דו"חות מעורבים לפרטנר: צניחה של 20% ברווח אבל גם זינוק במספר המנויים שחצה את ה-3 מיליון

ההכנסה החודשית הממוצעת למוני ירדה בצורה משמעותית ל-151 שקלים. הרווח התפעולי הכולל רשם ירידה של 23.2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד
יוסי פינק |

חברת הסלולר פרטנר מדווחת היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2009. החברה רשמה רווח נקי של 263 מיליון שקלים (ירידה של 20.3% ביחס לרבעון המקביל) על הכנסות של 1.575 מיליארד שקלים (ירידה של 3.3% ביחס לרבעון המקביל).

הירידה ברווח מיוחסת ברובה לעלויות הנוספות הקשורות להקמה של פעילויות ה-ISP והטלפוניה הנייחת כמו גם לירידה בהכנסות משירותים ובהכנסות מנדידה.

החברה רשמה תוספת של 64,000 מנויים חדשים ברבעון השלישי של שנת 2009 ובכך חצתה לראשונה את רף ה-3 מיליון לקוחות. נכון ל-30 בספטמבר 2009 עמד מספר המנויים של פרטנר על כ-3,008,000 מנויים בקירוב. בסיס מנויי הדור השלישי של החברה עמד על כ? 1,199,000. נתח השוק של פרטנר נותר על 32% ללא שינוי משמעותי.

פרטנר הודיעה על חלוקת דיבידנד של 300 מיליון שקל לרבעון השלישי וכמו כן הודיעה כי היא שוקלת הפחתת הון של מעל 1 מיליארד, כלומר חלוקת דיבידנד בסכום ב-2010.

מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי (""MOU) ברבעון השלישי של שנת 2009 עמד על 369 דקות בהשוואה ל-376 דקות ברבעון השלישי של 2008. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי ברבעון השלישי הסתכמה ב-151 שקל (40 דולר), בהשוואה ל? 165 שקל ברבעון השלישי של שנת 2008.

עמנואל אבנר, סמנכ"ל הכספים של פרטנר, התייחס לירידה ברווח ואמר כי "תוצאות הרבעון הנוכחי חושפות בברור את הצורך בשיפור הרווחיות. לאחרונה, התחלנו בתוכנית התייעלות תפעולית רחבה, בעזרת חברת McKinsey, אשר מטרתה להוריד את העלויות התפעוליות החל משנת 2010." עוד אמר אבנר, כי "בטווח הקצר, אנו צופים כי הפער ברווחיות ברבעון הרביעי של שנת 2009 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד יהיה מתון יותר מאשר ברבעון השלישי"

פרטים נוספים מייד ...

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה