דו"חות חזקים לסלקום: הרווח של חברת הסלולר זינק ב-20% בשנת 2009

הרווח הסתכם ב-1.18 מיליארד שקל, מתוכם 271 מיליון שקל ברבעון הרביעי. בשנת 2009 חילקה החברה למשקיעים דיבידנדים בהיקף של 1.2 מיליארד שקל המשקף תשואת דיבידנד שנתית של 12.4%
תומר קורנפלד |

היום פרסמה חברת סלקום הנמנית על קבוצת אי.די.בי תוצאות כספיות חזקות לשנת 2009 ומהם עולה ומהם עולה כי את השנה החולפת סיכמה החברה עם צמיחה בכל הפרמטרים העסקיים, המשך גידול בבסיס המנויים. על התוצאות מעיבות במעט ירידה של 3% בהכנסה הממוצעת מהמנויים.

הכנסותיה של סלקום ברבעון הרביעי עלו ב-4.3% בהשוואה לרבעון המקביל והגיעו ל-1.64 מיליארד שקל. בסיכום שנתי, ההכנסות של סלקום עלו ב-1% לרמה של 6.5 מיליון שקל.

בשנה החולפת גייסה החברה 105 אלף מנויים, רובם מנויים Post Paid, ובכך הגיעה ל-3.292 מיליון מנויים. מצבת משתמשי הדור השלישי גדלה בשנה החולפת ב-266 אלף מנויים והגיעה ל-997 אלף מנויים. ברבעון הרביעי, היקף גיוס המנויים עמד על 33 אלף מנויים ו-56 אלף מנויי דור שלישי.

בניתוח דפוס השימוש של המנויים, לקוחות סלקום דיברו כ-331 דקות בחודש, עליה של 0.6% בהשוואה לשנת 2008 שאז דיברו הלקוחות 329 דקות בחודש בממוצע. עם זאת, למרות העליה בדקות השיחה, ההכנסה הממוצע ממנוי ירדה בשנה החולפת ב-3.4% ועמדה על 144 שקל למנוי בהשוואה ל-149 שקל למנוי בשנת 2008.

בשנה החולפת הרווח הנקי התזרימי (EBITDA) עמד על 2.53 מיליארד שקל, שהם כ-39% מההכנסות. ה-EBITDA ברבעון הרביעי הסתכם ב-610 אלף שקל.

הרווח הנקי ברבעון הרביעי עלה ב-12% והגיע לרמה של 271 מיליון שקל. הרווח הכולל בשנת 2009 עמד על 1.18 מיליארד שקל.

סלקום, אשר מחלקת את מלוא רווחיה כדיבידנד לבעלי המניות, הכריזה על חלוקת דיבידנד רבעונית בהיקף של 257 מיליון שקל (2.6 שקל למניה). בסה"כ בשנה החולפת חילקה סלקום לבעלי המניות כ-1.2 מיליארד שקל המשקפים תשואת דיבידנד שנתית של 12.4%.

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום: "במהלך 2009 השגנו תוצאות שיא זו השנה השלישית ברציפות - זאת כאשר הצגנו המשך צמיחה בכל הפרמטרים הפיננסיים. בשנה זו, חיזקנו את מעמדנו כמובילי שוק הסלולר בישראל עם ההכנסות והרווחיות הגבוהות ביותר בענף".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה