הרגלי צריכה באינטרנט: 67% מבצעים קניות ברשת, ענף המזון לא פופולרי

סקר 'אינדקס מסטרקארד', הסוקר את הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיס אשראי, מצביע על שימוש הולך וגובר ברשת. צעירים, גברים ובעלי הכנסה גבוהה עושים שימוש רחב יותר
לירוי פרי |

יותר ויותר ישראלים מבצעים רכישות באינטרנט באמצעות כרטיסי אשראי, כך עולה מסקר 'אינדקס מסטרקארד', הסוקר את הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיס אשראי. יחד עם זאת, ענף המזון עדיין לא זוכה לפופולריות ברשת בקרב מחזיקי כרטיסי האשראי.

מן הסקר עולה כי כ-67% מכלל המשתמשים בכרטיסי אשראי בישראל מבצעים קניות באינטרנט. צעירים, גברים (78% לעומת 57% מהנשים) ובעלי הכנסה גבוהה (75% מול 55% מבעלי ההכנסה הנמוכה) משתמשים יותר בכרטיסי אשראי באינטרנט.

כ-38% מהמשיבים ציינו כי היכולת להשתמש בכרטיסי האשראי לביצוע עסקאות באינטרנט מהווה את היתרון הגדול ביותר. בנוסף, כרבע מהמשיבים אמרו כי השימוש בכרטיס אשראי לצרכי פעילות מקוונת גבר בשנה האחרונה.

עוד מציג הסקר את חוסר הפופולריות של ענף המזון ברשת. ככלל, השיבו המשתתפים כי הם משתמשים בכרטיס אשראי בעיקר בעת רכישת מוצרי חשמל (39%), בידור ופנאי (31%), נסיעות ותיירות (30%) ובעת תשלום חשבונות ביתיים (23%). מנגד,כ-8% בלבד השיבו כי הם נוהגים להשתמש בכרטיס האשראי שלהם לרכישת מזון באמצעות האינטרנט.

סקר 'אינדקס מאסטרקארד' נערך אחת לחצי שנה עד שנה במדינות רבות וכולל כ-500 משתתפים מעל גיל 18 באוכלוסיה היהודית, המהווים מדגם מייצג.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה