הוט עוברת להפסד: ההכנסות עלו ל-789 מיליון שקלים, ה-EBITDA ירד קלות

הוט מסכמת את הרבעון השלישי עם עלייה של 4.2% בהכנסות אך עם הפסד בסך של 16 מיליון שקלים. ברבעון זה חל אובדן של 2,000 מנויים בתחום הטלוויזיה, לעומת זאת גיוס של 8,000 באינטרנט
אריאל אטיאס |

רגע אחרי שפטריק דרהי רוכש את השליטה הוט מדווחת חברת הכבלים הישראלית על עלייה קלה בהכנסות אך על מעבר להפסד ברקע לעליה חדה בהוצאות פחת.

בשורה העליונה, הוט מסכמת את הרבעון השלישי עם עלייה של 4.2% בהכנסות לסך של 789 מיליון שקלים מ-757 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד של החברה במאוחד לתקופה של שלושה חודשים שהסתיימה ביום 30 בספטמבר, 2009 הסתכם בכ-16 מיליון שקלים לעומת רווח של כ-25 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגורמים לירידה ברווח נובעים מעליה בהוצאות פחת והפחתות של כ-27 מיליון שקלים וכן ירידה בהכנסות האחרות בסך של כ-8 מיליון שקלים בעיקר בשל עידכון הפרשה לתביעות.

כמו כן, הוצאות מכירה ושיווק גדול ב-7 מיליון שקלים, אך מנגד הוצאות הנהלה וכלליות ירדו ב-7 מיליון שקלים, כך שההשפעה השלילית קוזזה.

אובדן של 2,000 מנוייים בתחום הטלוויזיה לעומת זאת גיוס של 8,000 באינטרנט

בתחום הטלוויזיה הוט מדווחת על 911 אלף מנויים ושומרת על נתח שוק של 62% בטלוויזיה הרב ערוצית. חל צמצום מהותי בקצב נטישת המנויים מקצב נטישה של 1.6% מנויים ל-1.1% במהלך השנה. עם כל זאת חל אובדן של 2,000 מנויים ברבעון. בתחום האינטרנט, הוט מדווחת על 706 אלף מנויים וגיוס של 8,000 מנויים ברבעון, כאשר בתשעת החודשים של שנת 2009 גויסו 27 אלף מנויים. בתחום הטלפוניה, החברה מדווחת על 536 אלף קווים אשר מתוכם גויסו הרבעון מגייסת 17 אלף מנויים, וסך של 66 אלף מנויים מתחילת השנה.

עליה בהכנסות במגזר שירותי תקשורת פנים ארצית

הכנסות מגזר הטלוויזיה רשמו עלייה קלה של 2 מיליון שקלים לסך של 551 מיליון שקלים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. רוב העלייה נבעה מגידול בהכנסה הממוצעת למנוי טלוויזיה בכבלים כתוצאה מהעמקת השימוש בשירותים בתשלום ומהעלאות מחירים שבוצעו במהלך 2009.

העלייה החדה חלה בהכנסות מגזר שירותי תקשורת פנים ארצית נייחת שם הסתכמו המכירות בכ-238 מיליון שקלים לעומת כ-208 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד - עליה בשיעור של כ-14%. רוב העלייה נבעה מגידול במספר המנויים הבוחרים בחבילת הטריפל פליי(הכוללת שידורי טלוויזיה רב ערוצית בכבלים ושרותי גישה לאינטרנט וטלפוניה), זאת לצד גידול במספר השיחות הנכנסות בתחום הטלפוניה ועליה בהכנסה הממוצעת למנוי בתחום האינטרנט בעיקר כתוצאה משידרוג רוחבי הפס.

ה-EBITDA לרבעון השלישי הסתכם בכ-268 מיליון שקלים (כ-34% מההכנסות) לעומת כ-267 מיליון שקלים (כ-35% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה