הנעדר שחזר

איזה עיתון לא הספיק לעדכן את השער שלו * איך נראה הבית של ד"ר זכי רכיב *מי ראיין את ליאונרדו די קפריו ומה הוא לא אמר
דבורית שרגל |

המטכ"ליסט הבורח

העובדה שנדב הימן נמצא אחרי חצות גרמה לבלבלת בעמודים הראשיים, שסיקרו את המקרה:

במעריב שכחו לעדכן את בוקסת המשפחה (בע' 3) ממנה עולה שהמטכ"ליסט עדיין אובד.

הימן, כך לפי מעריב, כשל בגיבוש טיס. אחרי התקף הזעם אתמול, מעניין מה תהיה התחנה הבאה שלו בצבא, ומה יהיה עונשו כשיישפט.

בידיעות אין רמז לכך שהיה בגיבוש טיס.

בישראל היום נכתב (בכותרת) ש"הוא חיפש הזדמנות לעזוב את היחידה – ולא נתנו לו"

עוד נכתב באותה ידיעה: "ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון... גילה כי לא נחסכו מאמצים בחיפושים, ואפילו נעשתה פנייה למתקשרים. 'הם ידעו לספר כי היימן נפצע ברגלו והוא באזור לכיש'"

כן כן.

אולי אפשר היה להעלים את הפדיחה הזו אחרי ששיניתם כבר את השער בעקבות הימצאו?

אה, לא היה זמן.

במעריב פרצופו מפוקסל. בשער ידיעות, כבר לא. אולי בגלל שעתידו ביחידה המובחרת נחתם אמש.

בידיעות מפוקסלים רק החיילים המחפשים אחריו.

בישראל היום אין כלל תמונה שלו, אבל גם פה זו הידיעה המרכזית בשער.

בהארץ אין שום רמז להימן בשער.

גם לא בע' 2-3.

בעמ' הבית של אתר הארץ מופיעה הידיעה על היעלמותו באמצע העמוד. עדכון אחרון מ-23:05.

הידיעה מופיעה בע' 6, לא מעודכנת, וכותרתה "החיפושים אחר לוחם סיירת מטכ"ל שנמלט באימון נמשכו לתוך הלילה". תמונתו פה בלתי מפוקסלת.

הידיעה באתר התעדכנה רק ב-6:38, כשכזכור, העיתונים האחרים הספיקו להדפיס אותה. אולי זה חלק מתוכנית חיסכון: סוגרים את הבסטה באחת עשרה בלילה.

ב-ynet, למשל, יש עדכון מ-4:31

אומר שהמערכת עובדת בלילה.

עדכון ראשון: 0:27.

גם בוואלה יש ידיעה מ-4:45.

העדכון הראשון בסיפור – 0:37.

זו גם שעת העלייה של נרג'.

חוק הגיור נדחה בחצי שנה

ניצחון מהדהד לנתניהו, לא? ומה יהיה בעוד חצי שנה? ישכחו ממנו?

ענת קם

החליפה אתמול כמה משפטים עם איתמר בן גביר במהלך המשפט שלה.

ואורי בלאו יעמוד כנראה לדין. אבל מה חדש. זה נכתב כבר ביוני.

דודו אנס?

פרופ' אמיר חצרוני לא חושב שמדובר באונס, ומזכיר שכולם משקרים בדרך למיטה או החוצה ממנה.

נכון.

נועם שרביט כותב במעריב שהסיפור מככב גם בעיתוני העולם המאשימים את ישראל בגזענות.

סמסים

איש מכל ארבעה נהגים קורא סמסים בעת הנהיגה (הארץ). מדובר בטירוף, ללא ספק.

במו עיני ראיתי כמה עושים זאת, ובכל פעם פרצתי בצרחות שיפסיקו.

ישראל שישבת

על שער הגיליון – ליאונרדו די קפריו.

כן, הסיבה שהוא בשער היא בר רפאלי. כלומר הידע המוקדם של הקוראים שיש או היה לו רומן איתה.

ברור שהוא לא אומר עליה מילה. ברור שאין אף תשובה אישית בראיון. ברור שזה ראיון יח"צ מיותר.

הנחמה היחידה היא שהסרט אותו מקדם הראיון, התחלה של כריס נולן, באמת שווה.

VTV

דנה ויס ראיינה אמש את ד"ר זכי רכיב, יו"ר מעריב.

הנה לינק.

מה שיש כאן, מעבר לראיון שערך עמו חגי גולן בכנס גלובס שלשום הוא הביקור בחווילה שלו בהרצליה פיתוח, תיאור קורותיו כילד פלא, ולאחר מכן, ההתלוות אליו לבית מעריב.

בתשובה לשאלה של ויס על התערבותו בתכנים, הוא אומנם אמר שלא יעשה זאת, אבל לא בצורה נחרצת. זאת אומרת, מי יודע מה קורה/יקרה שם.

הוא יישאר לשעת הסגירה, אבל "ברמת התפעול".

הוא ירוויח שקל בשנה, והוא לוקח לעצמו שנה וחצי להרים את מעריב מהקרשים.

מעניין כמה זמן יקח לו להבין שעיתון הוא ישות הרבה יותר מורכבת, ובעיקר שונה מאוד מסטארט אפ בהיי-טק. הרקמה שלו (ובעיקר של מעריב) כל כך פריכה ומורכבת, והקושי לעשות שינוי כל כך גדול, ולכן קשה לי לראות את זה קורה.

לחם עבודה

נירית וייס, עורכת פנאי פלוס בחמש השנים האחרונות עוזבת (נרג').

טלי בן עובדיה תצטרף לקשת כאחראית על עריכת סרטים דוקומנטריים בקסטינה הפקות (נרג').

בלוגלנד

כידוע, דהמארקר קפה עבר שדרוג גרסה, שסובל מכשלים רבים.

ההייטקיסט של גלובס עשה פרודיה על הנושא.

הכל טוב ויפה, חוץ מהעובדה שמדובר ביריב הירוק של גלובס, כך שכל מילה נחשדת.

לפני פיזור

לא להתעצבן, אני נוסעת להחזיר את הסלולרי המגמגם למטענו. יהיו תמונות בהמשך.

מהשיבה הביתה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

אוטובוס
צילום: FREEPIK

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס

משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"

רן קידר |

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים. 

במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית. 

בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות. 

נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".