רעידת אדמה, שלא לומר מהפך!

ישראל היום חוגג בטירוף * הארץ מצטרף למסיבה * גם המארקר לא שוכח * ובטח שלא כלכליסט * מעריב וידיעות לא אומרים מילה * מיברג עונה לשניצר ומזכיר משקפיים כלשהם
דבורית שרגל |

הכותרות

מצעד הכותרות לא הסתיים.

"הביתה" במעריב.

הביתה, מילה כה קטנה, כה גדולה, טומנת בחובה כל כך הרבה. כולם חוזרים הביתה. ילדים מהגן, צעירים מהמזרח, ואפילו גלעד שליט יזכה במהרה בימינו לכותרת "הביתה". אז גם שש הגופות המוטסות זוכות לכותרת "הביתה".

הארץ העיף את המתים וגופותיהם מהשער.

התעללות בעשרות ילדים במשך 20 שנה במושב החרדי קוממיות עומדת במרכז השער.

הכתבה המלאה תתפרסם מחר.

פינת הארכי פושע

איתי בן דרור כשיר לשהות במעצר.

ארז אפרתי קיבל היום את גזר הדין. שמונה שנים. הטוקבקיסטים, מה תגידו, לא מרוצים.

ואירוע מפתיע: ארוסתו לא הגיעה לביהמ"ש. אולי עשתה חושבים?

TGI

רציתי להתעלם ממה שכותבים העיתונים על עצמם, ולהביא אתמול רק את הטבלאות, שתתבשמו בהן בעצמכם, אבל מתברר שזה קשה, ובכ"ז, יש מי שאוהבים לחטט בכך. למענם, הקישורים הבאים.

למשל המארקר פה.

והשער

ולא נקפח את כלכליסט.

לי-אור אברבך בטקסט תמוה ביותר, השואל שאלה פילוסופית שכמובן אי אפשר להשיב עליה: האם ישראל היום הוא עיתון חשוב או חשוף.

ואיך נקבעת חשיבות של עיתון?

כותב אברבך:

"ישראל היום" אמנם "מוכר" בקרב העם, אך עד כמה הוא באמת "חשוב" לו? האם הציבור מעריך אותו? האם הוא באמת מותיר חותם או לפחות מותיר מחשבה אחת בראש קוראיו אחרי שהם יוצאים מהרכבת? ספק רב.

ישראל היום הזיז את פסטיבל האבל והשבת הגופות למען חגיגות סקר החשיפה. סטריפ תכלכל בשער מבליט: ישראל היום העיתון מספר 1 במדינה!

"מהפך!"

חוץ מההפניה הזורחת בשער, גם כפולת 8-9 מוקדשת לחגיגות.

אני משערת שאלמלא היה זה יום החזרת הגופות, כל השער היה מוקדש לסקר, וכפולת 8-9 הייתה הופכת ל2-3.

והמודעה

עמוס רגב מודה לקוראים שלו.

ודן מרגלית, המזכיר את המתקפה שעבר השבוע, אומר שהוא לא מתחרט.

ו-וואוו. ראו מה זה חברים.

המודעה המצפה את הארץ - ישראל היום!

(תזכורת: ישר"ה מודפס בדפוס הארץ).

המסיבה של יאיר נתניהו

בן כספית ומעריב לא מרגישים, כנראה, ששכנעו בסיפור המסיבה המופיע הבוקר בשער.

לא רק זה, גם כפולת 4-5 מוקדשת לסיפור.

הכותרת הראשית היא ידע וחגג, ומכאן יש עדכוני שעות שונים ומשונים.

בידיעה של כספית, בע' 4 כתוב: הידיעה על פי הגרסה הצה"לית הגיעה לקריה כבר בחמש אחר הצהריים. באותה ידיעה כתוב גם שלשכת שר הביטחון עודכנה בארבע.

המזכיר הצבאי של שר הביטחון, כך בידיעה של אריק בנדר בע' 5, עודכן כבר ב-16:10.

