעתי הדבר שצריך בעיקר לשים אליו לב הוא תחום הסלולר. הפעילות בסלולר מצליחה להכפיל ולשלש את עצמה משנה לשנה ככל שאוכלוסיית העולם מאמצת יותר ויותר את הסמארטפונים, הטלפונים החכמים. בשווקים המתפתחים (BRIC - ברזיל, רוסיה, הודו וסין. מ"ב) שם אחוזי החדירה של טלפונים חכמים הם גבוהים אנחנו רואים שהסלולר הופך להיות מרכז כובד המשקל השיווקי. אני מאמינה בהחלט שהסלולר עומד להיות המהפכה הגדולה הבאה בעולם".

"בסניף של Wunderman בניירובי, קניה כ-95% מהפעילות השיווקית מרוכזת בסלולר. בקניה קורה דבר מיוחד, רק ל-26% מהאוכלוסייה יש נגישות לחשמל בעוד ש-56% מהם מחזיקים בטלפון נייד ועושים בו שימושים נרחבים. זה מלמד אותנו המון".

האם אפשר לקחת משהו מהשווקים המתפתחים לעולם המערבי?

"בהחלט. אנחנו לומדים מהם המון על הפעילות שלהם בסלולר, איך הם מגיעים לקהל, אילו שימושים הם עושים בסלולר. מדובר בהרבה יותר מהשימוש הבסיסי שעושים בנייד בעולם המערבי. השווקים המתפתחים לא יעשו את אותן הטעויות שבעולם המערבי עשו בשימוש הסלולר בשיווק - הזינוק שם הוא גבוה יותר וחכם יותר. אני חושבת שכל העולם צריך ללמוד מהם על הסלולר, לא משנה אם אתה מישראל או מצפון אמריקה".

כדמות בכירה בעולם השיווק הדיגיטלי מה את חושבת על הקרב החשוב בין 2 הענקיות פייסבוק וגוגל? (צוחקת בקול..) "אני מתכוונת להתרחק מהמחלוקת הזו. לא נראה לי שאני רוצה להכנס לשם, אתה אף פעם לא יודע מי מהם יהיה הלקוח שלך".

כאשר את מביטה ל-2011 איך את חושבת שפייסבוק תשפיע או תשנה את השוק?

"אני חושבת שמשווקים רבים משתמשים במדיה החברתית באופן מאוד שמרני ובסיסי, כמעט כמו שימוש בערוץ ברודקאסט מסורתי. בזמן האחרון אנחנו כבר רואים שכאשר משווקים משתמשים במדיה החברתית כמכשיר ליצירת אינטראקציה רחבה יותר הם מצליחים באמת לתת לכוחו של המותג לבוא לידי ביטוי".

"לדעתי אנחנו נראה ב-2011, במקביל לאימוץ הטלפונים החכמים בקרב הקהלים - את הרשתות החברתיות כמו פייסבוק בסלולר, נוכחותם שם תהפוך את השוק לתחום הרבה יותר אינטראקטיבי. בנוסף, נראה גם קהלים בגילאים מבוגרים יותר מצטרפים להגדרה הדמוגרפית של משתמשי הסלולר והרשתות החברתיות במכשירים החכמים, מה שבהחלט עומד לשנות את השוק".

"קהל נוסף שכבר חי את הסלולר והפייסבוק מידי יום הם קהל ה'מילניום' כמו שאנחנו מגדירים אותם. מדובר בצעירים שנולדו לתוך התחום. אני לא יודעת מה אחוז החדירה של טלפונים חכמים בישראל אבל בקרב הקהל הזה בארה"ב מדובר ב-30% וזה כנראה יכפיל את עצמו ב-12 החודשים הקרובים. כל משווק ששואף להגיע לקבוצת הגיל הזו חייב לא רק אסטרטגייה של מדיה חברתית אלא אסטרגיית סלולר נפרדת". שלוחה חדשה של Wunderman הוקמה בישראל, מה את חושבת על הסוכנות המקומית?

"הם הקימו את השלוחה בישראל רק לפני כשנה, אבל ממה שהם הספיקו עד עכשיו ניתן להגיד שמדובר בביצוע פנומנלי, במיוחד עבור משרד כל-כך צעיר. החיבור שלהם ל-Y&R (השלוחה הישראלית מוחזקת על-ידי נועם מנלה ואדם אבנון מ-y&r. מ"ב) חשוב מאוד עבור הפעילות של המותג Wunderman. לחברה העולמית מקבוצת WPP יש 130 סניפים מסביב לעולם כך שזה מתבקש שתהיה לנו נציגות גם בישראל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה