ביפ ביפ ביפ

שלושה עיתונים עדיין עמוק ברומניה * אחד לא * שמונה שנים זה הרבה או מעט? * הקרב בין ידיעות לקשת מעמיק? * העיקר החופש לקרוא * ולחשוב * ולגהק
דבורית שרגל |

הכותרות

בכותרת של מעריב ויתרו היום על "הביתה", וכותרת הענק בע' 2 היא "שיבה עצובה".

ידיעות אימץ את "חוזרים הביתה"

מעריב וישראל היום בראשית הולכים על "ה/אחרונה"

בישראל היום יש הרחבה של הסקופ של אתמול: הרומנים לא תדרכו כהלכה את הצוות האווירי הישראלי.

הכותרת הראשית של המארקר מתייחסת לקרב הגדול בין נוני מוזס לאבי ניר.

על העיתונות החופשית של מוזס (בהתייחס למודעות החופש לקרוא, אותן הבאתי כבר, שכמתברר, מתפקדות גם כשלטי חוצות.

והקרב על השליטה.

שי גולדן כותב שזכותה של הוט להוריד את ביפ.

גילי איזיקוביץ מראיינת את עידו רוזנבלום בהארץ גם על אותו נושא, כאילו שיכולות להיות לו איזשהן תובנות.

כמו שהוא אומר:

"קטונתי מלהבין את ההחלטות. כל מה שאני יודע זה משמועות ואין לי מושג בעניין הזה".

ידיעות מפרסם ידיעה קטנה על מות הביפ בטור צד בע' 8.

מוזכר שזה אחרי עשר שנות שידור, ושבמקום יעלה ערוץ קומדי סנטרל.

בישראל היום יש כמובן ידיעה על זעם נגד הוט

ארז אפרתי

קיבל, כידוע, שמונה שנות מאסר.

יובל גורן (מעריב) כותב שבזמן הקראת גזר הדין הארוסה ואמו של אפרתי שהו במשרדם של עוה"ד בני וקרן נהרי לא הרחק מבית המשפט, ושאלי אמרה בתחילת השבוע "אני מתכוונת לחכות לו גם אם יילך לכלא".

בידיעות כתוב שהן המתינו מחוץ לאולם הדיונים.

יורם ירקוני כותב בידיעות שהעונש המקסימלי על העבירות שבהן הורשע האנס הוא 16 שנים.

הוא קיבל רק חצי, בין היתר בגלל דברי החרטה שלו, עדי האופי, שירותו במערכת הביטחון ותרומתו לנזקקים. הוא גם זה שקפץ על נשיא צרפת בביקורו בארץ, כשנשמעה ירייה והגן עליו בגופו (בדיעבד, אולי היו לו בכלל כוונות אחרות בקשר לנשיא השרמנטי).

גם בקשתו מפרקליטיו לא לחקור את המתלוננת בחקירה נגדית הרשימה את השופטים.

לדעתי הנוקשה וצרת האופקים, אין שום קשר בין הדברים, והאונס עולה עשרות ומאות מונים על כל מעשי הגבורה שלו.

צרורות לכותרות, למשניות ומה לא

הצירוף המושלם הזה (ynet) קורה רק פעם בירח מלא.

תודה לק' על הצילומסך המהיר.

7 לילות

למעריצים, עמית שהם כתב על נקודת אומגה, הספר החדש של דון דלילו.

אורן ברזילי ממופע הארנבות של ד"ר קספר, שחלה והחלים, מופיע בסלון ביתו וגם בסלונכם, אם רק תרצו:

[email protected]

לגון בן ארי הוא אומר: "זו הפעם הראשונה שאני מדבר על זה, אפילו עם עצמי".

אלא שהוא דיבר על כך באפריל 2009, בחדשות 2.

הוא בהחלט יכול לדבר על כך גם היום ובעשור הקרוב, רק אין סיבה לכתוב שזו הפעם הראשונה.

7 ימים

לרגל יומולדתו הממשמש, שמעון פרס זוכה לכתבת שער.

באופן בלעדי הוא מצהיר:

"אני מתגעגע לסוניה

היא חסרה לי, לפעמים אני בודד. היא נשארה אהבה חיי, אבל זה כבר לא התאים. נשים נעלבות מדברים שגברים אפילו לא מבינים"

עכשיו, או שלבה נמס והיא מתקשרת אליו מיד, או שהיא מסננת מבעד לשיניה בן........... כ......... טפו..... וכו'.

ועל הילד של כולנו?

"בלית ברירה, ייתכן שיהיה צורך להחזיר את גלעד שליט במבצע צבאי"

אוי, טוב שאמרת. שנתכונן, אולי נזיז אותו מהמקום שלו, אולי נתחוב אותו עוד שש אמות מתחת לאדמה.

בלוגלנד

במעריב סיפור שלושת הבלוגים ששנעלמו מהאוויר אתמול, בלי להזכיר את שמותיהם, כדי לא לשאת לשווא את שם האח הקדוש ג'ורג'.

TGI

ישראל היום העניק לקוראיו עטיפת כרומו עטופה לבנה, עליה כתוב, כמו אתמול בפרסומות, כובש לבבות. כשפותחים אותה יש פרסומת ענק: העם בחר: העיתון מס' 1 בישראל.

לפני פיזור

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

אוטובוס
צילום: FREEPIK

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס

משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"

רן קידר |

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים. 

במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית. 

בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות. 

נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".