דירה חדשה בת"א ב-800 א' ש': ג'י גרופ מכרה 80% מהדירות במתחם "בן גמליאל" בתוך חודש
ג'י גרופ הודיעה היום (יום ד') כי מכרה 44 יחידות דיור בפרויקט המגורים "בן גמליאל" במתחם השעון ביפו. זאת, בתוך חודש מאז החל שיווק הפרויקט.
בסך הכל, מכרה הקבוצה, שבבעלות גיא בלושינסקי, במתחם כתר פלסטיק ההיסטורי ביפו 80% מהדירות שהוצעו למכירה. "מחירי הדירות בפרויקט קבוצת הרכישה שארגנה ג'י גרופ במתחם השעון ביפו הינם כ-25% מתחת למחירי השוק", אומר בלושינסקי. "מתוך 54 הדירות המוצעות בפרויקט נמכרו עד עתה 80% מהדירות, במחיר ממוצע של 415 אלף שקלים ליחידת קרקע".
להערכתו, עד אחרי החגים תושלם העסקה. "שמחתי לגלות כי הרוכשים אכן הבינו את האטרקטיביות שבפרויקט ואת העובדה כי מדובר במתחם המהווה יעד אטרקטיבי למגורים ולהשקעה", אמר בלושינסקי.
נציין כי, במסגרת העסקה, קרקע המתחם נרכשה בסכום של 22 מיליון שקלים ועוד מע"מ, מחיר המשקף 4800 שקלים למ"ר מובנה. הפרויקט, בשטח של כ-2 דונם, ממוקם בסמוך למתחם כיכר השעון ביפו, בלב מתחם האומנים והסטודנטים. הפרויקט מציע 54 דירות ב-4 קומות ובתמהיל הכולל דירות סטודיו, דירות גן, לופטים ופנטהאוזים, בשטח של החל מ-65 מ"ר ועד 120 מ"ר, במחיר משוער של החל מ-800 אלף שקלים ליחידת דיור.
לכל דירה מחסן וחניה תת קרקעית, כאשר במרכז המתחם מתוכננת פיאצה איטלקית עם מזרקה ובריכות נוי ובצמוד למתחם תוקם גינה לרווחת הדיירים. המתחם ייבנה כמתחם סגור ויכלול בריכה, מתקני כושר וחניה תת קרקעית ויושלם תוך כשנתיים וחצי. את הפרויקט מלווה עו"ד יצחק (ג'קי) חג'ג' ממשרד חג'ג' אפללו גשרי ושות'.
ג'י גרופ מאגדת מספר חברות מתום הנדל"ן. הקבוצה מארגנת מזה מספר שנים קבוצות רכישה בערים שונות בישראל ובאירופה. בשנה האחרונה השלימה החברה ארגון של מספר קבוצות בשכונת פלורנטין, במתחם נגה ביפו, ברחוב המקור ברמת גן ובכפר גנים בפתח תקווה.

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"
שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו, "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.
בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.
בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".
בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".