'לילה כלכלי' לעשירים בלבד? קאדילק תפרסם ג'יפ רק בתוכנית של ערוץ 10

חברת UMI בחרה להשיק את ג'יפ החברה החדש באופן בלעדי בברייקים של 60 שניות ב'לילה כלכלי' של ערוץ 10. "פונים לקהל העסקי והאפ-סקייל"
משה בנימין |

חברת UMI יבואנית קדילק החליטה להשיק את הג'יפ החדש של החברה SRX Crossover באופן בלעדי במהלך חודש אוקטובר בתוכנית 'לילה כלכלי' של ערוץ 10.

הג'יפ החדש של החברה יפורסם בתוכנית במהלך חודש אוקטובר כאשר ערוץ 10 יפתח וישבץ במיוחד עבוד המותג קאדילק פרסום הכולל תשדיר 60 שניות בברייק זהב בתוכנית. התוכנית "לילה כלכלי" המשודרת מדי לילה מציגה סקירה על הכלכלה והמשק בישראל ובעולם. אוגוסט 2010 היה החודש הנצפה ביותר של "לילה כלכלי" בו רשמה התכנית ממוצע שיא של 6.5%.

בערוץ 10 מסבירים כי הבחירה של UMI להשקת מותג הפרימיום בתכנית לילה כלכלי אינה מפתיעה לאור העובדה שמנתוני הוועדה למדרוג עולה כי רוב צופי התוכנית (62%), הנם קהל אפ-סקייל וכי רוב מוחלט של צופים בעלי הכנסה גבוהה (86% על פי סקר של "מחקרי הגל החדש") מצהירים שהם צופים בלילה כלכלי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בחור במכולת, נוצר באמצעות AIבחור במכולת, נוצר באמצעות AI

הפתעה - "צעירים בארץ עם ידע פיננסי טוב מהמבוגרים"

בניגוד למדינות ה-OECD שבהן המבוגרים בעלי אוריינות פיננסית שעולה על הצעירים, בישראל זה הפוך - כך קובע מחקר של בנק ישראל 

מנדי הניג |

מחקר חדש של בנק ישראל מגלה כי למרות שהממוצע הארצי של אוריינות פיננסית בישראל דומה למדינות ה-OECD, הפערים הפנימיים בין קבוצות האוכלוסייה גדולים משמעותית. בחברה הערבית קיימת בעיה חריפה במיוחד, עם ציון של 54 נקודות בלבד לעומת 67 נקודות בקרב יהודים לא-חרדים - פער של כמעט 13 נקודות שמעיד על חסמים מבניים.

מחקר מקיף שנערך אשתקד במסגרת הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשיתוף עם בנק ישראל, בחן את רמת האוריינות הפיננסית בקרב 4,586 אזרחים בוגרים. התוצאות מצביעות על כך שבעוד המדד הכללי של אוריינות פיננסית בישראל הסתכם ב-64 נקודות - זהה לממוצע מדינות ה-OECD - קיימים פערים מובהקים בתוך החברה הישראלית.

"רמת האוריינות הפיננסית בישראל דומה לממוצע מדינות ה-OECD, ולא נמצאו פערים בין ישראל לממוצע ה-OECD במדד הכולל והן ברכיביו השונים", כותבים החוקרים ספי בכר, מאיה הרן רוזן ורמסיס גרא. עם זאת, הם מזהירים כי "קיימים פערים מובהקים באוריינות הפיננסית בין קבוצות האוכלוסייה בישראל: יהודים לא-חרדים זוכים לציונים הגבוהים ביותר, ואילו בחברה הערבית הציונים נמוכים גם לאחר פיקוח על משתנים שונים".

החברה הערבית: פער שלא נעלם גם אחרי התחשבות בגורמים דמוגרפיים

במדד הכללי של אוריינות פיננסית, האוכלוסייה הערבית קיבלה ציון של 54 נקודות בלבד, לעומת 67 נקודות ביהודים לא-חרדים ו-62 נקודות בחרדים. "בהשוואה בין קבוצות אוכלוסייה נמצא, כי בחברה הערבית קיים פער שלילי ומובהק בשני משתני התוצאה, גם לאחר שליטה על מאפיינים דמוגרפיים ורמת ידיעת השפה העברית", מציין המחקר. "ממצא זה מצביע על קיומם של חסמים נוספים בחברה הערבית, בדומה לממצאים של הצוות הבין-משרדי לגיבוש תוכנית לאומית להגברת ההכלה הפיננסית".

הנתונים מראים כי רק 13% מהאוכלוסייה הערבית עוברים את סף המינימום של 70 נקודות שנקבע על-ידי ה-OECD כציון הנדרש להתנהלות פיננסית מיטבית, לעומת 53% ביהודים לא-חרדים. בידע הפיננסי - הבנת מושגים כמו אינפלציה, ריבית ופיזור סיכונים - הציון של הערבים עמד על 20 נקודות בלבד, לעומת 31 נקודות ביהודים לא-חרדים.