דו"חות טאואר: הכפילה את המכירות ל-125.7 מיליון ד' וצופה המשך גידול ב-Q3

מדובר בהכנסות שיא ברמה הרבעונית. הרווח התפעולי טיפס ל-42 מיליון דולר. ראסל אלוואנגר: "עברנו את קצב המכירות השנתי של 500 מיליון דולר אותו הצבנו לעצמנו כמטרה"
יוסי פינק |

טאואר סמיקונדקטור, חברת השבבים ממגדל העמק, דיווחה הבוקר על תוצאות חזקות לרבעון השני של 2010 וממשיכה בכך את המגמה החיובית שאיפיינה אותה לאורך הרבעונים האחרונים, תחת הנהגתו של מנכ"ל החברה, ראסל אלוונגר.

החברה הציגה הכנסות שיא בסך 125.7 מיליון ובכך יותר מהכפילה את ההכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 60.6 מיליון דולר בלבד. ההכנסות מהוות גם גידול של 10% לעומת הרבעון הראשון של 2010, אז עמדו ההכנסות על 113.8 מיליון דולר.

הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2010 הסתכם ב-42 מיליון דולר (non-GAAP), גבוה משמעותית מהרווח התפעולי של 4 מיליון דולר עליו דיווחה החברה ברבעון השני של שנת 2009 וגבוה ב-18% מהרווח התפעולי של 35 מיליון דולר, אותו השיגה החברה ברבעון הקודם.

תחזיות החברה לרבעון השני עמדו על צפי להכנסות של 123-128 מיליון דולר ובשוק ציפו להכנסות של מעל מעל 125 מיליון דולר, כלומר טאואר עומדת היום בתחזיותיה ומעט מכה את תחזיות השוק.

לגבי הרבעון הבא, טאואר מספקת תחזית מכירות לרבעון השלישי של שנת 2010 העומדת על הטווח שבין 132 ל-137 מיליון דולר. אמצע טווח התחזית מהווה עלייה של 7% בהשוואה לרבעון הקודם ו-69% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. נציין כי מדובר בתחזיות גבוהות ביחס לתחזיות שסיפק השבוע בית ההשקעות צ'רדן שעמדו על 128-133 מיליון דולר.

עוד נציין, כי יתרת המזומנים של החברה, נכון ל-30 ביוני 2010, הסתכמה ב-85 מיליון דולר, בהשוואה ל-38 מיליון דולר בסוף הרבעון השני של שנת 2009 ו-83 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון של שנת 2010. אם ניקח בחשבון בחשבון את ההשקעה בסך 10 מיליון דולר עליה דווח בשבוע שעבר (בתמורה להקצאת מניות), בקופה של טאואר יש כעת כמעט 100 מיליון דולר, דבר שיאפשר לה לשלם ללא קושי את את האג"חים שאמורים להיפדות בסוף 2011, אלא אם תחליט טאואר להפנות את הכסף למטרות אחרות.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר-ג'אז, אמר: "שנת 2010 החלה חזק מאוד עבור טאואר-ג'אז והמומנטום שלנו ממשיך לגדול. על-פי התחזיות הנוכחיות שלנו, אנו צופים כי גם בהמשך 2010 ו-2011 נוסיף להציג רצף מכירות ו-EBIDTA מהגבוהים בהיסטוריה של החברה כעת עברנו את קצב המכירות השנתי של 500 מיליון דולר אותו הצבנו לעצמנו כמטרה לשנת 2010, ואנו רואים בכך הישג וציון דרך משמעותי מאוד"

אלוואנגר אמר עוד כי "האופטימיות שלנו לעתיד מבוססת על האצת המומנטום שלנו ב-design-wins, יחד עם קבוצה גדולה של לקוחות גלובאליים ומגוונים, בעלי נתחי שוק מובילים ופלטפורמות טכנולוגיות מתקדמות. בנוסף, ביצענו מאמצים משמעותיים על-מנת להגדיל את כושר הייצור שלנו כך שנוכל לענות על צרכי הלקוחות הגדלים ואנו מאמינים כי מאמצים אלו יישאו פרי עוד במהלך השנה הקרובה."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה