רבעון חזק לסלקום: הרווח גדל למרות הירידה בהכנסות

הרווח הנקי לרבעון הראשון של 2009 גדל ב-27.5% והגיע ל- 348 מיליון שקל. החברה הוסיפה 21,000 מנויים חדשים נטו
אריאל אטיאס |

חברת הסלולר והמדיה הישראלית סלקום, מקבוצת אידיבי החזקות של נוחי דנקנרף דיווחה היום (ג') על תוצאותיה ברבעון הראשון של 2009 בהן הציגה ירידה בהכנסות מציוד קצה אך על גידול ברווחיות, שעקף את תחזיות האנליסטים.

בשורה העליונה, מדווחת סלקום על הכנסות בסך של 1.561 מיליארד שקל (373 מיליון דולר), קיטון של 2.1% בהשוואה ל- 1.595 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מירידה של 20.7% בהכנסות מציוד קצה, מ- 237 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד ל-188 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2009.

הרווח הנקי לרבעון הראשון של 2009 גדל ב-27.5% והגיע ל- 348 מיליון שקל (83 מיליון דולר), או 3.54 שקל למנייה, בהשוואה ל- 273 מיליון שקל, או 2.8 שקל למנייה, ברבעון המקביל אשתקד.

קונצנזוס תחזיות האנליסטים היה לרווח נקי של 242 מיליון שקל על הכנסות בסך של 1.529 מיליארד שקלים.

תוצאות סלקום הושפעו לטובה מהדפלציה שנרשמה ברבעון הראשון ומפיחות של השקל מול הדולר אשר הביא לרווח מעסקאות הגנה על מטבע חוץ ברבעון הראשון אשתקד. הכנסות מימון נטו ברבעון הראשון של שנת 2009 הסתכמו ב- 28 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות מימון נטו בסך של 45 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

סלקום הצליחה לגייס עוד 21,000 מנויים חדשים נטו ולעלות את בסיס הלקוחות של החברה לכ-3.208 מיליון לקוחות. שיעור הנטישה ברבעון הראשון של שנת 2009 עמד על 5%, בהשוואה ל- 5.3% ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי ("ARPU") ירדה ב-3.2% והסתכמה ברבעון הראשון של שנת 2009 ב- 139.9 שקל (33.4 דולר) בהשוואה ל- 144.5 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה