היחלשות הדולר ממשיכה להכות באינטרנט זהב: הפסידה 8 מיליון שקל ברבעון השני

ההוצאות זינקו ביותר מ-100% ל-32 מיליון שקל. התוצאות עקפו את תחזיות האנליסטים. החברה יוצאת שוב לתכנית BuyBack
עדי בן ישראל |

הדולר החלש, סביבת האינפלציה הגבוהה, ההפסד של סמייל מדיה והוצאות חד פעמיות - כל אלה פגעו קשות בשורת הרווח של אינטרנט זהב ברבעון השני של השנה. החברה הפסידה 8.1 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 22.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אולם ללא ההוצאות החד-פעמיות רשמה החברה רווח נקי (non-GAAP) של 4.9 מיליון דולר - מעל לתחזיות האנליסטים.

בוול סטריט ציפו מהחברה לרווח נקי פרופורמה של 18 סנט למניה, אולם הרווח יצא גבוה יותר - 22 סנט למניה. עדיין מדובר בירידה לעומת הרבעון המקביל, אז נרשם רווח נקי של 26 סנט למניה. גם בשורת ההכנסות עקפה אינטרנט זהב את התחזיות, עם מכירות של 84 מיליון דולר בהשוואה לציפיות של 82 מיליון דולר. היחלשות הדולר

סמייל מדיה העיקה על תוצאותיה של אינטרנט זהב. עיקר פעילותה של סמייל מדיה היא פורטל האינטרנט MSN, אשר סבל מירידה בנתח השוק שלו כאן בארץ. בעקבות זאת, הגיעה החברה להסכם עם מיקרוסופט העולמית שישפר את רווחיות החברה ואת המאזן התזרימי שלה.

בינתיים, ה-EBITDA של אינטרנט זהב ירד ל-60.8 מיליון שקל מ-65 מיליון שקל ברבעון המקביל, וההוצאות תפחו ל-32.6 מיליון שקל בהשוואה ל-14.3 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל (בעיקר בגלל היחלשות הדולר).

אז מה עושה החברה כדי לעודד בכל זאת את המשקיעים? תכנית BuyBack. לאחר שהשקיעה 68 מיליון שקל ברכישה עצמית של מניותיה בנובמבר 2007, החליטה אינטרנט זהב לבצע רכישה עצמית נוספת של מניותיה והפעם בהיקף של 70 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה