פסגות על אלוני חץ: המשבר העולמי בקושי פגע בחברה, לא צריכה להסחר מתחת להונה העצמי

דירוג ההמלצה לחברה עולה ל"תשואת יתר" ומחיר היעד מתעדכן ל- 15.6 שקל, גבוה ב-24% ממחיר המניה הבוקר
קובי ישעיהו |

כלכלני פסגות פרסמו היום עדכון לסקירתם על חברת אלוני חץ. האנליסט נעם פינקו אומר כי החברה פרסמה בשבוע שעבר דוחות טובים שנהנו מתוצאות טובות בחברות הבנות והכלולות. החברה הציגה רווח גבוה של 83 מיליון שקל, לעומת הפסד של 89 מיליון שקל ברבעון המקביל ורווח של 42 מיליון שקל ברבעון הראשון.

מלבד תוצאות תפעוליות טובות, לרווח תרמו גם רווחי שערוך בנכסי אמות ו- PSP שפיצו על עליה בהוצאות המימון בגין האינפלציה. בנוסף, נרשם רווח של 36 מיליון שקל בגין עליית ערך מניות חברות מוחזקות, 17 מתוכם בגין עליית ערך אחזקת החברה במניית פירלי שנמכרה כולה במהלך הרבעון.

מהדוחות למחצית הראשונה של השנה עולה למעשה כי המשבר העולמי בקושי פגע באלוני חץ, אומר פינקו.

שלוש האחזקות המהותיות של החברה: אמות, PSP ו-FCR הציגו צמיחה ב- NOI לאורך כל תקופת המשבר תוך שמירה על שיעורי תפוסה גבוהים. כן המשיכו החברות להתרחב גם בתקופה זו. השפעות המשבר התבטאו בעיקר בחידוש חוזים באמות בשיעור עלייה נמוך מכפי שציפתה החברה בעבר, בירידה של כ-2% בשיעורי התפוסה ב- EQY שלוותה בירידה ב- NOI מנכסים זהים ובהשקעה הלא מוצלחת בפירלי נדל"ן, השקעה שחוסלה במהלך הרבעון. "אם אכן אנו בתחתית, ניתן להניח כי תוצאות החברות הבנות, שגם כך היו טובות, יישארו כאלה".

לאור זאת, בפסגות מעדכנים כלפי מעלה את הערכותיהם לכלל החברות המוחזקות על ידי אלוני חץ. לכן, למרות דיסקאונט סחיר לא גבוה (12% ביחס למחיר המניה הבוקר), מועלה דירוג ההמלצה לחברה ל"תשואת יתר". מחיר היעד מתעדכן ל- 15.6 שקל, גבוה ב-24% ממחיר המניה הבוקר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.