ערוץ 10: נתניהו עודכן ב-18:10

צה"ל: המזכיר הצבאי של רה"מ+זה של שר הביטחון עודכן בשעה 16:10

לפי דו"צ המידע הראשון על אובדן קשר התקבל ב-17:00, אך רק ב-17:40 נמסרה הודעה סופית לאשכנזי.

הג'ובניק הטריד את הטוקבקיסטים אתמול, שתהו למה הוא לא ממשיך את מסורת המשפחתית המפוארת של אביו ודודו ז"ל, ומשרת ביחידה עורפית.

בלשכת נתניהו ענו לשאלת התוהים, כבר לפני שנה, שהוא סובל מבעיות רפואיות.

השאלה היא אם בעיותיו הרפואיות של רב"ט יאיר נתניהו הן מעניינו של הציבור, או שזכותו של הנער - הסובל ככל הנראה לעין, מרתקת חוגרת - לפרטיות צריכה להישמר.

הקטע המוזר הוא שבידיעות אין יותר התייחסות נרחבת למסיבה.

השער האחורי מוקדש לריתוק של נתניהו, ומסתיים ב"כפי שפורסם בידיעות, שלשום חגג יאיר נתניהו את יום הולדתו ה-19, במסיבה שבה נכח גם אביו. המסיבה התרחשה שעות ספורות לאחר אסון המסוק ברומניה".

מה הביא את ידיעות לסגת מהקרב? אולי ליקוק הפצעים של סקר החשיפה?

או שבגלל שכספית דוהר חזק על הסיפור, החליטו להניח לו לעשות את העבודה?

תוס': ב-ynet יש ידיעה בנושא, חתומה על ידי רוח רפאים.

הארץ, בע' 3, עם הכותרת "סתירות בין לשכות נתניהו וברק בנוגע לעדכון על האסון"

הכל נסמך על השאלה מתי נתניהו קיבל את ההודעה, ומה עשה איתה.

אי אפשר להביא פלטי סלולריים?

מתוך הארץ:

"דובר צה"ל פרסם אמש הודעת הבהרה בנושא... על פי ההודעה, הדיווח הראשוני על אובדן הקשר עם מסוק היסעור ברומניה הגיע למפקדת חיל האוויר בסביבות השעה 17:00. ככל שחלף הזמן, הפך הדיווח הראשוני לידיעה מהימנה יותר. בשעה 17:40 נמסרה הודעה סופית ללשכת הרמטכ"ל על אובדן הקשר עם המסוק. הרמטכ"ל בירר פרטים עם מפקדי הצבא והעביר באמצעות ראש לשכתו דיווחים לקברניטי המדינה. בשעה 18:00 הועבר דיווח ללשכת שר הביטחון ובשעה 18:10 ללשכת ראש הממשלה.

נוסח ההודעה חושף טפח ומסתיר טפחיים. אפשר להניח שהצבא ודוברו פוסעים בזהירות ואינם ממהרים לתרום לסערה התקשורתית שהתפתחה סביב התנהלות נתניהו ביום שני בערב. כיוון שמדובר בתקרית חריגה שבה היה קיים מיד חשש לנפגעים, ועוד במרחק רב יחסית משטח ישראל, סביר מאוד שלפחות מטה חיל האוויר, חטיבת המבצעים במטכ"ל ולשכות הקצינים הבכירים הרלוונטיים עסקו בכך מיד באופן אינטנסיבי, מרגע קבלת ההודעה הראשונית. בחטיבת המבצעים קיים נוהל מסודר של עדכון לשכות הבכירים, באמצעות ראשי הלשכות (רל"שים) או המזכירים הצבאיים, לרוב דקות ספורות אחרי תחילת אירוע מסוג זה. מכאן שההודעה הסופית אמנם נמסרה ללשכת נתניהו ב-18:10, אבל יהיה זה מפתיע אם יתברר שבמשך כשבעים דקות לא הועבר עדכון כלשהו על ההתפתחויות... לראש הממשלה, או לפחות למזכירו הצבאי, נווט חיל האוויר האלוף יוחנן לוקר".

בישראל היום מובאת התגובה הרשמית של לשכת רה"מ.

דרור אידר מנגח את בן כספית, ותוך כדי מזכיר את ה-TGI

ואת צלילתו של מעריב.

שוב, לאור העיסוק האינטנסיבי של כל העיתונים בנושא, שתיקת המוזסים תמוהה ביותר.

ביפ ביפ

הוט חתמה על הסכם עם ענני תקשורת על ערוץ לצעירים מ-1 בינואר 2011

והנה ההודעה לעיתונות.

לפי המארקר, הוט פותחת עוד חזית נגד קשת.

מיברג עונה לשניצר

"...קראתי אתמול ביקורת שכתב שניצר על "מות האדמו"ר", סרט שעשיתי על אדם ברוך ז"ל והמוקרן בימים אלה, ועלה בדעתי, באופן מטפורי לחלוטין, שאילו הייתי מתגורר בתל אביב בימים אלה, ואני לא, ואילו הייתי נתקל בשניצר ברחוב, מה שבוודאי לא היה קורה, הייתי מביא לו אותה בסנוקרת אחת לאף. משקפיים עולות ים של כסף. אחר כך נזכרתי שלא הכיתי איש מימי, כולל כאלה שכתבו עלי דברים מסלידים יותר ממה שכתב שניצר, ושהפנטזיה האלימה הזאת אינה ריאלית כלל. מה שלא מוריד מהעוול, החולני והסוטה לטעמי, שעשה שניצר לסרט. אפילו לא לי חלילה. אלא לאדם ברוך".

טענתו המרכזית:

"...שניצר מונה נחרצות, סעיף אחר סעיף, אלמנטים המופיעים בסרט ובגדול, כמי שאינם בו. וזה כבר בלתי נסבל. זה כמו להגיד שספרד לא ניצחה את המונדיאל כי שניצר התעורר אחרי המשחק..."

מה קרה לרון קופמן

בישראל היום יש טור יוצא דופן של רון קופמן. קופמן הוא אוהד הפועל ר"ג משחר ילדותו. הקבוצה נשארה בליגה הראשונה (ליגת העל) בשנה שעברה ממש בדקה ה-90, אחרי שעברה במשחק מבחן את הפועל כפ"ס.

ירון קוריס, שהיה אז הבעלים, עזב את הקבוצה וכרגע היא מנוהלת על ידי עו"ד שחר בן עמי ונתן דטנר (השחקן) הפך להיות היו"ר מטעם חברת הניהול. השמועות אמרו שקוריס מסובך בשוק האפור. קופמן למעשה מודה בזה בטור שלו, אבל מסביר גם שאיש העסקים מורי ארקין שילם מכיסו את חובותיו של קוריס וכי הוא לא חייב כלום. החובות, על פי קוף, הותירו את קוריס בלי אגורה (הוא השקיע בקבוצה את כספו האישי, של משפחתו, ילדיו ומשפחת אשתו) והשבוע הוא נחקר ברשות המסים. כותרת הטור היא: "תעזבו אותו בשקט". בקיצור, טור יוצא דופן, כי הוא למעשה טור של חבר עוזר לחבר. והפואנטה - בסוף הטור הוא רומז שאם לא יניחו לו הוא עלול להיפגע ומצבו עלול להחמיר.

(תודה לק' על התובנה).

בלוגלנד

בג"צ דן בקווי המהדרין. יוסי גורביץ גם.

על פי מספר האוהדים והאוהבים לפחות, עושה רושם שבייגלה, הבלוג של נעמה פלד ודודי כליפא, הוא הבלוג המשגשג בישראל.

צפניה מביא את ליין אפ הגמר של הישרדות אול סטארס.

לפני פיזור

לקראת יומולדתה (למעשה יומולדתו של הרב ברג), מדונה תגיע בשבוע הבא לביקור התחזקות שלישי בארץ. יחד איתה יגיעו אשטון קוצ'ר ודמי מור (מעריב אחורי).

היכונו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

אוטובוס
צילום: FREEPIK

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס

משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"

רן קידר |

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים. 

במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית. 

בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות. 

נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".