דנקנר מגייס ככל יכולתו בשוק ההנפקות
שוק האג"ח הקונצרני ממשיך לרתוח לצד שוק המניות, מדדי האג"ח הקונצרנים רושמים שיאים חדשים מידי יום. מדד התל בונד 20 ו- 40 שעלו אתמול ב- 0.8% נוספים, נמצאים ברמות תשואה נמוכות מזה אי פעם.
אם פעם משקיעים לא היו מתעניינים באג"ח ממשלתיות בתשואה של 3% לתקופות של מעל ל-5 שנים, היום מדד התל בונד 20 מתקרב לרמה זו במהירות, וזאת בעקבות הריבית הנמוכה במשק שלא משאירה אלטרנטיבות, והלחץ של הציבור להימלט מהפק"מ לתוך שוק ההון.
להלן הטבלה המעודכנת של תשואות מדדי אג"ח הקונצרנים:
ניתוח פנימי של מדד התל בונד 20 מגלה שכמחצית מהאג"ח בו נסחרות בתשואות שמתחת ל- 2% ריאלי. הריצה של הציבור לאפיק הקונצרני שולחת עוד ועוד הנפקות לשוק ההון וכך אתמול הצליחו שתי חברות שבבעלות נוחי דנקנר להנפיק אג"ח שקליות בהיקף שיעלה בסופו של דבר על מיליארד ש"ח.
דסק"ש השלימה גיוס של כ- 400 מיליון ש"ח בריבית שקלית של 6.85% למח"מ 4.2 שנים + מרכיב קטן של אופציות למזמינים.
כור השלימה אתמול את המכרז הציבורי לאג"ח שקלי בהיקף שיגיע ביחד עם המכרז הציבורי לכ- 650 מיליון ש"ח, האג"ח הונפק בתשואה של 6.7% שקלי + אופציה לתוספת ריבית חד פעמית המתואמת לרווחי כור בהשקעה במניות קרדיט סוויס, היום מתרחש השלב הציבורי.
כך כנראה מתקיים שוק ההון כאשר האג"ח הממשלתיות לתקופה של 5 שנים נסחרות בתשואות של 1% צמוד באג"ח מסוג גליל, ו- 4% לאג"ח מסווג שחר. אג"ח אלו נמצאות מחוץ לפוקוס של המשקיעים וממשיכים לדשדש ולהיסחר בירידות קלות.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?