דלק ישראל: רווח של 11 מיליון שקלים ברבעון הרביעי, גידול של 32% בהכנסות

המכירות נטו ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-1.211 מיליארד שקלים. בשנת 2009 הרוויחה דלק ישראל כ-95 מיליוני שקלים
אריאל אטיאס |

חברת דלק ישראל פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון הרביעי בה הציגה גידול של 32% במכירות נטו וחזרה לרווחיות למרות גידול בהוצאות המכירה וההנהלה.

המכירות נטו ברבעון הרביעי בשנת 2009 הסתכמו בכ-1.211 מיליארד שקלים לעומת סך של כ-917 מיליוני שקלים ברבעון המקביל אשתקד. מתוך זה מכירות נטו במגזר מתחמי התדלוק ומסחר עמדו על כ-655 מיליוני שקלים והמכירות נטו במגזר השיווק הישיר על כ-543 מיליוני שקלים. המכירות נטו במגזר האחסון וניפוק תרמו כ-26 מיליוני שקלים.

העלייה בהכנסות ברבעון הרביעי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד מוסברת בעיקר בשל השינוי במחירי הדלקים בין התקופות, גידול במכירות חנויות הנוחות של החברה וכן גידול בכמויות הדלקים הנמכרות במגזר מתחמי התדלוק והמסחר.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה ברבעון הרביעי בשנת 2009 הסתכם בכ-11 מיליוני שקלים לעומת הפסד בסך של כ-44 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. החברה הצליחה לרשום רווח למרות גידול חד בהוצאות הנהלה כגון תגמול למנכ"ל החברה דוד קמיניץ ומענק פרישה למנכ"ל לשעבר אייל לפידות.

בראייה שנתית בשנת 2009 רשמה דלק ישראל הכנסות (מכירות בניכוי היטלים ממשלתיים) בסך של כ-4.290 מיליארד שקלים לעומת סך של כ-5.813 מיליארד שקלים בשנת 2008. הרווח הנקי של החברה בשנת 2009 הסתכם בכ- 95 מיליוני שקלים לעומת סך של כ- 58 מיליוני שקלים בשנת 2008.

"למרות ההאטה במשק במהלך שנת 2009, והתחרות הגוברת על מתחמי התדלוק, הצליחה דלק ישראל ביישום האסטרטגיה העסקית שלה שניכרת בתוצאות הדוחות הכספיים לשנת 2009", אומר דוד קמיניץ, מנכ"ל דלק ישראל. "אנו ממשיכים לצמצם באופן סלקטיבי את פעילות השיווק הישיר והמכירות ללקוחות בעלי רמות סיכון גבוהות ובמקביל ממשיכים בהרחבת פעילות ההפעלה עצמית של תחנות תדלוק ומתחמים קמעונאים ורכישת תחנות תדלוק בכלל ובעלי פוטנציאל בפרט והקמת מתחמי תדלוק חדשים, הרחבת רשת חנויות הנוחות "מנטה".

קמיניץ הוסיף, כי בדלק ישראל מתכננים לבנות את מותג "מנטה" וישלבו בו בנוסף למכירות הקמעוניות המסורתיות שירותי דואר, מכירות של מוצרי ACE לבית ושירותים מתקדמים נוספים.

דלק ישראל עוסקת בעצמה ובאמצעות החברות המוחזקות בשיווק ובהפצת מוצרי דלקים, בהפעלת תחנות תדלוק וכן בהפעלת רשת חנויות הנוחות "מנטה". נכון למועד אישור הדוחות הכספיים לחברה 237 תחנות תדלוק ציבוריות. רשת חנויות "מנטה" מונה כיום 141 חנויות נוחות, לעומת 101 חנויות בשנת 2008, צמיחה של כ- 40%. בשנה הקרובה, החברה מתכוונת להקים כ 21 תחנות חדשות לאור הסכמים חתומים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה