פרסום ראשון

הקהילה יכולה להירגע: יו"ר רשות השידור בונה על המשך האירוויזיון בערוץ 1

אמיר גילת מושך לכיוון המשך שידור התחרות. המנכ"ל שקלאר רוצה עוד עוגן ספורט במהלך השבוע, וחברי המליאה הציגו השגות על מבנה הרשות העתידי
אלכסנדר כץ |

יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, מעוניין להמשיך בשידור תחרות האירוויזיון - כך נודע לאייס. מליאת רשות השידור אמורה הייתה לדון היום (שני) בסוגיית האירוויזיון אולם בשל חוסר בזמן נדחה הדיון לעוד שבועיים.

בשבועות האחרונים עלו קולות ברשות לשקול הפסקת שידור התחרות, ולפני חודש, אף פירסם אייס כי מנכ"ל רשות השידור אמר כי "כשלא היו לרשות השידור עוגני שידור, היה שווה לנו לשדר את האירווזיון פעם בשנה. אחרי שנתחזק, לא בטוח שיהיה שווה לנו לשדר את זה פעם בשנה".

גילת אמר היום לאייס כי לדעתו מדובר במשדר שאמור להיות משודר בערוץ 1, אולם יש לבצע חשיבה מחודשת על אופן ההתייחסות לתחרות, כולל גם לקדם האירוויזיון, "בין היתר מבחינה תרבותית, כיצד בוחרים שירים, אילו שירים ועוד". לדבריו, "מדובר במשדר שזוכה לרייטינג גבוה, בעל מסורת שמושך קהלים רבים ומגוונים".

במהלך הישיבה היום, הציג מנהל קול ישראל אריה שקד, המשמש כאחראי לקידום הרפורמה, את מבנה הרשות. חלק מאנשי המליאה ביקרו את המבנה שהוצג, שאינו המבנה הסופי של הרשות, שתכלול 1,271 משרות מלאות. בין היתר לא הוגדר במבנה החדש כל נושא התקליטיה ברדיו, הדוברות ויחסי הציבור הופרדו, והוגדרה משרת משנה למנכ"ל ללא הגדרת תפקיד ספציפית.

בדיון אמר צבי גרזון מוועד הנדסה המאגד את טכנאי הרדיו בקול ישראל, כי "לא נראה לי שמי שעלול לשלם את המחיר בדוח מבקר המדינה, יכול לחתום על המבנה העתידי שלה", ברומזו בעיקר על שקלאר ושקד. שקלאר לא הגיב על דברים אלו.

גילת, שהגיע לרשות השידור לאחר תחילת הרפורמה, החליט להתמקד במסגרת תפקידו בעיקר בתוכנית היום שאחרי. היום הודיע כי החליט להקים צוות שיגבש תוכנית רעיונית לתקופה שלאחר ביצוע הרפורמה. כמו כן הודיע כי הרשות תבצע סקר מקיף של עמדות הציבור על הרשות ושידוריה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.