אלי אדדי אבי גבאיאלי אדדי אבי גבאי

פרטנר וסלקום מחברות את המקלטים והממ"דים לאינטרנט

אחרי שבזק דיווחה כי היא פועלת לחיבור המרחבים המוגנים לאינטרנט, גם סלקום ופרטנר מדווחות כי פועלות באופן דומה ומציעות חבילות מוזלות ללקוחות

רוי שיינמן |

על רקע התקיפות מאיראן שמכניסות את הציבור הישראלי בתכיפות למרחבים המוגנים, חברות התקשורת פועלות לחיבור המרחבים לאינטרנט. 


קבוצת התקשורת פרטנר פרטנר -2.05%   מציעה התקנה של אינטרנט סיבים אופטיים במקלטי בניינים במחיר מוזל, מהיום למחר. החברה ציינה כי היא יודעת לספק התקנה בכל בניין המחובר כיום לסיבים בארץ, ללא תלות בחברה שפרסה את התשתית בבניין. החבילה שמציעה פרטנר כוללת גלישה במהירות 300Mbps ונתב, עם הנחה של כ-30% במחיר החודשי הקיים למשך שנה, כך שהמחיר המוזל יעמוד על 79 שקל לחודש. החברה תציע גם 50% הנחה על עלות ההתקנה החד פעמית שתעמוד 250 שקל.


גם סלקום סלקום -2.1%   יצאה במהלך דומה - החברה דיווחה כי היא משיקה חבילות אינטרנט סיבים עם נקודת חיבור ייעודית בממ"ד והתקנה מהיום למחר. החבילות מספקות אינטרנט במהירות 1Gb, נתב ומגדיל טווח, לצד החיבור לנקודת רשת בממ"ד כאשר ההתקנה מתבצעת ללא עלות נוספת. בנוסף, סלקום פתחה ללקוחותיה השוהים בחו"ל עד 2GB גלישה ו-30 דקות שיחות והודעות סמס.


"כחברה הכי ישראלית שיש, אלפי עובדי סלקום פועלים בימים האחרונים מסביב לשעון, במרכזי השירות, הצוותים הטכניים ומוקדי מערכי שירות הלקוחות, על מנת להמשיך ולהעניק את שירותי האינטרנט, הסלולר והטלוויזיה שלנו בכל עת", מסר אלי אדדי, מנכ"ל סלקום. "השהייה בממ"ד מצילה חיים וההקפדה על הנחיות פיקוד העורף חשובה ביותר, גם כשאתם בממ"ד, אנחנו כאן על מנת לאפשר לכם להישאר מחוברים, בכל זמן ובכל מקום."


גם HOT הודיעה על השקת שירות חיבור אינטרנט ו-WIFI ייעודי במקלטים עבור התושבים, במחיר חודשי קבוע של 89 שקל. החברה התחייבה להשלים תהליך התקנה בתוך יום עסקים אחד (מהיום למחר), בתעדוף גבוה.


המהכלים מגיעים אחרי הודעה דומה של חברת בזק שגם כן פועלת לחיבור לאינטרנט של המרחבים המוגנים. המנכ"ל ניר דוד מינה פרויקטור ייעודי לניהול המבצע, אשר פועל בתיאום מלא מול הרשויות המקומיות והגורמים בבזק. עד כה מאות מקלטים במספר רשויות, מצפון ועד דרום, חוברו לאינטרנט של בזק, והאזרחים השוהים בהם כבר נהנים מ-WIFI במקלטים. בבזק מדווחים על ביקושים הגבוהים במאות אחוזים גם בכל הנוגע לפתרונות אינטרנט לממ"דים, ממ"קים ומקלטים פרטיים. כבר בשבת עלה ב300% הביקוש למשפרי טווח בהשוואה לשבת שעברה. מספר ההזמנות ל-BSPOT - פתרון ייחודי בלעדי של בזק לחיבור ממ"דים ומרתפים רשם ביום ראשון גידול של 134% ו- 211% ביום שני לעומת הממוצע ובחברה מבצעים מאות רבות של התקנות בכל יום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?