הצרות של דלק נדל"ן עם רודשף: העובדים מאיימים להשבית את הרשת ברקע לשינוי תנאי העסקה
בדלק נדל"ן אולי הצליחו לגייס 950 מיליון שקל לפירעון ההלוואה אותה קיבלו לצורך רכישת רודשף (RoadChef), אך זה לא מונע מחברת הנדל"ן הישראלית להמשיך לפעול לחיסכון בעלויות בכל הנוגע לרשת הבריטית.
עובדי רשת המסעדות וחנויות הנוחות ברשת תחנות-הדלק רודשף, אותה רכשה דלק נדל"ן במארס 2007, צפויים להרגיש בקרוב מאוד קיצוצים בשכר, בחופשות ובפנסיות, ברקע לשינוי תנאי העסקה שלהם החל מה-1 בנובמבר, שיהפוך אותם מעובדים קבועים לעובדים זמניים.
הנהלת רודשף צפויה לבקש מהעובדים ברשת לחתום על חוזה העסקה זמני שצפוי לפגוע מאוד בתנאי העסקתם: ימי החופשה בתשלום יקוצצו בעד כ-7 ימים, שעות נוספות ישולמו רק אחרי 48 שעות שבועיות ולא 39 שעות, הזכאות לימי מחלה תשתנה. כמו כן, העובדים לא יהיו זכאים להפסקות אוכל בתשלום ויקבלו משכורת חודשית במקום שבועית.
עבור רכישת מותג "רודשף", הכולל 29 תחנות שירות בבריטניה, שילמה דלק נדל"ן 375 מיליון ליש"ט, הכוללים חוב בסף 217 מיליון ליש"ט. על מנת לממן את העסקה דלק נדל"ן קיבלה הלוואה בסך 150 מיליון ליש"ט ממריל לינץ, בריבית של 20 מיליון ליש"ט לשנה. בתחילת החודש הודיעה חברת הנדל"ן, בבעלות קבוצת דלק של איש העסקים יצחק תשובה, כי חברת הבת הזרה MSA השלימה פירעון של הלוואה בסך 150 מיליון ליש"ט, כ-950 מיליון שקל.
בשנה שעברה, הסתכם תשלום השכר לעובדים ב-16 מיליון ליש"ט והחברה רשמה רווח תפעולי בסך 11.5 מיליון ליש"ט.
הקרנות הפרטיות חמקו מאחריות
ברודשף מועסקים יותר מ-2000 עובדים ב-29 תחנות שירות ברחבי בריטניה. אך העובדים לא מאשימים רק את ההנהלה החדשה של רודשף אלא באים בטענות גם לשני הקרנות הפרטיות שמכרו את הרשת לחברת דלק נדל"ן - 'ניקו פרינסיפל השקעות' ו'וויזון קפיטל' שהרוויחו 200 מיליון ליש"ט לאחר שקנו אותה ב-1998 בתמורה ל-175 מיליון ליש"ט.
מיק ריקס, נציג חלק מהעובדים ברודשף, באיגוד העובדים הארצי של בריטניה (GMB), אמר: "מה שמאוד מעצבן זה שקרנות ההון הפרטיות שהפשיטו את הנכסים מהחברה חמקו מאחריות והשאירו את העובדים הרגילים לשלם את החשבונות".
כרגע, העובדים מאיימים להשבית את רשת תחנות הנוחות השלישית בגודלה בבריטניה.