דוחות

תוצאות הבינלאומי: רווח של 129 מיליון ש', ירידה של 22.8% ביחס לרבעון המקביל

ההפרשה לחובות מסופקים ירדה ב-30% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. סמדר ברבר-צדיק: "השילוב הקבוצתי לאחר הסיום המוצלח של מהלך ההסבה ניכר בתחילת מגמה של התיעלות, דבר שיבוא למלוא ביטויו בעתיד"
יוסי פינק |

הבנק הבינלאומי מדווח על תוצאותיו הכספיות לרבעון השלישי של 2010 והוא הבנק השלישי (מהגדולים) לעשות זאת עד כה. הרווח הנקי של קבוצת הבנק הבינלאומי הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2010 ב-129 מיליון שקל, גידול של 50% יחסית לרבעון השני של השנה וירידה של 22.8% יחסית לרבעון המקביל אשתקד.

שני דברים היו אלו שבעיקר הביאו לירידה המשמעותית ברווח ביחס לרבעון המקביל אשתקד. האחד הוא מימוש מניות מבזק והוט שאשתקד נכלל ברווח מהשקעות במניות ויצר רווחים בסך של 49 מיליון שקל נטו. הדבר השני הוא גידול בהוצאות שכר בסך של 25 מיליון שקל.

התשואה להון עמדה ברבעון השלישי של השנה על 8.6% (בחישוב שנתי) בהשוואה ל-5.6% ברבעון השני של השנה ול-11.5% ברבעון המקביל אשתקד. האשראי לציבור הסתכם ב-61,850 מיליון שקל, גידול של 3.0% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ושל 2.6% יחסית לסוף שנת 2009. האשראי הצרכני (אשראי למגזר משקי בית) גדל בתשעת החדשים הראשונים של השנה ב-8.7%. פיקדונות הציבור הסתכמו ב-78,425 מיליון שקל, קיטון של 2.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ו-5.3% ביחס לסוף 2009.

יחס הלימות ההון לפי באזל II עמד ב-30 בספטמבר 2010 על שיעור של 12.78% בהשוואה ל-13.88% בסוף שנת 2009. יחס ההון הראשוני הגיע ל-8.31% לעומת 9.21% בסוף 2009. הירידה נובעת בעיקר מדיבידנד ששולם ב-6 בספטמבר 2010.

ההפרשה לחובות מסופקים ירדה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2010 לעומת התקופה המקבילה אשתקד בשיעור של 66.8% ל-73 מיליון שקל. שיעור ההפרשה לחובות מסופקים לסך האשראי לציבור עמד בתשעת החודשים הראשונים על שיעור של 0.16% בהשוואה ל-0.49% בתקופה המקבילה אשתקד ו- 0.44% בשנת 2009 כולה. ברבעון השלישי הסתכמה ההפרשה ב-30 מיליון שקל, ירידה של 46.4% יחסית לתקופה המקבילה אשתקד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.